Ambu Geplaatst October 18, 2013 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2013 Wie heeft er ervaring cq oplossing voor het volgende probleem. Motor begon op 3 poten te lopen. Bougies vervangen zonder gewenst resultaat. Krijg de m38a1 nu helemaal niet meer aan. De onsteking gecontroleerd, staat optijd en er is een vonk op alle 4 bougies. Het vreemde is dat ook na veel door starten er geen bezine te vinden is op de bougies. ( worden dus niet nat) Oeps, toch niet een klep kapot!! Compressie gemeten en op koude motor tussen de 7.5 en 8 bar. Inmiddels de carburateur gereviseerd en nog steeds zonder ook maar een kleine plof van de motor. Ik rij al tijden op benzine en gas maar op beide brandstoffen geen knal te horen. Wie kan mij een tip geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst October 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2013 den eerder een vonk probleem dus ontsteking of bougie ( lijkt me sterk alle 4) meet even je volt nekaf is 24v dus bobine moet wel genoeg krijgen aders rechtstreeks stoom op de bobine vanaf de accu proberen su6 scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ambu Geplaatst October 19, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2013 den eerder een vonk probleem dus ontsteking of bougie ( lijkt me sterk alle 4)meet even je volt nekaf is 24v dus bobine moet wel genoeg krijgen aders rechtstreeks stoom op de bobine vanaf de accu proberen su6 scoob Hoi Scoob, Bedankt voor je reactie. Kan er maandag pas mee verder gaan en laat het je weten. Groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst December 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2013 Hallo Om uit te sluiten of het probleem bij de brandstof of bij het vuurwerk zit het volgende trucje. Tijdens het starten remmen reiniger rechtstreeks in de carburateur spuiten, doet hij dan een poging om aan te slaan dan is het duidelijk dat het een brandstof probleem is. Om te zien of de pomp zijn werk goed doet de toevoer leiding aan de carburateur los koppelen en dan met de hand brandstof oppompen. Als dit goed is dan de carburateur reinigen met een middeltje wat bij iedere automaterialen zaak te vinden is en waar ik bijzonder goede ervaring mee heb. Deze spuitbussen hebben een klein slangetje waar mee je alle kanaaltjes goed kunt reinigen. Als de elektronica in orde is dan moet hij weer gaan draaien. (tip compressie altijd meten met warme motor en de gasklep vol open en alle bougies verwijderen) Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohsH Geplaatst January 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2014 Remmenreiniger of startpiloot is wondermiddel. Inderdaad: kun je hem hier mee aan de praat krijgen is het bijna zeker een brandstof-issue. Ik ben benieuwd of er nog feedback komt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ambu Geplaatst January 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2014 Hallo allemaal, Probleem verholpen. Remreiniger erin en ook geen lawaai. Toen weer richting onsteking gaan kijken. Nu blijkt dat mijn voorganger het blok heeft laten reviseren en aldaar is de onstekeing 180 graden gedraaid erin gezet. Tja, daar kom je achter als je er een geheel andere ontsteking opzet die Cylinder 4 op 1 en lawaai in de uitlaat. weer iets geleerd. iedereen bedankt voor het mee denken en reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2014 Hallo allemaal, Probleem verholpen. Remreiniger erin en ook geen lawaai. Toen weer richting onsteking gaan kijken. Nu blijkt dat mijn voorganger het blok heeft laten reviseren en aldaar is de onstekeing 180 graden gedraaid erin gezet. Tja, daar kom je achter als je er een geheel andere ontsteking opzet die Cylinder 4 op 1 en lawaai in de uitlaat. weer iets geleerd. iedereen bedankt voor het mee denken en reageren. Toch een vreemd verhaal. In de openingspost ging de auto nog op 3 poten lopen en nu blijkt de ontsteking 180 graden verkeerd geplaatst (dus heeft niet kunnen lopen) Zo wordt het wel erg moeilijk om op een forum mee te denken over een probleem.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepfan42 Geplaatst January 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2014 (bewerkt) Het begon op 18 october met de eerste post, vanaf toen de reacties gevolgd en niemand kwam met de oplossing. De moraal van het verhaal: 1) Sleutel je aan een onbekende motor, MERK altijd de bougiekabels met het cilindernummer voor je deze verwijderd. 2) Deze stap voorkomt dat je jezelf op het verkeerde been zet wanneer de oliepomp zoals in dit geval 180 graden verdraaid is. 3) Een verdraaing van 180 graden maakt voor het goede lopen van de motor geen bal uit, mits je de bougiekabels maar op de juiste bougie plaatst. 4) Om dit te kunnen beoordelen moet je wel iets van de 4-tact motortechniek afweten. Dus beginnende sleutelaars, bezint eer ge begint Verder sluit ik mij volledig aan bij de reactie van JeePee January 12, 2014 bewerkt door jeepfan42 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst January 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2014 Remmenreiniger of startpiloot is wondermiddel. Inderdaad: kun je hem hier mee aan de praat krijgen is het bijna zeker een brandstof-issue. Ik ben benieuwd of er nog feedback komt.... Ik persoonlijk ben erg voorzichtig met remmenreiniger. De motor krijgt dan een paar flinke klappen. Ik doe meestal een beetje benzine in de carburateur gieten. Bij diesels gebruik ik wel remmenreiniger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bluebaret Geplaatst January 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2014 Laatste reactie om duidelijkheid te scheppen op reactie van Jeepfan en JeePee. Motor kon wel lopen omdat de bougie kabels na deze storing pas verwisseld waren. ( leer moment is/was natuurlijk, niet er vanuit gaan dat alles origineel geplaatst is zoals we geleerd hebben in Utrecht bij de opleiding) Omdat alle bougies ook nog eens zijn vervangen zit/zat de storing van 3 poten lopen mogelijk daar in. Soms wordt het dan ook moeilijk om mee te denken op dit forum, maar weerhoud hopelijk iedereen er niet van om toch te blijven meedenken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst April 4, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2014 Beste Sleutelaars en jeep fanaten. Nog even een reactie op het gebruik van remmen reiniger om een motor te starten die wat moeilijkheden heeft. Jofer is nog al zuinig in gebruik van wonderstartermiddelen en dat is een goede zaak, maar remmenreiniger is veel minder snel tot ontbranding te brengen dan startpilote. Met deze laatste kun je inderdaad wanneer de dosering te hoog is drijfstangen buigen en desnoods krukassen om zeep helpen ook bij diesels. Dus ik zie dit soort middeltjes echt als een laatste redmiddel want soms moet je wat, maar wat je ook gebruikt let goed op de dosering. Helaas door schade en schande wijzer geworden. Groeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.