Spring naar bijdragen

Jeepo

Forum member
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Jeepo

  • Verjaardag 27/11/1978

Jeepo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Nog even het antwoord op een vraag waar ik overheen las. Ik ben altijd een usa car freak geweest en dan met name Jeep. Heb nooit de ruimte gehad om deze te stallen en tijd gehad om er aan te hobby-en. Nu wel. Dus ik zoek een leuk object. Er zal zeker wel mee gereden worden, maar niet offroad.
  2. De nationale toelating is 1993, dus wanneer hij in NL de weg op ging. De allereerste toelatingsdatum is feb. 1988. Dus het bouwjaar zegmaar. Deze is vervolgens leidend voor de leeftijd van een auto. Oftewel vanaf februari 2015 is de wegenbelasting 120 euro p/j. Ik heb net een mail gekregen van de verkoper dat ik snel moet zijn omdat er vanmiddag iemand komt kijken die door de telefoon heeft toegezegd er 3150 ongezien voor te geven en hem direct mee te willen nemen. Ik dacht zelf aan morgenmiddag dus ik heb teruggemaild dat ik hem succes wens met het afscheid. Vervolgens krijg ik een bericht terug dat hij eerst wil afwachten of degene wel echt komt want er zouden er al meerdere komen die niet zijn geweest blabla. Klinkt mij een beetje teveel als "Sjakie's auto palace"... maar goed. Bezichtiging tot nader bericht nog even op een laag pitje.
  3. Ik heb nooit "te duur" genoemd... Twijfels heb ik, omdat ik er geen verstand van heb. Misschien zijn mijn twijfels niet terecht. Daarom zit ik ook hier, daar waar kennis voor handen is
  4. Ik blijf nog even doorgaan De eerste toelating nationaal was in 1993. De Jeep is uit 1988. Ge
  5. Is trouwens de enige reden dat er een vervangend blok in is gegaan? Of kan het ook dat het kenteken ouder is dan de body?
  6. Ik heb contact gehad met de verkoper en deze geeft aan de Jeep kort geleden gekocht te hebben van een vriend. Hij weet verder weinig van de auto. Het verhaal over het 4.0 blok wat niet klopt zegt hem niets. Dat de teller in miles is was hij ook even vergeten, had ik trouwens ook niet opgemerkt, bedankt daarvoor. Hij had het er alleen over dat hij er zelf recentelijk nieuwe lagerschalen in heeft laten zetten. Woont er iemand in de buurt van de verkoopplaats Den Haag (ik sowieso) die zin/tijd heeft mee te gaan kijken, voor een kratje bier ofzo Daar ik weinig tot geen verstand heb van Wranglers.. De verkoper gaf aan dat zijn vader een garage heeft. Dus kan me zo voorstellen dat het geen probleem is de Jeep even op een brug te parkeren.
  7. Omdat het topic "wie kent deze jeep" gesloten is. Post ik het maar hier; Deze vond ik op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/701851924 Opzich een interessante verschijning. Er zit echter een 4.0 blok in, ook op kenteken. Puntje van aandacht dacht ik zo. Ik hoor graag of iemand deze Wrangler kent.
  8. Omdat het topic "wie kent deze jeep" gesloten is. Post ik het maar hier; Deze vond ik op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/701851924 Opzich een interessante verschijning. Er zit echter een 4.0 blok in, ook op kenteken. Puntje van aandacht dacht ik zo. Ik hoor graag of iemand deze Wrangler kent.
  9. Hallo allemaal. Het is alweer een heeele tijd geleden dat ik hier was en het had over m'n GC droom. Er is het 1 en ander tussengekomen, maar afgelopen weekend eindelijk een proefrit gemaakt in een 4.0 limited uit 1996. De auto voelde goed aan en schakelde heerlijk. Wat me alleen heel erg opviel, was dat de wagen ongelooflijk waggelde, schommelde en deinde. Ik en m'n vriendin, vlogen bijna letterlijk van links naar rechts (mede doordat de stoelen behoorlijk glad waren) en zo hard reed ik echt niet. Aangezien het de eerste keer was dat ik in een GC reed, kon ik niet bepalen of dit bij de wagen hoort. De auto is goed onderhouden en is in mei gekeurd zonder ook maar 1 probleem. Misschien leuk om te weten; Deze jeep is nog in de echte originele amerikaanse staat, dus zonder de zijknipperlichten en reflectoren op de achterbumper. Ook heeft hij nog de amerikaanse radio (dus lastig af te stellen op "onze" frequenties) en een originele afneembare amerikaanse trekhaak. Zo zie ik hem persoonlijk het liefst! Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe het zit met de Jeep en de deining. Ik weet trouwens dat amerikaanse auto's dit vaak doen, dus het is geen verassing, maar toch...
  10. Op fotografische basis zijn er best een aantal perfect, aan de buitenkant dus
  11. Dank voor de enthousiaste berichten! Er valt een hoop te vinden op het forum en ik leer per dag weer een hoop bij over de GC. Ik ben lekker 't net aan het afstruinen en ik merk dat ik steeds kritischer wordt over hoe "mijn" perfecte GC er uit moet komen te zien Ik hou jullie op de hoogte!
  12. (Ik weet niet of ik in het goeie topic post, maar ik ga er vanuit dat dit geregeld wordt) Goeiedag, Alvorens los te bulderen over mijn "wilde" plannen, zal ik mij eerst eens voorstellen; Ik ben Norbert, 29 jaar en woonachtig in het Westland. Sinds jaar en dag, ben ik èn gek van Amerika èn gek van Amerikaanse auto's. Gek genoeg heb ik echter nooit iets van Amerikaanse komaf mogen berijden (nee, ook geen vrouwen) dit is mede te weiten aan het feit dat ik mij al bijna 9 jaar in een lease-bolide verplaats. Hier gaat echter verandering in komen en op korte termijn ben ik "auto loos". Van deze gelegenheid gebruikmakende wil ik mezelf daarom een leuke Jeep Cherokee cadeau doen. Gezien het feit dat mijn kennis van een Jeep Cherokee gelijk is aan dat van een kleuter van 5, zal ik jullie hulp hard nodig hebben. Dat gezegd hebbende, wil ik nog wel benadrukken dat ik die kennis, voor zover als mogelijk heel graag zou willen ontwikkelen. Uiteraard heb ik internet al flink belast met het zoeken naar mijn toekomstige vierwielaangedrevenbeul. Genoeg aanbod en vast nog meer dan genoeg zaken waar ik op zou moeten letten bij aanschaf, maar zoals uit bovenstaande vast al begrepen, blink ik uit in onwetenheid. Het hoge gewicht (dus hoge wegenbelasting), het hoge verbruik en de onderhoudsgevoeligheid neem ik voor lief, maar daarom wil ik de aanschafkosten niet te gek maken. Een maximum budget heb ik niet echt, het is meer de prijs/kwaliteits/gevoel verhouding wat de doorslag zal geven. Het mooiste model vind ik trouwens die tussen bouwjaren 1993 en 1999. Ik wil hem voor het mooie zo origineel mogelijk hebben, dus geen gehobby als in folie op de ramen, alternatieve velgen, andere uitlaat etc. Ik heb trouwens ook geen idee welke motor aan te bevelen is? De 4.0 6 cyl, 5.2 V8 of 5.9 V8? Wat mij betreft de V8, maar scheelt het verbruik veel met de 6 cylinder? Zo, dat was dat. Iemand iets leuks in de aanbieding?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...