Spring naar bijdragen

kar

Forum member
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Maastricht

Contact Methods

  • Yahoo
    Vandekarhendrickx@yahoo.com

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    J-Series Pickup
  • Bouwjaar
    1988

kar's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Er staat toch echt quadra drive in de auto bij de schakelpook. Nee ik rij niet op asfalt als het gebeurt maar scherpe haarspeldbochten op meer steen dan gruis ( onverharde steile bergweg)en in eerste versnelling. De indicator met antislip teken gaat altijd tegelijk met de indicator Low aan. Ik zie echter geen knop om de antislip uit te zetten bij low, is dat een oplossing en kan dat apart in en uitgeschakeld worden?wordt daar de tussenbak gelocked?
  2. Moet ook maar eens een foto van mezelf op het memberplekje zetten, altijd fijn zoveel know how Een versleten visco koppeling maar dat zou toch ook bij high gear cq normal gear zich moeten uiten, het probleem is alleen bij lowgear. Of begrijp ik het niet en zit de visco koppeling alleen in de low gear tussenbak Op het amerikaanse forum wordt gesproken van smering/olie wissel en het probleem zou over kunnen zijn De verzekering is netjes geregeld in afwachting RWD afspraak, men moet danwel de afspraakdatum doorgeven en de auto moet apk of italiaans equivalent gekeurd zijn Dank voor het antwoord
  3. Hallo Mijn 98 ZJ kreeg op vakantie in Noord italie een lekkende koppakking, bellen blazen in het plastic koelwaterreservoir bij gasgeven! Hij staat nu in Italie bij de garage en krijg er niets meer voor , wat te doen? Heb om mijn vakantie te redden meteen via autoscout een italiaanse Commander 2006 crd gekocht met 100.000 km, rijdt fantastisch Milaan- Sicilie en retour. Veel ruimte voor kids hond en bagage en stukken zuiniger dan de 5.2 v8 natuurlijk. De auto zou nooit off road geweest zijn ( voor wat het waard is) Ten opzichte van de ZJ heeft hij echter moeite met een off road stenen haarspeld pad de berg op naar onze berghut bij Aosta. Er ontstaat spanning op de wiel assen , ik moet de Quadra drive low gear na enkele bochten uitzetten naar normal om het knarsen en wrikken te doen ophouden ( niet hevig maar toch en voelbaar aan het stuur). Dan kan ik de low gear weer aanzetten want het is wat te stijl voor de eerste versnelling in normale high gear. Dit is toch behelpen ten opzicht van de ZJ Is Quadra drive een verslechtering voor toch wat harde stijle ondergrond/ grote keien en rotsen? Wie begrijpt dit, of is mijn Commander niet okay. Kar
  4. Hallo Het oranje naaldje waarmee je kan zien of de stuurversnellingshendel in P, R, N, D, 2 of 1 staat is verleden week onder geknars afgebroken en achter het glasje naar beneden gevallen. Nu moet ik iedere keer vanuit 1 tellen en schakelen! Heeft iemand dit ooit meegemaakt en hoe opgelost? Kan dat stuurkolom displaytje open? Hoe kom je aan zo een naaldje? Kar
  5. Caro Amici Eindelijk retour uit Italie waar ik de laatste maand geen internetverbinding meer had. Vandaar mijn geluidsstilte. Ik wil jullie bedanken voor alle goede raad! Heb er veel aan gehad, met name onze moderator zette mij op het goede spoor. Het geconstateerde krachtsverlies cq oververhitten bleek door koelwaterproblemen . Kortom er zat een goede veer in de koelwaterretour, de olievloeistoffen klopten, de fankap danwel geleiding was aanwezig. Maar inderdaad, ondanks garagecheck bij aankoop; ietwat bruin water in de radiator ; alles laten spoelen en voor de zekerheid werd ook de mechanische ventilator vastgezet. Sindsdien trok de J 10 alles en meer boven verwachting stijl de berg op (bij onverharde zeer steile zandrotsweg vaak in lowgear). Na een maand op gas gereden te hebben vertoonde de jeep alleen wat kuren met weer op benzine rijden, ik zal ook de benzineleidingen maar eens laten spoelen! Overigens reageerden de italianen zeer enthousiast op de wagen door zijn voorkomen geluid en onbekendheid ( ook dat de auto wit met zwart was in een voetbalgek Turijn met Jeep als hoofdsponsor van landskampioen Juventus bleek goed te vallen!?) Nog allen erg bedankt voor jullie reacties. Ciao
  6. Ab en Moderator. Als nieuweling op dit Forum ( En op een Forum uberhaupt nooit eerder geweest) ben ik prettig verbaast, over jullie adequate en behulpzame reacties ; als een warm bad! Gisteren dus nu relatief onbeladen , twee personen 150 kg en 200 kg lading, de klim van st jacques 1600 m naar cuneaz 2000 m gemaakt in valle d ayas ; dit is een steile en onverharde weg met kuilen , stenen en ondiepe waterplassen. In low gear 4x4 en eerste versnelling ging hij nu prima naar boven , wel een keer gestopt omdat de temp weer boven 250 fahrenheit uitkwam ( op twee derde van het bereik tussen groen en rood op de tempmeter) het traject daarvoor van 1200 naar 1600 ging minder goed in 4x2 normal gear raakte hij weer oververhit , snel gestopt , stationair laten draaien met motorkap open en de temp zakte snel, daarna over in low gear en in neutraal de berg af met motorkap 5 cm open ( hij koelt dan spectaculair snel af in de koele berglucht, in drie minuten naar 220 fahrenheit, net boven het groen) De banden; FB Goodrich 33/12.5 - 15, automatische versnellingsbak 3 traps alles origineel uit productiejaar 1987, met dif en tussenbak ben ik overvraagd , ik weet niet hoe deze te herkennen ( Sorry guys, groentje aan de lijn) Ik weet niet hoe ik de kwaliteit van de radiator kan laten meten , er zitten er drie achter elkaar , als ik het goed begrepen heb van achter naar voor koelwater, airco en een kleintje erweer voor voor de automaat ( deze laatste blijft overigens koud!! Is dat normaal?)De ventilator draait mechanisch al bij stationnair maar stopt dan ook bij uitzetten van de motor ook bij warme motor ( geen electrisch systeem dus, ligt daar nog een mogelijkheid de koeling te verhogen? Ik ben overtuigd dat jullie de goede analyse te pakken hebben , aan de lokale garage heb ik hier niets. Ben in het dal bij Aosta naar een aanbevolen garage gegaan , maar die constateerde dat de motor lekker liep. Alle 8 netjes, compressie meten vond hij niet nodig of kon hjij niet. Het ziet er onder de motorkap trouwens opvallend netjes bijna nieuw uit met nieuwe rode bedradingen naar de bobine en mogelijk later toegevoegde 4 barrel Edelbrock. Alleen de V snaar piept bij sommige koude starts , maar dat verdwijnt weer ( Deze garagehouder kon/ wilde daar niets aan doen want de spanning op de v snaar was goed en hij was nieuw genoeg, hij verwees mij naar een jeep dealer in Turijn, maar dat is me voorlopig nog wat te ver) Suggesties? , bestaan daar geen spuitbussen voor ? ( jaja nu zijn we op mijn sleutelnivo uitgekomen lol)
  7. Hier een bericht uit Italie. Was toevallig op het forum aan het zoeken of een j10 uit 1987 (productie naar ik aanneem , er staat 1988 op kenteken) gechipped of getuned kan worden voor meer torque of een extra luchtinlaat kan krijgen. Hier in de italiaanse alpen gaat hij zeer moeizaam de berg op en slaat zelfs af ( weliswaar zwaar beladen) Hij is recent bij vertrek uit nederland door de garage okay bevonden en op gas gezet. De motor 5,9 360 word ook erg heet in de bergen ( mogelijk door te zware belasting?) Ed nog bedankt voor je tel advies toen ik vaststond op de berg, met low gear in en de voornaven vrij ben ik door de san Bernardino pas heen gekomen! Zal vandaag eens onbeladen veder de off road weg nemen en kijken wat gebeurd. Iemand met kennis van deze motor hoog in de bergen? Het viel mij thuis al op dat hij in de achteruit ook snel afslaat als ik over een drempeltje moet! Dat is toch J 10 onwaardig!
  8. Hallo KEC , beste Ed Hier een reactie uit Italie. Op mijn recente ned grijs kenteken staat 1900 kg aanhangergewicht .
  9. Super! Zou je mij een e mail willen sturen dan kunnen we de overdracht en betaling regelen. Grt Theo
  10. Goedemorgen Green Bear Ik koop graag de Rhino grill van je , weet je ook hoe ik de rest van de ombouw moet doen, dwz heb ik een front plaat nodig of kan het zonder en waar vindt ik de koplampen en de rosettes. Weet iemand dat? Maar goed nu eerst de Grill dan , ik moet ergens beginnen , hierbij mijn adres vandekarhendrickx@yahoo.com Kar. (J10)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...