Spring naar bijdragen

Wie Kent Deze Wrangler


Jeepo
 Share

Recommended Posts

Let wel het zijn mijlen en geen kilometers.

Dus 133.000 mijl gereden.

Dat had ik gemissed , dus dat is zo 2140000 km, maar ik denk niet dat het plaatje klopt,kan dat deze is uit de Us,

en geen Engels import is, omdat de verlichting klopt niet voor en Engels import

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb contact gehad met de verkoper en deze geeft aan de Jeep kort geleden gekocht te hebben van een vriend.

Hij weet verder weinig van de auto. Het verhaal over het 4.0 blok wat niet klopt zegt hem niets.

Dat de teller in miles is was hij ook even vergeten, had ik trouwens ook niet opgemerkt, bedankt daarvoor.

 

Hij had het er alleen over dat hij er zelf recentelijk nieuwe lagerschalen in heeft laten zetten.

 

Woont er iemand in de buurt van de verkoopplaats Den Haag (ik sowieso) die zin/tijd heeft mee te gaan kijken, voor een kratje bier ofzo :)

Daar ik weinig tot geen verstand heb van Wranglers..

 

De verkoper gaf aan dat zijn vader een garage heeft. Dus kan me zo voorstellen dat het geen probleem is de Jeep even op een brug te parkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb contact gehad met de verkoper en deze geeft aan de Jeep kort geleden gekocht te hebben van een vriend.

Hij weet verder weinig van de auto. Het verhaal over het 4.0 blok wat niet klopt zegt hem niets.

Dat de teller in miles is was hij ook even vergeten, had ik trouwens ook niet opgemerkt, bedankt daarvoor.

 

Hij had het er alleen over dat hij er zelf recentelijk nieuwe lagerschalen in heeft laten zetten.

 

Woont er iemand in de buurt van de verkoopplaats Den Haag (ik sowieso) die zin/tijd heeft mee te gaan kijken, voor een kratje bier ofzo :)

Daar ik weinig tot geen verstand heb van Wranglers..

 

De verkoper gaf aan dat zijn vader een garage heeft. Dus kan me zo voorstellen dat het geen probleem is de Jeep even op een brug te parkeren.

Ik heb contact gehad met de verkoper en deze geeft aan de Jeep kort geleden gekocht te hebben van een vriend.Hij weet verder weinig van de auto. Het verhaal over het 4.0 blok wat niet klopt zegt hem niets.Dat de teller in miles is was hij ook even vergeten, had ik trouwens ook niet opgemerkt, bedankt daarvoor. Hij had het er alleen over dat hij er zelf recentelijk nieuwe lagerschalen in heeft laten zetten. Woont er iemand in de buurt van de verkoopplaats Den Haag (ik sowieso) die zin/tijd heeft mee te gaan kijken, voor een kratje bier ofzo :)Daar ik weinig tot geen verstand heb van Wranglers.. De verkoper gaf aan dat zijn vader een garage heeft. Dus kan me zo voorstellen dat het geen probleem is de Jeep even op een brug te parkeren.

Maar hoe zit het dan met de wegenbelasting als die is erste toelating is 1993,

En waneer wil jij de jeep bekijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit "te duur" genoemd...

Twijfels heb ik, omdat ik er geen verstand van heb.

Misschien zijn mijn twijfels niet terecht.

 

Daarom zit ik ook hier, daar waar kennis voor handen is ;)

 

 

Een mening. Je geeft door je vragen aan dat je zelf al veel twijfels hebt over deze jeep. Te duur en te onduidelijk. Waar wil je de jeep voor gebruiken ?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nationale toelating is 1993, dus wanneer hij in NL de weg op ging.

De allereerste toelatingsdatum is feb. 1988. Dus het bouwjaar zegmaar. Deze is vervolgens leidend voor de leeftijd van een auto.

 

Oftewel vanaf februari 2015 is de wegenbelasting 120 euro p/j.

 

Ik heb net een mail gekregen van de verkoper dat ik snel moet zijn omdat er vanmiddag iemand komt kijken die door de telefoon heeft toegezegd er 3150 ongezien voor te geven en hem direct mee te willen nemen.

Ik dacht zelf aan morgenmiddag dus ik heb teruggemaild dat ik hem succes wens met het afscheid.

Vervolgens krijg ik een bericht terug dat hij eerst wil afwachten of degene wel echt komt want er zouden er al meerdere komen die niet zijn geweest blabla.

Klinkt mij een beetje teveel als "Sjakie's auto palace"... maar goed.

 

Bezichtiging tot nader bericht nog even op een laag pitje.

 

 

Maar hoe zit het dan met de wegenbelasting als die is erste toelating is 1993,

En waneer wil jij de jeep bekijken?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even het antwoord op een vraag waar ik overheen las.

Ik ben altijd een usa car freak geweest en dan met name Jeep. Heb nooit de ruimte gehad om deze te stallen en tijd gehad om er aan te hobby-en.

Nu wel. Dus ik zoek een leuk object.

Er zal zeker wel mee gereden worden, maar niet offroad.

bewerkt door Jeepo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nationale toelating is 1993, dus wanneer hij in NL de weg op ging.

De allereerste toelatingsdatum is feb. 1988. Dus het bouwjaar zegmaar. Deze is vervolgens leidend voor de leeftijd van een auto.

 

Oftewel vanaf februari 2015 is de wegenbelasting 120 euro p/j.

Als het hele wegenbelasting verhaal door gaat, en dacht dat de regeling dan is 120 pj en de wagen 3 mnd niet op de weg anders vol tarief wegenbelasting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit "te duur" genoemd...

Twijfels heb ik, omdat ik er geen verstand van heb.

Misschien zijn mijn twijfels niet terecht.

 

Daarom zit ik ook hier, daar waar kennis voor handen is ;)

Klopt, ik bedoel dat ik hem te duur vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gaan kijken kan altijd, kun je ook het kenteken inzien.

Als alles klopt en de staat van de auto is goed, is het wellicht niet erg als het een samengestelde auto is.

3150 ongezien?, lijkt mij niet,trek er nog eens minstens 10 % vanaf en het kan de moeite waard zijn.

Als de body ok is en het blok goed is enz. enz.

Anders gewoon wachten, er worden er genoeg aangeboden rond die prijs.

Siert zit in Delft meen ik, misschien kan hij je helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb contact gehad met de verkoper en deze geeft aan de Jeep kort geleden gekocht te hebben van een vriend.

Hij weet verder weinig van de auto. Het verhaal over het 4.0 blok wat niet klopt zegt hem niets.

Dat de teller in miles is was hij ook even vergeten, had ik trouwens ook niet opgemerkt, bedankt daarvoor.

 

Hij had het er alleen over dat hij er zelf recentelijk nieuwe lagerschalen in heeft laten zetten.

 

Woont er iemand in de buurt van de verkoopplaats Den Haag (ik sowieso) die zin/tijd heeft mee te gaan kijken, voor een kratje bier ofzo :)

Daar ik weinig tot geen verstand heb van Wranglers..

 

De verkoper gaf aan dat zijn vader een garage heeft. Dus kan me zo voorstellen dat het geen probleem is de Jeep even op een brug te parkeren.

 

De eerste wranglers hadden een 4.2 liter carb uitvoering. De modellen daarna kregen de 4 liter HO motoren. Als men een wrangler uit 1988 importeerde in Nederland gebruikte de RDW vaker de gegevens van een 4.0 HO terwijl er een 4.2 carb motor in zat. De RDW was niet zo nauwkeurig met wranglers in die jaren. Dus de kans is groot dat het gewoon een 4.2 carb motor is en niet de 4.0 HO motor die op het kenteken staat. Staar je dus niet blind op de gegevens die op het kenteken staan vermeld. Ik ken meerdere wranglers die 180 pk op kenteken hebben staan en gewoon zijn uitgevoerd met het 115 pk sterke 4.2 carb blok. Een verschil van ruim 60 pk voel je snel als je ermee gaat rijden.

 

Daar kom je snel achter trouwens. De 4.2 heeft een carb en de 4.0 HO heeft een injectie/throttle body.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik bedoel dat ik hem te duur vind.

 

Mee eens!

 

Ruim 2 ton gelopen en dat geldt dus ook voor de automaat, tussenbak en alle andere onderdelen.

Hoogst waarschijnlijk gewoon een 4.2 motor anders misschien bouwpakket wat niet altijd goed is,

Lagerschalen vervangen maar is dat aantoonbaar want die verkooppraatjes van handelaren heb ik vaker gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...