kar Geplaatst August 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2013 Hallo Mijn 98 ZJ kreeg op vakantie in Noord italie een lekkende koppakking, bellen blazen in het plastic koelwaterreservoir bij gasgeven! Hij staat nu in Italie bij de garage en krijg er niets meer voor , wat te doen? Heb om mijn vakantie te redden meteen via autoscout een italiaanse Commander 2006 crd gekocht met 100.000 km, rijdt fantastisch Milaan- Sicilie en retour. Veel ruimte voor kids hond en bagage en stukken zuiniger dan de 5.2 v8 natuurlijk. De auto zou nooit off road geweest zijn ( voor wat het waard is) Ten opzichte van de ZJ heeft hij echter moeite met een off road stenen haarspeld pad de berg op naar onze berghut bij Aosta. Er ontstaat spanning op de wiel assen , ik moet de Quadra drive low gear na enkele bochten uitzetten naar normal om het knarsen en wrikken te doen ophouden ( niet hevig maar toch en voelbaar aan het stuur). Dan kan ik de low gear weer aanzetten want het is wat te stijl voor de eerste versnelling in normale high gear. Dit is toch behelpen ten opzicht van de ZJ Is Quadra drive een verslechtering voor toch wat harde stijle ondergrond/ grote keien en rotsen? Wie begrijpt dit, of is mijn Commander niet okay. Kar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Klinkt naar de bekende versleten Visco koppeling, zoek maar op het forum. Siert. Ps even nieuwsgierig.... Italiaans kenteken? Verzekering? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kar Geplaatst August 7, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Moet ook maar eens een foto van mezelf op het memberplekje zetten, altijd fijn zoveel know how Een versleten visco koppeling maar dat zou toch ook bij high gear cq normal gear zich moeten uiten, het probleem is alleen bij lowgear. Of begrijp ik het niet en zit de visco koppeling alleen in de low gear tussenbak Op het amerikaanse forum wordt gesproken van smering/olie wissel en het probleem zou over kunnen zijn De verzekering is netjes geregeld in afwachting RWD afspraak, men moet danwel de afspraakdatum doorgeven en de auto moet apk of italiaans equivalent gekeurd zijn Dank voor het antwoord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Een Commander uit 2006, met een visco? Ik kan me er niets bij voorstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Low gear op asfalt ? Dan krijg je wringen , of moet een quadre dit kunnen opvangen ? Welke instellingen heb je nog meer op je bak ? Je gebruikt wel je 1e of 2e versnelling of staat ie gewoon in D ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Hallo Mijn 98 ZJ kreeg op vakantie in Noord italie een lekkende koppakking, bellen blazen in het plastic koelwaterreservoir bij gasgeven! Hij staat nu in Italie bij de garage en krijg er niets meer voor , wat te doen? Heb om mijn vakantie te redden meteen via autoscout een italiaanse Commander 2006 crd gekocht met 100.000 km, rijdt fantastisch Milaan- Sicilie en retour. Veel ruimte voor kids hond en bagage en stukken zuiniger dan de 5.2 v8 natuurlijk. De auto zou nooit off road geweest zijn ( voor wat het waard is) Ten opzichte van de ZJ heeft hij echter moeite met een off road stenen haarspeld pad de berg op naar onze berghut bij Aosta. Er ontstaat spanning op de wiel assen , ik moet de Quadra drive low gear na enkele bochten uitzetten naar normal om het knarsen en wrikken te doen ophouden ( niet hevig maar toch en voelbaar aan het stuur). Dan kan ik de low gear weer aanzetten want het is wat te stijl voor de eerste versnelling in normale high gear. Dit is toch behelpen ten opzicht van de ZJ Is Quadra drive een verslechtering voor toch wat harde stijle ondergrond/ grote keien en rotsen? Wie begrijpt dit, of is mijn Commander niet okay. Kar Waarschijnlijk heb je en uitvoering met de quadratrac II. In dat geval wordt in low gear de tussenbak gelocked en bouw je op harde ondergrond spanning in de aandrijflijn op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kar Geplaatst August 7, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Er staat toch echt quadra drive in de auto bij de schakelpook. Nee ik rij niet op asfalt als het gebeurt maar scherpe haarspeldbochten op meer steen dan gruis ( onverharde steile bergweg)en in eerste versnelling. De indicator met antislip teken gaat altijd tegelijk met de indicator Low aan. Ik zie echter geen knop om de antislip uit te zetten bij low, is dat een oplossing en kan dat apart in en uitgeschakeld worden?wordt daar de tussenbak gelocked? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Antislip (ESP) wordt in de low-gear uitgeschakeld, daarom gaat dat lampje ook aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Quadra-Drive II[edit source | edit]Quadra-Drive II uses the New Venture Gear NV245 transfer case mated to front and rear axles containing electronic limited slip differentials or ELSDs. Jeep added traction control in 2005 and starting in 2011 only a rear ELSD is offered, while the front has an open differential. Applications: 2005 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Er staat toch echt quadra drive in de auto bij de schakelpook. Tussenbak van quadratrac II en quadradrive II is hetzelfde. Het verschil zit in de differenti Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.