Spring naar bijdragen

Spanning In Aandrijflijn In Low Gear Bij Quadra Drive


Recommended Posts

Hallo

Mijn 98 ZJ kreeg op vakantie in Noord italie een lekkende koppakking, bellen blazen in het plastic koelwaterreservoir bij gasgeven! Hij staat nu in Italie bij de garage en krijg er niets meer voor , wat te doen?

Heb om mijn vakantie te redden meteen via autoscout een italiaanse Commander 2006 crd gekocht met 100.000 km, rijdt fantastisch Milaan- Sicilie en retour. Veel ruimte voor kids hond en bagage en stukken zuiniger dan de 5.2 v8 natuurlijk. De auto zou nooit off road geweest zijn ( voor wat het waard is)

Ten opzichte van de ZJ heeft hij echter moeite met een off road stenen haarspeld pad de berg op naar onze berghut bij Aosta. Er ontstaat spanning op de wiel assen , ik moet de Quadra drive low gear na enkele bochten uitzetten naar normal om het knarsen en wrikken te doen ophouden ( niet hevig maar toch en voelbaar aan het stuur). Dan kan ik de low gear weer aanzetten want het is wat te stijl voor de eerste versnelling in normale high gear. Dit is toch behelpen ten opzicht van de ZJ

Is Quadra drive een verslechtering voor toch wat harde stijle ondergrond/ grote keien en rotsen?

Wie begrijpt dit, of is mijn Commander niet okay.

Kar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ook maar eens een foto van mezelf op het memberplekje zetten, altijd fijn zoveel know how

Een versleten visco koppeling maar dat zou toch ook bij high gear cq normal gear zich moeten uiten, het probleem is alleen bij lowgear. Of begrijp ik het niet en zit de visco koppeling alleen in de low gear tussenbak

Op het amerikaanse forum wordt gesproken van smering/olie wissel en het probleem zou over kunnen zijn

De verzekering is netjes geregeld in afwachting RWD afspraak, men moet danwel de afspraakdatum doorgeven en de auto moet apk of italiaans equivalent gekeurd zijn

Dank voor het antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hallo

Mijn 98 ZJ kreeg op vakantie in Noord italie een lekkende koppakking, bellen blazen in het plastic koelwaterreservoir bij gasgeven! Hij staat nu in Italie bij de garage en krijg er niets meer voor , wat te doen?

Heb om mijn vakantie te redden meteen via autoscout een italiaanse Commander 2006 crd gekocht met 100.000 km, rijdt fantastisch Milaan- Sicilie en retour. Veel ruimte voor kids hond en bagage en stukken zuiniger dan de 5.2 v8 natuurlijk. De auto zou nooit off road geweest zijn ( voor wat het waard is)

Ten opzichte van de ZJ heeft hij echter moeite met een off road stenen haarspeld pad de berg op naar onze berghut bij Aosta. Er ontstaat spanning op de wiel assen , ik moet de Quadra drive low gear na enkele bochten uitzetten naar normal om het knarsen en wrikken te doen ophouden ( niet hevig maar toch en voelbaar aan het stuur). Dan kan ik de low gear weer aanzetten want het is wat te stijl voor de eerste versnelling in normale high gear. Dit is toch behelpen ten opzicht van de ZJ

Is Quadra drive een verslechtering voor toch wat harde stijle ondergrond/ grote keien en rotsen?

Wie begrijpt dit, of is mijn Commander niet okay.

Kar

Waarschijnlijk heb je en uitvoering met de quadratrac II. In dat geval wordt in low gear de tussenbak gelocked en bouw je op harde ondergrond spanning in de aandrijflijn op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat toch echt quadra drive in de auto bij de schakelpook.

Nee ik rij niet op asfalt als het gebeurt maar scherpe haarspeldbochten op meer steen dan gruis ( onverharde steile bergweg)en in eerste versnelling.

De indicator met antislip teken gaat altijd tegelijk met de indicator Low aan.

Ik zie echter geen knop om de antislip uit te zetten bij low, is dat een oplossing en kan dat apart in en uitgeschakeld worden?wordt daar de tussenbak gelocked?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quadra-Drive II[edit source | edit]

Quadra-Drive II uses the New Venture Gear NV245 transfer case mated to front and rear axles containing electronic limited slip differentials or ELSDs. Jeep added traction control in 2005 and starting in 2011 only a rear ELSD is offered, while the front has an open differential.

Applications:

  • 2005
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...