Spring naar bijdragen

Zal Het Lukken Om Hiervoor Een Kenteken Te Krijgen In Nederland


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik ben geen specialist maar ik denk dat het aantal decibels van de uitlaat te hoog is en de banden mogen niet buiten de spatborden komen en dat is hier wel het geval.

Deze 2 punten kan je zelf wel oplossen denk ik.

Als de RDW dan alsnog moeilijk doet kan ik je aanraden om hem eerst in Duitsland in te voeren en te laten keuren en met die papieren naar de RDW te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen specialist maar ik denk dat het aantal decibels van de uitlaat te hoog is en de banden mogen niet buiten de spatborden komen en dat is hier wel het geval.

Deze 2 punten kan je zelf wel oplossen denk ik.

Als de RDW dan alsnog moeilijk doet kan ik je aanraden om hem eerst in Duitsland in te voeren en te laten keuren en met die papieren naar de RDW te gaan.

En voor de APK moet er minimaal een linker buitenspiegel opzitten. Rechter buitenspiegel is niet nodig, gezien het bouwjaar. En misschien gaan ze nog moeijlijk doen over het ontbreken van knipperlichten aan de zijkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in engeland keuren daar doen ze niet zo moeilijk met zelfbouw projecten

dan naar nederland rdw moet kenteken zo over nemen in register kost 100 euro alleen de apk word moeilijk

maar kenteken keuren niet

alleen auto,s uit usa moeten tegenwoordig met kenteken keuren rdw gelijk apk hebben bij rdw

dus met een omweg kan alles  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in engeland keuren daar doen ze niet zo moeilijk met zelfbouw projecten

dan naar nederland rdw moet kenteken zo over nemen in register kost 100 euro alleen de apk word moeilijk

maar kenteken keuren niet

alleen auto,s uit usa moeten tegenwoordig met kenteken keuren rdw gelijk apk hebben bij rdw

dus met een omweg kan alles  

 

Wagen wordt APK vrij daar hij van voor 1960 is. Ik neem aan dat ze bij de RDW anders auto's bekijken die redelijk op leeftijd zijn zoals de willy uit 46 maar kan daar niks over vinden.

 

Andere mogelijkheid is de niet legale manier maar ja ook daar blijven altijd risico's aan kleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als hij in engeland of duitsland goedgekeurd is krijg je in nederland wel een kenteken?

Ze doen tegenwoordig al moelijk met orginele willys uit belgie. (heb er nog een trauma van). Je gaat gelijk voor een pat-keuring, en als je daar al doorkomt zal je middels zelf aangeleverde documentatie de rdw moeten overtuigen dat jouw willys echt uit de jaren 50 is en in aanmerking komt voor een oldtimer kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, ze zijn wel verplicht om het voertuig ter keuring aan te nemen, maar niet verplicht om een kenteken af te geven. 

Het is ook niet zo, dat de gegevens op de voertuig papieren overgenomen moeten worden. 

Kenteken gegevens kunnen ook worden aangepast als de auto ter keuring wordt aangeboden, b.v. als er geconstateerd wordt dat er iets niet klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De route via een ander EU-land is niet zonder risico's. Verlenen van een kenteken als een andere EU-lidstaat al een kenteken heeft afgegeven gaat niet automatisch. EU-document 2007/C 68/04 "Interpretatieve mededeling over de procedures voor de registratie van uit een andere lidstaat afkomstige motorvoertuigen" schrijft hierover :

 

De technische voorschriften van de ontvangende lidstaat mogen niet nodeloos eisen dat het motor- voertuig wordt gewijzigd. Het feit dat het motorvoertuig eerder in een andere lidstaat was geregistreerd, betekent dat de bevoegde instanties van die lidstaat van oordeel waren dat het motorvoertuig aan alle rele- vante technische voorschriften voldeed. De goedkeuring van een motorvoertuig dat al in een andere lidstaat was goedgekeurd, ongeacht of het eerder was geregistreerd of niet, mag derhalve door de bevoegde nationale instanties alleen worden geweigerd als het motorvoertuig een ree?el risico voor de volksgezondheid meebrengt. Volgens de rechtspraak van het Hof van Justitie moeten de lidstaten bij de uitoefening van hun discretionaire bevoegdheid het evenredigheidsbeginsel in acht nemen. De middelen die zij kiezen, mogen niet verder gaan dan hetgeen werkelijk noodzakelijk is om de bescherming van de volksgezondheid te waar- borgen of om aan de dwingende vereisten op het gebied van bijvoorbeeld verkeersveiligheid te voldoen; verder moeten die middelen in verhouding staan tot het nagestreefde doel, in die zin dat dit doel niet kon worden bereikt met middelen die het intracommunautaire handelsverkeer minder beperken (2). Aangezien artikel 30 van het EG-Verdrag een restrictief uit te leggen uitzondering op de regel van het vrije goederenver- keer binnen de Gemeenschap is (3), moeten de nationale autoriteiten die zich daarop beroepen, in elk concreet geval aantonen dat hun regeling noodzakelijk is voor een doeltreffende bescherming van de in artikel 30 van het EG-Verdrag bedoelde belangen, en met name dat de goedkeuring van het motor- voertuig in kwestie een ree?el risico voor de volksgezondheid of de verkeersveiligheid meebrengt.

 

Kort gezegd: nationale voorschriften mogen worden toegepast wanneer veiligheid of milieu in het geding zijn. Nederland gaat hier tot op heden redelijk soepel mee om, bij mijn weten. Frankrijk gebruikt dit om geen kenteken af te willen geven op m'n XJ tenzij ik geluid, uitlaatgasemissie, remwerking en gezichtsveld van de spiegels (!!) laat testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Het is op zich vrij simpel: als er voor een auto een europese toelating (dus een homoligatieverklaring) is afgegeven en de auto voldoet hier ook aan dan mag geen enkel europees land het voertuig weigeren.

Het betreft dan een standaard auto zoals de fabrikant hem aangeleverd heeft voor een europese toelating.

 

Maar je hebt ook verbouwde auto's/custom-cars die absoluut niet meer overeen komen met deze verklaring.

Voor deze auto's kan elk EU-land een individuele toelating afgeven, mits het voertuig maar voldoet aan de voertuigeisen die het land waar het geregistreerd wordt stelt.

Maar dat betekent niet automatisch dat een ander EU-land dit voertuig dan ook gelijk klakkeloos moet accepteren, voor een individuele toelating kan ieder land gewoon z'n eigen regels bepalen en hanteren.

 

Om er vervolgens ook nog mee te mogen rijden moet een auto naast de toelating ook nog voldoen aan de eisen van de periodieke keuring, dus APK in Nederland, MOT in Engeland, TUV in Duitsland enz.... en in landen zoals Belgi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...