Spring naar bijdragen

Schorsen Verzekering (Automatisch)


pjeep
 Share

Recommended Posts

Tot dit jaar kon ik de hele winter rijden. Dat deed ik ook, er waren genoeg mooie dagen om open te rijden.

 

Met de overgangsregeling oldtimers van de belastingdienst mag je december, januari en februari niet rijden :cry: .  Dan betaal je 25% van het jaartotaal aan WB.

 

Mijn auto is dus automatisch "geschorst" voor de wegenbelasting. Gek genoeg wordt mijn verzekering niet automatisch geschorst en erger nog,  als ik hem wil schorsen omdat ik niet mag rijden rekenen ze 50 euro :frusty: . De totale jaarpremie bedraagt ca 130 euro bij Voogd&Voogd voor mijn CJ7 uit '82

 

Zijn er meer ervaringen en betere verzekeraars/voorwaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat JeePee al zegt, het is geen schorsen, Volgens mij mag er in die periode wel mee naar bijvoorbeeld de APK keuring gereden worden, ook dan moet je auto verzekerd zijn. Ik weet zo gauw niet of de wagen met de oldtimerregeling wel aan dezelfde schorsingsvoorwaarde moet voldoen dat deze niet aan/op de openbare weg mag staan??

 

Wil je in dat geval je auto 3 maanden onverzekerd langs de weg hebben staan als je de ruimte niet hebt!? Maar ook als je ruimte hebt en hij staat in een garage of schuur wil je hem daar dan niet onverzekerd hebben staan in geval van inbraak of diefstal.

 

Bij een geschorste auto werkt het iets anders dan kun je deze apart verzekeren tijdens bv restauratie of opgeven bij de verzekering zodat hij onder de inboedel valt in geval van "opslag" van de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blijft vreemd verhaal :no: . Je mag niet rijden maar van dezelfde club krijg je wel een bekeuring als je terwijl je niet mag rijden ook niet verzekerd bent..........

 

Wat is er vreemd aan duidelijke regels? Auto geschorst dan hoeft hij niet verzekerd te zijn maar is wel aan te raden. Auto niet geschort dan moet die verzekerd zijn. Zo simpel is het en niet anders!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens de drie maanden straf mag de auto niet op de openbare weg staan!

dat is duidelijk.

Vraagje, wat te doen als de APK keuring verloopt gedurende deze periode? Schorsen?

Siert.

Je moet gewoon aan de apk plicht voldoen. Je mag naar het apk station rijden, net zoals met een geschorst voertuig. Je moet wel kunnen aantonen dat je op de dag dat je op de openbare weg rijdt voor de apk onderweg bent (geweest) aan de hand van een afspraakbevestiging, apk rapport en/of rekening van het apk station. Dit geldt ook voor geschorste voertuigen. Dit hoeft niet vooraf aan de belastingdienst te worden gemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wist ik niet dat hij ook niet langs de openbare weg mag staan in die drie maanden, is nog erger dan 3 maanden niet rijden, maar kassa voor mensen met een grote schuur of leegstaande kas. Van de andere kant een echte oldtimer die gekoesterd wordt hebben mensen al vaak hun stallingsadresje voor de winter.

 

Ze raden het overigens wel aan om toch even naar de belastingdienst te bellen en door te geven op welke dag je naar de APK gaat met een geschorst of oldtimerregeling voertuig.

 

Kans is namelijk (als de garage ver van huis/stalling is) dat je kenteken onderweg gescand wordt door de politie en dan ben je nat. Kun je achteraf een hoop moeite gaan doen om te bewijzen dat je alleen naar de APK ging.

 

Als je toch besluit te schorsen:

 

Waar een hoop mensen de mist in gaan is het voertuig uit de schorsing halen en dan pas naar de APK. Omdat de systemen tegenwoordig gekoppeld zijn krijg je vrijwel automatisch een boete voor verlopen APK.

 

Juiste volgorde is: Verzekeren > (belastingdienst bellen wanneer je gaat) APK > Uit schorsing halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...