Spring naar bijdragen

jeepfan42

Forum member
  • Aantal bijdragen

    47
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jeepfan42.nl

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Veluwe
  • Interests
    Oude techniek zoals restauratie M38A1(Nekaf)

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recente profielbezoeken

1,843 profielweergaven

jeepfan42's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Waardering in de gemeenschap

  1. David, Blijf de manuals goed lezen, is de basis voor goed sleutelwerk! Als je de fusee's op de juiste wijze op de weerstand wilt controleren dan moet de fusee volledig vrij draaien. Dus de stuurstangen, aandrijfassen en ook de achterliggende seals verwijderen! De uitvulplaatjes alleen aan de bovenkant plaatsen en draai voor het testen van de weerstand de fuseelagerkapbouten vast met een moment van 25-35 ft/lbs., geldt ook voor de onderste bouten. De weerstand die je moet afstellen is 6-9 pounds (2,7-4,1 kg), dus niet 6 kg. Kom je er niet uit dan kunnen wij samen telf. overleggen, stuur een mail met je nummer naar jeepfan42@tele2.nl. Chris
  2. Hallo Ab, Prima dat je naar de link van Crosswolf te verwijst. Wel moet mij van het hart: Het is een must voor je begint met sleutelen dat je eerst "GOED" de manuals raadpleegt over datgene je wilt gaan doen en niet zomaar begint met sleutelen. Je voorkomt hiermee dat je dingen gaat doen die erger zijn dan de kwaal! Zijn er dan nog vragen dan zijn de vele forums ervoor om te helpen, kennis genoeg voorhanden!!!!! Chris
  3. Even een aanvulling op voorgaande: De speling voel je aan de pitman arm. Tip: Wil je de speling goed voelen verwijder de draglink van de pitman arm, je voelt dan je overgang van wel of geen speling. Na het vastzetten van de borgmoer opnieuw op speling controleren en zonodig opnieuw afstellen. Chris
  4. Even een algemene reactie over het afstellen van het stuurhuis, daar is maar
  5. Helaas op de dop van het remolie reservoir staat niets, de M38A1(Nekaf) manuals kunnen je hierbij helpen of mede nekaffers.
  6. Mike, Het antwoord van "de jeeper" is juist. Even ter aanvulling gebruik nooit oude remolie of geopende verpakkingen, ga voor nieuw! Chris
  7. Dag Mike, Als ik je verhaal goed lees dan heb je vanaf 2001 geen remproblemen gehad, geen remolie ververst en of bijgevuld? Je hebt nergens lekkage kunnen vaststellen en denkt dat je hoofdremcilinder niet genoeg druk opbouwt. Welk type remolie er destijds gebruikt is zal je waarschijnlijk niet meer weten. Ik zou beginnen met het remsysteem te verversen. Waarom? Remoli
  8. Fotootjes van de Paayen seal met zichtbare codes.
  9. Mutt, Vertel eens wat over de halve maantjes van het merk Paayen. Waarom is het de beste kwaliteit volgens je. Waar koop je ze? Foto?? Chris
  10. Blijft de vraag waarom zijn de "geleverde keerringen" niet goed en "inmiddels de juiste ontvangen" wel goed! Het aandraaimoment voor de krukas hoofdlagerkapbouten 3x 2stuks 1/2"NF aandraaimoment 65-75 ft/lbs. (= 88-102 Nm). Zie VTH9-1345/1,blz.195 en TM9-8015-1,page169.
  11. Met wie hebben wij het genoegen is het "Ambu" of toch "Bleubaret". Nu naar je vraag: -Wat bedoel je met de zg. dubbele keerring. Foto? - ,, ,, ,, nieuwe enkele keerringen, Foto? Waarom heb je de boel los gesleuteld. Heb je alleen de hoofdlagerkap verwijderd of is de krukas in z'n geheel verwijderd. Voor een goed advies heb ik (wij) meer informatie nodig. Het vervangen van de rear main seal is beslist niet een kwestie van pak een nieuwe seal plof hem er in en rijden maar. Ga je blindelings op het advies van sommige handelaren af dan kan je dat duur komen te staan, van een wederom een lekkende seal tot een in de soep gedraaide krukas. Dus wees wijs en reageer op de bovenstaande vragen dan kan ik (wij) je verder helpen. Chris
  12. Mooi Hans dat je alles weer onder controle hebt en dan ook nog h
  13. Het begon op 18 october met de eerste post, vanaf toen de reacties gevolgd en niemand kwam met de oplossing. De moraal van het verhaal: 1) Sleutel je aan een onbekende motor, MERK altijd de bougiekabels met het cilindernummer voor je deze verwijderd. 2) Deze stap voorkomt dat je jezelf op het verkeerde been zet wanneer de oliepomp zoals in dit geval 180 graden verdraaid is. 3) Een verdraaing van 180 graden maakt voor het goede lopen van de motor geen bal uit, mits je de bougiekabels maar op de juiste bougie plaatst. 4) Om dit te kunnen beoordelen moet je wel iets van de 4-tact motortechniek afweten. Dus beginnende sleutelaars, bezint eer ge begint Verder sluit ik mij volledig aan bij de reactie van JeePee
  14. Hoi Ednekaf, Misschien een idee, kijk even naar mijn reacties onder topic "Donaldsonklep" Groet, Chris
  15. Als het klepje in de Donaldsonklep blijft hangen dan kan de motor bij het accelereren inhouden en zelfs knallen in de carburateur als gevolg van een te arm brandstofmengsel . De D-klep is alleen in werking bij normaal gebruik van het voertuig en maakt dus deel uit van het ventilatiesysteem. Dus de D-klep van de motor verwijderen. Het huis van de D-klep bestaat uit 2 in elkaar geschroefde delen. Zet hiervan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...