Spring naar bijdragen

Assen Vraagje


Ren
 Share

Recommended Posts

Het hangt ervan af wat je wilt gaan doen.

Rij je me niet al te grote banden en doe je niet al te gek of extreem, dan is een standaard as aterk genoeg.

ik ken mensen die al jaren met een standaard as rijden en 35-ers.

Ga je echter extremere dingen doen met bijv. die 35-ers, dan heb je grite kans dat er iets kapot gaat in de as. Dus dan kun je beter een sterkere as gebruiken.

Ik rij zelf al jaren met een standaard as en 33-ers. En ik heb best wel wat gekke dingen gedaan, maar de as is nog steeds heel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd zelf op 35er silverstone banden, en heb eerst ( zonder problemen) op de standaard as gereden. Later heb ik een detroit locker in laten bouwen, en 30 splines (origineel is 27 geloof ik) steekassen. Uiteraard kan alles kapot, maar dit zou behoorlijk hufterproof moeten zijn.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met je Jeep doet, rijdt je vooral modder, dan heeft een standaard as niet veel te lijden (op de lagers en remmen na maar dat telt voor alle 4x4's). Ga je vooral crawlen over stenen en rotsen en dergelijke, dan krijgt een as veel meer op zijn donder, en zal hij eerder kapot zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij sinds 2008 met 35ers (Maxxis Creepy Crawlers) met de standaard assen, heb behalve de kruisjes nog geen problemen gehad.

Ben nu wel met een Ford 8.8 bezig omdat ik toch naar een andere overbrenging wil (4.56) en ik deze as voor weinig kon kopen.

Ander voordeel zijn de schijfremmen ;-) (as komt van een Ford Explorer uit 2000).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij sinds 2008 met 35ers (Maxxis Creepy Crawlers) met de standaard assen, heb behalve de kruisjes nog geen problemen gehad.

Ben nu wel met een Ford 8.8 bezig omdat ik toch naar een andere overbrenging wil (4.56) en ik deze as voor weinig kon kopen.

Ander voordeel zijn de schijfremmen ;-) (as komt van een Ford Explorer uit 2000).

Dat hoor ik vaker.

Maar vervang je dan alleen de achteras dan??

Ik wil hoofdzakelijk mee de mudder in. Wil wel een 4.0 motor inbouwen. Ik vindt het wel leuk om alle verschillende ervaringen te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jup, achteras wordt vervangen en de vooras wordt omgebouwd naar de zelfde (4.56) verhouding als de achteras.

Als je in 4x4 gaat rijden met verschillende diff verhoudingen rij je gegarandeerd je tussenbak (en de rest) aan gort.

Als de portomonee het toelaat komen er in de vooras ook nog 30 spline USAlloy steekassen (En misschien wel een locker ;) )

Heb voor de vooras minimaal een nieuwe R&P en carrier nodig (4.56 past niet op een 3.55 carrier).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij sinds 2008 met 35ers (Maxxis Creepy Crawlers) met de standaard assen, heb behalve de kruisjes nog geen problemen gehad.

Ben nu wel met een Ford 8.8 bezig omdat ik toch naar een andere overbrenging wil (4.56) en ik deze as voor weinig kon kopen.

Ander voordeel zijn de schijfremmen ;-) (as komt van een Ford Explorer uit 2000).

Zit toch ook ver tegen nieuwe banden aan en zit ook te denken om er 35'ers onder te gooien. Ik heb ook de standaard assen maar met een 4.10 overbrenging er in ( de assen van een 2.5 liter).En jij hebt toch ook redelijk wat offroad km gedaan op deze manier geloof ik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit toch ook ver tegen nieuwe banden aan en zit ook te denken om er 35'ers onder te gooien. Ik heb ook de standaard assen maar met een 4.10 overbrenging er in ( de assen van een 2.5 liter).En jij hebt toch ook redelijk wat offroad km gedaan op deze manier geloof ik

Heb ook aan 4.10 zitten denken, ben voor 4.56 gegaan omdat deze met 35'ers meer in de buurt komt van origineel (moest hoe dan ook ombouwen)

Denk dat het met 4.10 ook geen probleem moet zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik rijd een 4liter met 3.55, de 5e versnelling heb ik op de weg niet vaak nodig (is meer een overdrive geworden ;-) ), in lage gearing is in het terrein perfect te rijden, zonder de koppeling op te stoken. Gewoon op de weg is het aanrijden wel even wennen, omdat dan de gearing iets anders had mogen zijn, maar toch goed te doen imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie in je signature dat je yj van 1987 is.

Heb je nog de originele bak erin zitten?

Als ik mij niet vergis (ben geen YJ specialist) werd er in de eerste wranglers een peugeot bak gebouwd die niet echt van de betrouwbaarste was.

Dat kan mss ook een aandachtspuntje zijn naar je toekomstige plannen toe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie in je signature dat je yj van 1987 is.

Heb je nog de originele bak erin zitten?

Als ik mij niet vergis (ben geen YJ specialist) werd er in de eerste wranglers een peugeot bak gebouwd die niet echt van de betrouwbaarste was.

Dat kan mss ook een aandachtspuntje zijn naar je toekomstige plannen toe...

Is een automaat , dat is toch geen Peugeot ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij Patrol assen zit het voorste diff aan de verkeerde kant voor je tussenbak, vandaar een D300.

Bovendien is de D300 zonder ketting en dus steviger.

Patrol assen gooi je er niet zomaar onder, maar er zijn er verschillende op dit forum die het gedaan hebben of ermee bezig zijn.

Ik zou het bij een ford 8.8 houden.

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...