Ren Geplaatst November 1, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2014 De assen van standaard wrangler zijn zwak. Is de achteras de zwakste schakel of maakt het niks uit? Je hoort vaak dat de achteras wordt vervangen door een sterkere. Ik probeer een beetje een plan te maken voor de toekomst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst November 1, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2014 Het hangt ervan af wat je wilt gaan doen. Rij je me niet al te grote banden en doe je niet al te gek of extreem, dan is een standaard as aterk genoeg. ik ken mensen die al jaren met een standaard as rijden en 35-ers. Ga je echter extremere dingen doen met bijv. die 35-ers, dan heb je grite kans dat er iets kapot gaat in de as. Dus dan kun je beter een sterkere as gebruiken. Ik rij zelf al jaren met een standaard as en 33-ers. En ik heb best wel wat gekke dingen gedaan, maar de as is nog steeds heel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst November 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2014 Ik rijd zelf op 35er silverstone banden, en heb eerst ( zonder problemen) op de standaard as gereden. Later heb ik een detroit locker in laten bouwen, en 30 splines (origineel is 27 geloof ik) steekassen. Uiteraard kan alles kapot, maar dit zou behoorlijk hufterproof moeten zijn. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met je Jeep doet, rijdt je vooral modder, dan heeft een standaard as niet veel te lijden (op de lagers en remmen na maar dat telt voor alle 4x4's). Ga je vooral crawlen over stenen en rotsen en dergelijke, dan krijgt een as veel meer op zijn donder, en zal hij eerder kapot zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst November 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2014 Rij sinds 2008 met 35ers (Maxxis Creepy Crawlers) met de standaard assen, heb behalve de kruisjes nog geen problemen gehad. Ben nu wel met een Ford 8.8 bezig omdat ik toch naar een andere overbrenging wil (4.56) en ik deze as voor weinig kon kopen. Ander voordeel zijn de schijfremmen ;-) (as komt van een Ford Explorer uit 2000). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst November 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2014 Rij sinds 2008 met 35ers (Maxxis Creepy Crawlers) met de standaard assen, heb behalve de kruisjes nog geen problemen gehad. Ben nu wel met een Ford 8.8 bezig omdat ik toch naar een andere overbrenging wil (4.56) en ik deze as voor weinig kon kopen. Ander voordeel zijn de schijfremmen ;-) (as komt van een Ford Explorer uit 2000). Dat hoor ik vaker. Maar vervang je dan alleen de achteras dan?? Ik wil hoofdzakelijk mee de mudder in. Wil wel een 4.0 motor inbouwen. Ik vindt het wel leuk om alle verschillende ervaringen te horen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst November 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2014 Jup, achteras wordt vervangen en de vooras wordt omgebouwd naar de zelfde (4.56) verhouding als de achteras. Als je in 4x4 gaat rijden met verschillende diff verhoudingen rij je gegarandeerd je tussenbak (en de rest) aan gort. Als de portomonee het toelaat komen er in de vooras ook nog 30 spline USAlloy steekassen (En misschien wel een locker ) Heb voor de vooras minimaal een nieuwe R&P en carrier nodig (4.56 past niet op een 3.55 carrier). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2014 Rij sinds 2008 met 35ers (Maxxis Creepy Crawlers) met de standaard assen, heb behalve de kruisjes nog geen problemen gehad. Ben nu wel met een Ford 8.8 bezig omdat ik toch naar een andere overbrenging wil (4.56) en ik deze as voor weinig kon kopen. Ander voordeel zijn de schijfremmen ;-) (as komt van een Ford Explorer uit 2000). Zit toch ook ver tegen nieuwe banden aan en zit ook te denken om er 35'ers onder te gooien. Ik heb ook de standaard assen maar met een 4.10 overbrenging er in ( de assen van een 2.5 liter).En jij hebt toch ook redelijk wat offroad km gedaan op deze manier geloof ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst November 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2014 Zit toch ook ver tegen nieuwe banden aan en zit ook te denken om er 35'ers onder te gooien. Ik heb ook de standaard assen maar met een 4.10 overbrenging er in ( de assen van een 2.5 liter).En jij hebt toch ook redelijk wat offroad km gedaan op deze manier geloof ik Heb ook aan 4.10 zitten denken, ben voor 4.56 gegaan omdat deze met 35'ers meer in de buurt komt van origineel (moest hoe dan ook ombouwen) Denk dat het met 4.10 ook geen probleem moet zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst November 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2014 ik rijd een 4liter met 3.55, de 5e versnelling heb ik op de weg niet vaak nodig (is meer een overdrive geworden ;-) ), in lage gearing is in het terrein perfect te rijden, zonder de koppeling op te stoken. Gewoon op de weg is het aanrijden wel even wennen, omdat dan de gearing iets anders had mogen zijn, maar toch goed te doen imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2014 ik zie in je signature dat je yj van 1987 is. Heb je nog de originele bak erin zitten? Als ik mij niet vergis (ben geen YJ specialist) werd er in de eerste wranglers een peugeot bak gebouwd die niet echt van de betrouwbaarste was. Dat kan mss ook een aandachtspuntje zijn naar je toekomstige plannen toe... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst November 3, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2014 ik zie in je signature dat je yj van 1987 is. Heb je nog de originele bak erin zitten? Als ik mij niet vergis (ben geen YJ specialist) werd er in de eerste wranglers een peugeot bak gebouwd die niet echt van de betrouwbaarste was. Dat kan mss ook een aandachtspuntje zijn naar je toekomstige plannen toe... Is een automaat , dat is toch geen Peugeot ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 4, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2014 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst November 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2014 Ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst November 17, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2014 (bewerkt) Bij Patrol assen zit het voorste diff aan de verkeerde kant voor je tussenbak, vandaar een D300. Bovendien is de D300 zonder ketting en dus steviger. Patrol assen gooi je er niet zomaar onder, maar er zijn er verschillende op dit forum die het gedaan hebben of ermee bezig zijn. Ik zou het bij een ford 8.8 houden. November 17, 2014 bewerkt door wimbo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst November 17, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2014 Je kan ook dana 44assen zoeken van een oude cherokee of wagoneer met Quadratrac tussenbak ( die met die ketting in).deze versies hebben het voordiff.aan de chauffeurszijde en dus ideaal voor een wrangler... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst November 18, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2014 Ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2014 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst November 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2014 Super bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst November 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2014 Wat heb je een mooie collectie Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2014 Wat heb je een mooie collectie Ab Dat zou ik wel willen..... https://www.facebook.com/pages/The-Jeep-Heritage-Club/411139938903935?fref=ts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst November 25, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2014 Hebben alle wagoneers dana 44 voorassen. Is er ergens een lijst waar ik het kan vinden. Wat voor as ergens standaard onder zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.