Spring naar bijdragen

Jeep Jk Unlimited 2.8 Crd Rubicon


robin veldwijk
 Share

Recommended Posts

Beste,

 

Mijn vader moet voor zijn werk een nieuwe dienstauto aanschaffen.

Hij is jachtopzichter van beroep, dus de auto heeft redelijk wat te verduren de aankomende 5 jaar.

Op dit moment rijdt hij een Pajero, maar een JK is ook een mogelijkheid.

 

Wie heeft er veel ervaring met deze Jeep?

Het gaat voornamelijk om de volgende zaken:

- Veel op onverhard.

- Vaak worden er gereden met erg lage snelheden.

- Bodumvrijheiden, i.v.m. takken/stobben.

- Kwaliteit/betrouwbaarheid.

 

Hoop wat info in te kunnen winnen voor hem, want een mooie auto is het wel!

 

Met vriendelijke groet,

 

Robin Veldwijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet enkel als Jeep fan sprekende, maar als ik zo om me heen kijk is de JK de meest solide en kwalitatief beste Wrangler tot nog toe gebouwd, als ik een voorspelling voor de toekomst mag doen zou dat weleens voor offroad de meest gewilde 4x4 gaan worden zoals nu voor betrouwbaarheid en robuustheid de Nissan Patrols en Landcruiser mateloos populair (maar zeer prijzig 2e hands) zijn. Dus als hij zelf koopt ook nog eens waardevast en een goede investering denk ik. Zeker in Rubicon uitvoering net zo robuust als een Pajero, Patrol of Landcruiser (Die wat de nieuwe modellen betreft ook nog eens meer de luxe kant op gaan dan werkpaard, alhoewel ze hun terrein eigenschappen niet verliezen). Prijstechnisch (Rubicon uitvoering) vergeleken met die modellen ook het meest gunstig denk ik wanneer het om een nieuwe gaat.

 

Betrouwbaarheid valt of staat ook met onderhoud maar waar je ook rekening mee moet houden, zeker met een werkpaard, is toekomstig onderhoud en de aftermarket. Die laatste is voor de Wrangler JK vele malen groter als voor de andere genoemde modellen dus voor in de toekomst wanneer de leeftijd hoger is zijn de onderdelen prijzen, verkrijgbaarheid en keuze dan ook nog eens veel gunstiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J8 heeft bladveren en meen een zwaardere achteras, Dana60 ipv Dana44.

Maar deze heb ik in NL nog niet te koop gezien....

 

Een JKU Rubicon 2.8 CRD is een goed alternatief voor een Pajero.

Zijn ook complete bodemplaten voor verkrijgbaar, voor als echt dwars door het bos wilt.

Met de bijhorende stalen bumpers rondom.

Wat bij de 'concurrentie' vaak een hele onderneming wordt...

 

Succes en groet Roo  :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vindt persoonlijk de rubicon zeer duur... (anders hadden wij ne ruby)... is een sport of Sahara dan veel slechter???? ik denk dat een boswachter toch niet echt sperren nodig heeft.... vroeger reden wij toch ook zo.... eerst ne jimny dan ne vitara dan ne patrol ne Santana nu de jku... geen van allen buiten de patrol had ne sper.. en toen nog nooit achter gevraagd en die 4x4's hebben hard afgezien.... de jku komt bij ons voorlopig niet van den asfalt.. of het strandevent moet doorgaan dan rijden wij wel is naar daar....

 

voordeel rubicon : sperren en kortere overbrenging.... of zijn er nog???

nadeel de prijs.....

 

bodemplaten, rocksliders, winchbumper enz.. kun je toch voor alle modellen krijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gesperde assen is wel handig. Hij moet vaak zat van het pad af. Vorig jaar nog op een nare knik vast gestaan.

Qua prijs zit de JK volgens mij in dezelfde klasse als de Toyota of Pajero. Discovery is ook nog een optie voor hem, maar denk dat dat hem niet gaat worden. Blijft toch Land Rover he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een dienstauto he. Daar hoeft hij niks aan te betalen;)

 

Echter las ik net een stukje over de koeling van de Jeep.

Meen dat jij, Mojito, hier ook problemen mee hebt?

Ben benieuwd of het opgelost wordt en het probleem niet meer terug komt. Ik houd het topic even in de gaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...