Spring naar bijdragen

Motor Valt Plots Uit 4.0 Xj 1993


marcoscj7
 Share

Recommended Posts

vandaag op de autobaan viel plots de jeep stil !!! naar de kant gestuurd proberen te starten maar slaat niet aan, wegenwacht er bij en deze start en de jeep loopt gelijk weer.

 

monteur dacht aan verstopt benzine filter deze was ook echt wel een keer aan vervanging toe dus idd.

 

weer op pad en na 40 km weer zelfde probleem motor valt stil en niet meer te starten na 30 min weer proberen en ja hoor gewoon weer lopen.

 

ben thuis wagen loopt stationeer doe de poort open en weer uitgevallen ?

 

wat zou de oorzaak kunnen zijn als de motor loop loopt ie mooi rond en geen problemen als ie uitvalt gebeurd dat in een keer geen horten of rare dingen hij stop er gewoon mee.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nu ook geen vonk meer, hangt dit samen met de CPS ?

 

 Het geen vonk meer hebben was bij warme motor nu de motor helemaal afgekoeld is kan ik deze weer starten maar loopt erg onregelmatig (overslaan)

 

 zijn er ook meet waardes voor de cps sensor of kun je 'm alleen vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De crankshaft position sensor zit behoorlijk verstopt, links op de bellhousing.

Van bovenaf is hij te zien maar je kan er daar bijna niet bij, van onderaf kun je erbij, maar is bijna niet te zien. Iemand van bovenaf laten meekijken is handig!


Met een zaklampje, dopje 11, een knietje en twee lange verlengstukken, ratel en een beetje geduld, is het goed zelf te doen.

 

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ik weer......... sensor vervangen maar nu doet ie helemaal niets meer !!! loopt zelfs niet meer.

 

toeval of moet de sensor er op een bepaalde manier in, terug gemonteerd zo als de oude zat zie ik iets over het hoofd moet je deze nog afstellen ?

 

of is er toch meer aan de hand dan alleen de cps, wat kan ik eventueel nog meten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al eens uitgelezen, of kan dat niet bij een 93'er? Al geprobeerd om te resetten door de accu los te koppelen en de polen tegen elkaar te houden?

En is die CPS wel nieuw? Heb ik zelf vorige week meegemaakt, gebruikte CPS gemonteerd die nog slechter was.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet nu waar het probleem zit tenzij je iets anders hebt losgemaakt / getrokken tijdens demontage of montage.

Was het een nieuwe sensor, dan zou ik de bekabeling controleren, was het een 2ehands sensor, dan zou ik de kabels controleren en vind je niets, kijken voor een nieuwe sensor (eventueel via ebay)

Een 93'er kun je uitlezen via de sleutel (3x op contact zetten en er weer af halen op de laatste keer na)

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ kenzo en masis  de cps sensor was nieuw en foutcodes geeft ie alleen aan cps fout.

 

even een update

 

vandaag weer de oude sensor terug geplaats was weer starten en lopen ook niet meer onregelmatig maar gewoon goed.

 

alleen na dat de jeep ongeveer een 15 gelopen had valt weer plotseling de motor stil !!! 

 

morgen maar de bekabeling langs lopen las ook dat het iets van storing in de ASD kan zijn massa probleem of zo.

 

eventueel zou het ook nog het aftermarket alarm kunnen zijn deze is omklaar gemaakt maar mischien zit 'm t daar in ?  maar dan zou ik zeggen hij start helemaal niet.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt echt als de CPS. Zoek maar eens op het forum ook bij de GC met zelfde blok. Zorg dat je een nieuwe koopt die origineel van Mopar is. Deze hebben een viltje op de kop zitten die goed aangedrukt gemonteerd moet worden. Dat aandrukken kan bij de GC alleen van bovenaf, terwijl tegelijkertijd iemand van onderen de bout(en) vastdraait.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ hulink, bij de xj zitten er bouten in met passtuk wat precies in de gaten van de sensor valt daar kan t dus helaas niet aan liggen.

 

vandaag alarm verwijderd en weer orgineel gemaakt.

 

jeep loopt nog steeds niet, imand een en tip om het asd systeem te omzeilen ?

 

relais had ik al gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die nieuwe sensor toevallig een Crown? Check dan extra goed de connector! Bij mij trok er zo 1 pinnetje uit :frusty: en kon ik weer gaan rotzooien met secondelijm.

Waar halen jullie trouwens Mopar spul? Via de dealer? B&S heeft het ook, maar die haalt het naar eigen zeggen ook bij de dealer vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij doet 't weer !!!!   lag aan de nieuwe cps sensor andere sensor er in er loopt weer als vanouds.

 

ben nu wel handig geworden in het vervangen van die sensor !!!!

 

Tip :

 

Zo als ab het al omschreef alleen nog extra een mechanische vinger dan plaats je 'm d'r zo in. begginen met 't bovenste boutje los te maken anders loop je de kans dat ie in de bak valt als dat gebeurd moet volgens mij de bak eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...