Gast Wim Smalbil Geplaatst February 1, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2004 Wie weet er of de Liberty (Cherokee) 3,7 V6 uit 2004 kan worden gechiptuned. Een rondreis op internet en bij diverse tuners leverde niets op. Kan iemand mij een adres geven ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 1, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2004 200+ pk's niet genoeg dan? tsjesis...koop een porche. Ik heb eigenlijk geen idee...waarom dan posten zou je zeggen? Ik weet dat in m'n TJ er wel mogenlijkheden zitten om er een andere chip in te zetten of iets van dien aard..die gaat dan rommelen met onstekingstijdstippen etc etc...gevolg: veel meer verbruik en wat pk's meer. (hoi hoi...gelukt) Waarna de computer van het motormanagement denk: "wat zit er nu voor een sukkel achter het stuur..ff wat veranderen" Na een paar dagen is alles weer bijgesteld naar normaal en fungeerd de maxi-tuning-mega-superchip als een normale. Dag euro's. Ik weet dus niet hoe het zit met de 3.7, maar ik heb een voorgevoel waarom er zo weinig op de markt is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst February 2, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2004 Grote winsten bij chippen zijn eigenlijk alleen maar te halen bij geblazen (supercharger/turbo) motoren. Bij atmosferische motoren ligt de winst hooguit bij een paar procent, en dan nog alleen maar als je al het een en ander aan de in- en uitlaat veranderd hebt. En altijd uitkijken met chippen. Je zult niet de eerste zijn waarbij de motor een te arm mengsel krijgt door de verbeterde ademing van de motor, en zo een gat in zijn zuigers stookt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxhopper Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Grote winsten bij chippen zijn eigenlijk alleen maar te halen bij geblazen (supercharger/turbo) motoren. Bij atmosferische motoren ligt de winst hooguit bij een paar procent, en dan nog alleen maar als je al het een en ander aan de in- en uitlaat veranderd hebt.En altijd uitkijken met chippen. Je zult niet de eerste zijn waarbij de motor een te arm mengsel krijgt door de verbeterde ademing van de motor, en zo een gat in zijn zuigers stookt.. Ja, dat is mogelijk en levert i.e.g. tussen de oren op. Stage I is niet/nauwelijks merkbaar mar stage II wel, auto lijkt een stuk lichter/komt veel sneller van zijn plaats. Bedrijfstemperatuur loopt ook paar graden op, dus extra koeling kan geen kwaad. In combinatie met een open air intake kit maak je van je 3.7 een beest van een auto. Je kan ook nog die isolatiemat die aan de motorkap zit er af slopen en de rubbers naast de radiator links wegsnijden voor een ramair effect. Rijdt-ie fijner dan een WJ..... Een goede chip heeft - volgens de fabrikant dan - geen effecten op de fabrieksgarantie en de levensduur, wel op het benzineverbruik natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Echte tuning bestaat volgens mij uit heel wat meer dan een chip steken. Zo kan je gaan werken met je drukregelaar zodat op hetzelfde tijdstip meer benzine ingespoten wordt. Je kan je MAP-sensor gaan corrigeren, andere injectoren met grotere lifthoogte van de naald zodat er ook effectief meer ingespoken kan worden, andere bougies en andere bobine zodat een grotere en krachtigere vonk ontstaat. Dan zeer belangrijk je in- en uitlaatsysteem aanpassen zodat het groter volume aan in een uitlaatgassen ook goed erin- en eruitkan. Dit dan weer gecombineerd met een betere spoeling van je cilinders. Ook het monteren van grotere kleppen en het opdrijven van de compressieverhouding gaat je vermogen doen veranderen, je kan een turbo monteren en dan moet je je benzine inspuiting idd ook veranderen anders ga je een te arm mengsel genereren,.... Dit gaat je een serieuze vermogenswinst geven maar ook een stuk uit je budget, mijn 4 liter heeft meer dan vermogen genoeg. Ik heb enkel de verhouding in de assen aangepast, hierdoor verander je niets aan het motormanagment en gaat je koppel dat wordt afgegeven aan de wielen wel de hoogte in. Nog vragen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxhopper Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 in antwoord op je vraag: zie www.truckperformance.com vr.gr., Boxhopper in antwoord op je vraag: zie www.truckperformance.comvr.gr., Boxhopper OOPS deze link dus: http://www.jetchip.com/products.asp?pid=21...2&model=353#353 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 4.0 I6 (Factory ratings 180-195hp@4600-4750rpm/220-235lbft@2400-3950rpm)1. K&N FIPK: 7hp (XJ/WJ), 12hp (YJ) 2. Bored 62mm TB: 3hp 3. Bored 62mm TB spacer: 2hp/3lbft 4. Intake manifold heatshield: ? 5. HP plugs: 0-2hp 6. Splitfire plug wires: 3hp/6lbft 7. Dynomax Super Turbo cat-back exhaust: 7hp/9lbft 8. High-flow cat: 2hp 9. Tri-Y header/S-pipe: 10hp 10. JET Stage 2 PCM: 8hp (auto. trans.) 11. Relocated IAT sensor: ? 12. Electric fan conversion: 3hp/3lbft With all the external bolt-ons listed above, output should be about 225-230hp. Beyond that, internal engine mods or forced induction are needed: 13. Ported stock cyl. head: 11hp/4lbft 14. Accurate Power big valve head: 16hp/7lbft 15. Crane #753905 camshaft: 10hp/15lbft 16. Raise CR from 8.8 to 9.5:1: 8hp 17. 4.6-5.0L stroker engine: 70-130hp/100-135lbft over stock 18. Kenne Bell supercharger: 47% more HP/53% more TQ over stock 19. 505 Performance turbocharger: 44% more HP/47% more TQ over stock 20. Nitrous Express kit: 50-75hp/80-120lbft over stock 5.2 V8 (Factory ratings 220hp@4400rpm/300lbft@3200rpm)1. K&N FIPK: 13hp 2. Mopar ECU: 16hp 3. Kolak 3" catn'back exhaust: 13hp 4. Mike Leach headers/Y-pipe: 14hp 5. Autolite 3924 plugs: 3hp 6. Ported TB: 7hp/10lbft 7. Electric fan + ASP crank underdrive pulley: 8hp/9lbft 8. Relocated IAT sensor: ? With the above mods, output should be about 295-300hp. Now the big stuff: 9. Mopar 2bbl MPI intake: 25hp/1lbft 10. Magnum R/T Stage 2 heads + CompCams 254HR-12 hydraulic roller camshaft + 1.7 roller rockers: 95hp 11. Vortech supercharger 89hp/65lbft over stock 12. 390ci stroker engine 215hp/190lbft over stock 5.2 13. Nitrous Express kit 50-150hp over stock zijn wel geen diesels, maar kan kep m gepost voor de getallen ik ben er wel mee eens dat je meer hebt aan een mechanische tuning dan aan een chiptuning bdw voor de liefhebber http://www.mopar.com klik startech dieseltuning Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Die 3.7 V6 is ook geen diesel hoor Bij moderne diesels is de te halen vermogenswinst overigens veel groter dan bij benzinemotoren. Domweg hogerde laaddruk en meer brandstof inspuiten geeft daarbij geweldige resultaten. Bij benzinemotoren ligt het iets gecompliceerder, vooral bij exemplaren zonder turbo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 Die 3.7 V6 is ook geen diesel hoor oops wist ik nie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxhopper Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 zijn wel geen diesels, maar kan kep m gepost voor de getallen ik ben er wel mee eens dat je meer hebt aan een mechanische tuning dan aan een chiptuning bdw voor de liefhebber http://www.mopar.com klik startech dieseltuning Mag ik dit klasseren als een beetje off-topic (zie de vraag)? vr.gr., Boxhopper (die zijn eigen 3.7 flink had getuned). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2006 tuurlijk mag je het off-topic vinden ging mij om de cijfers was toch wel duidelijk dak die cijfers van 5.2 had gepost als vergelijk dat chiptuning nagenoeg niks doet ok maar ff cijfers gezocht van de 3.7 3.7 V6 (Factory ratings 210hp@5200rpm/235lbft@4000rpm)1. Magnaflow 2.5" cat-back exhaust: 22hp/31lbft 2. K&N panel filter: 2hp 3. K&N Aircharger: 4hp 4. Kenne Bell Optimizer II: 20hp The 3.7 V6 produces 155.5rwhp/184.5rwtq in stock form on an automatic KJ. That's 194hp/231lbft at the flywheel (20% drivetrain loss). On a 5-speed manual KJ, it produces 166rwhp/193rwtq. That's 195hp/227lbft at the flywheel (15% drivetrain loss). komt ook weer uit dat chiptuning niet veel doet http://groups.msn.com/desertxj/dynocharts....hoto&PhotoID=80 en als je kijkt wat voor toeren je moet maken om 210pk te krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst June 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2006 Ik weet niet of chiptuning iets uithaald. De auto rijdt standaart ook al als een beest. (Spreek uit ervaaring) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viper Geplaatst July 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2006 Kijk ook hier ff: http://www.bullpower.nl/ 14 pk meer voor € 798,- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxhopper Geplaatst July 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2006 Kijk ook hier ff: http://www.bullpower.nl/14 pk meer voor € 798,- Kijk, een objectieve meting snoert alle bevooroordeelde pessimisten de mond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2006 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viper Geplaatst July 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2006 Kijk, een objectieve meting snoert alle bevooroordeelde pessimisten de mond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2006 ja snapte m ook al niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chero25 Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 Ik heb voor m'n Cherokee 3.7L sport 2005 in de VS een K&N luchtfilter gekocht. Dat moet iets (niet merkbaar) vermogenswinst geven. Zo'n filter zit ook in mijn Cherokee 2.5i 1998. Daar merkte ik wel verschil. Chiptuning zou ik niet doen. Het verbruik is al hoog en wordt dan alleen nog maar hoger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 Sportluchtfilter als bijv. K&N wil ik ook niet.... Mensen die hun auto gebruiken in het terrein (stof) doen er goed aan om het originele filterelement te gebruiken en regelmatig te vernieuwen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
a_jeepers_dream Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 *edit* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
a_jeepers_dream Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Wie weet er of de Liberty (Cherokee) 3,7 V6 uit 2004 kan wordengechiptuned. Een rondreis op internet en bij diverse tuners leverde niets op. Kan iemand mij een adres geven ?? Ongeblazen bezine motoren zijn niet echt goed te tunen, zoals je al uit eerdere reacties hebt kunnen lezen, maar je vroeg ook om een adres voor nadere infromatie. Daar kan ik je wel bij helpen, kijk maar eens op http://www.digitune.nl Ik hoop dat jij en of anderen er wat aan hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.