Spring naar bijdragen

Rdw Keuring Na Uitbouw Lpg


De zandhopper
 Share

Recommended Posts

RDW keuring nadat je de LPG installatie hebt uitgebouwd. Ik dacht laat ik eens een LPG inbouwstation bellen hoe het gaat als je een lpg installatie laat /of zelf gaat verwijderen wat je moet doen het kenteken aan te laten passen voor benzine. Ik kreeg als antwoord, U moet naar de RDW om te laten zien dat de LPG installatie werkelijk is uit gebouwd, wij willen dit uiteraard voor u doen. Ik dacht dat zal niet waar zijn, dus de RDW maar eens gebeld en ja hoor. U moet de auto voor onderzoek aanbieden als de LPG installatie in z'n geheel is verwijderd. Na controle zal het kenteken, nadat u

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RDW keuring nadat je de LPG installatie hebt uitgebouwd. Ik dacht laat ik eens een LPG inbouwstation bellen hoe het gaat als je een lpg installatie laat /of zelf gaat verwijderen wat je moet doen het kenteken aan te laten passen voor benzine. Ik kreeg als antwoord, U moet naar de RDW om te laten zien dat de LPG installatie werkelijk is uit gebouwd, wij willen dit uiteraard voor u doen. Ik dacht dat zal niet waar zijn, dus de RDW maar eens gebeld en ja hoor. U moet de auto voor onderzoek aanbieden als de LPG installatie in z'n geheel is verwijderd. Na controle zal het kenteken, nadat u
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het door een bedrijf laat uitbouwen, moet dan het bedrijf ook met de auto naar de RDW of is het voor hun een papieren kwestie ?

Dit omdat zij RDW goedgekeurd zijn ?

Dan zou ik met een bedrijf eens een goed gesprek gaan houden en proberen om het zelf uit te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je komt er niet onderuit naar de RDW te gaan voor gas uitbouw, vroeger alleen melden en klaar, nu gaan ze keuren.

Mijn auto was net apk goedgekeurd, toen de keurmeester ging afmelden zag hij als brandstof gas op mijn kenteken staan(had ik niet op gelet),

maar aangezien er geen gas installatie inzit dus naar de RDW.

Het eerste wat de rdw keurmeester doet is voertuig identificatie checken(chassisnummer, body tags enz.), bij mij gingen ze daarna meten,

hard as hard as, spoorbreedte en dat soort dingen.

Als dat allemaal klopt met het kenteken is er volgens mij weinig aan de hand.

Als ze onraad ruiken gaan ze alles checken klopt het motorblok met het kenteken enz.

Een onleesbaar chassislettertje is al reden om te twijfelen aan de voertuig identificatie, er stonden met mij nog twee van dat soort gevallen.

Politie erbij en een Pat onderzoek.

Als dan blijkt dat alles klopt is er natuurlijk ook niets aan de hand, maar toch.

Als ik het nog eens moet doen dubbelcheck ik alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat een feest worden met al die oldtimers die eind 2013 de boel moeten laten omkeuren, de helft van het wagenpark wordt afgekeurd. Ik weet genoeg en kan het wel schudden bij een omkeuring.

vrees hetzelfde.......... vraag me sowieso af of de rdw het wel aankan als iedereen straks massaal zijn oldtimer gaat aanbieden voor omkeuring. zou wel uitkomen als ze net als vroeger het weer zo aanpakken dat je gewoon ff ''meldt'' dat de lpg is verwijderd, desnoods door een lpg inbouwstation.

 

Maar goed. waarom makkelijk doen als t moeilijk kan....... ruimt weer lekker al die ouwe bakken op van de openbare weg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje braaf gedacht zeker voor mijn doen, maar als er inderdaad zoveel auto's niet door de RDW keuring komen,

wat denk je dat er gebeurd als je met zo'n auto een aanrijding krijgt en wat de verzekering dan doet?

Het allemaal lastig, maar ik wil toch met een goede auto de weg op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat wegen is toch niet belangrijk

je wil van je lpg af om niet te moeten dokken en eenmaal op benziene betaal je max 120 per jaar

en met een jeep blijf je daar echt niet onder

 

Dat wegen is heel belangrijk juist.

 

Veel cj's hebben op kenteken een maximum totaalgewicht staan. Ik heb cj's voorbij zien komen die een eigen gewicht hadden van rond de 1500 kg en een maximum totaal gewicht van 1850 kg. Dat is een verschil dus van 350 kg. Dat is geen probleem voor een standaard cj maar stel je hebt een cj met 35 ers , stalen bumpers , rolkooi , lier en wat andere extra spullen. Dan ga je al heel gauw naar dat maximum totaal gewicht toe van 1850 kg en dan kunnen ze ook je papieren in beslag nemen daar je gewicht meer bedraagt als toegestaan is.

 

Daarom vroeg ik ook of ze de jeep wel of niet wegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben het zeker met je eens dat de cj veilig moet zijn, waar t mij meer om gaat is het feit dat de rdw elk klein puntje dat niet klopt aan zal grijpen tot het nietig verklaren van je kenteken. Ik rij al 7 jaar dagelijks in mijn cj op gas, en dat ga ik op benzine ook blijven doen. heb de afgelopen jaren meer dan 7000 geinvesteerd om alles tip top in orde te krijgen omdat ik mijn trotse bezit niet van plan ben om tot poeier te rijden tegen een 5sterren halend koekblik van 2013.

 

Gewicht van de cj is zeker belangrijk, op kenteken staat volgens mij gewoon het klaar gewicht van de auto en zullen ze vast niet leuk vinden als je daar 300 kilo overheen zit. moet natuurlijk wel aan te remmen zijn als er iets voordoet.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben het zeker met je eens dat de cj veilig moet zijn, waar t mij meer om gaat is het feit dat de rdw elk klein puntje dat niet klopt aan zal grijpen tot het nietig verklaren van je kenteken. Ik rij al 7 jaar dagelijks in mijn cj op gas, en dat ga ik op benzine ook blijven doen. heb de afgelopen jaren meer dan 7000 geinvesteerd om alles tip top in orde te krijgen omdat ik mijn trotse bezit niet van plan ben om tot poeier te rijden tegen een 5sterren halend koekblik van 2013.

 

Gewicht van de cj is zeker belangrijk, op kenteken staat volgens mij gewoon het klaar gewicht van de auto en zullen ze vast niet leuk vinden als je daar 300 kilo overheen zit. moet natuurlijk wel aan te remmen zijn als er iets voordoet.........

 

Het gaat bij mij niet direct om de veiligheid maar om het feit dat er jeeps rondrijden die boven het maximum totaalgewicht uitkomen en dan hun kenteken hoogstwaarschijnlijk kunnen kwijtraken daar het gewicht hoger uitkomt dan conform kenteken is toegestaan.

 

Dat wij met zijn allen wagens aanpassen en ombouwen is vind ik niet het probleem van de RDW maar ons eigen probleem. We weten allemaal dat een wagen in zijn originele vorm aangeboden dient te worden bij de APK of RDW. Wij doen dat niet en wij lopen dus het risico om op onze vingers getikt te worden. Ik las juist dat de RDW dit gelijk ook aangrijpt om een wagen min of meer APK te checken daar er nog steeds een hoop APK stations zijn die niet conform de regels keuren. Op deze manier controleren ze gelijk de oldtimers op alle fronten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat bij mij niet direct om de veiligheid maar om het feit dat er jeeps rondrijden die boven het maximum totaalgewicht uitkomen en dan hun kenteken hoogstwaarschijnlijk kunnen kwijtraken daar het gewicht hoger uitkomt dan conform kenteken is toegestaan.

 

Dat wij met zijn allen wagens aanpassen en ombouwen is vind ik niet het probleem van de RDW maar ons eigen probleem. We weten allemaal dat een wagen in zijn originele vorm aangeboden dient te worden bij de APK of RDW. Wij doen dat niet en wij lopen dus het risico om op onze vingers getikt te worden. Ik las juist dat de RDW dit gelijk ook aangrijpt om een wagen min of meer APK te checken daar er nog steeds een hoop APK stations zijn die niet conform de regels keuren. Op deze manier controleren ze gelijk de oldtimers op alle fronten.

Ja klopt, toe ik er was voor de keuring van de V8, was ik ook te zwaar. Je knoopt er wat bij op zo in de loop der jaren.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik breedspoorassen onder mijn auto gezet in plaats van de originele smalspoor. In hoeverre zou dit dan problemen op gaan leveren ? Iemand hier ervarimgen mee ?

Kijk even op je kentekenbewijs of daar een spoorbreedte op vermeld staat en daar mag je vervolgens 2% van afwijken. In sommige gevallen staat er niets vermeld dan kun je geluk hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk even op je kentekenbewijs of daar een spoorbreedte op vermeld staat en daar mag je vervolgens 2% van afwijken. In sommige gevallen staat er niets vermeld dan kun je geluk hebben.

 

De personenauto moet in overeenstemming zijn met de op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs en in het kentekenregister omtrent het voertuig vermelde gegevens. Dus ze staan of op het kentekenbewijs of in het kentekenregister bij de RDW.

 

De RDW meet de spoorbreedte als volgt:

 

Bij een auto is de afstand tussen twee wielen van dezelfde as. Deze afstand wordt steeds op de grond gemeten vanuit het midden van iedere band.

 

Op je kenteken of kentekenregister staat ook de breedte van je voertuig vermeldt. Bij een jeep cj is dat rond de 160 a 162 centimeter. Deze breedte is dus bij een originele cj body 150 centimeter en de originele cj fenders 5 a 6 cm per stuk. Nu kom je straks bij de RDW met je TJ fenders of andere bredere fenders. Die zijn 10 centimeter of meer per stuk breed. Je breedte wordt dan 170 centimeter of meer en dat is meer als 2% afwijking.

 

Zo kan je nog effe door gaan straks en kunnen we elkaar helemaal gek lullen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben al geweest met een cj ze kijken alleen of het de auto is chassis nr verder kijken ze of gas installatie onklaar is gemaakt

tank weg leiding weg verdamperweg

verder keek hij nergens naar

dus ik vroeg is het goed zo

hij zij leiding door knippen voor en achter mag ook en dicht kitten is hij niet meer bruikbaar als hij moeilijk weg te halen is of dat je dingen moet slopen  verder alles weg halen

keuren kost 27 euro dat heb ik toen betaald

maar google even volgens mij kan je gas auto ook zelf uitbouwen en kenteken op sturen dat word dan verandert

heb ik weer van een andere sleutelaar die renault repareert maar uit bouw is uitbouwgas toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal ze bellen maar Allround in Spijkenisse heeft een volmacht van de RDW, eerder in dit Topic werd genoemd dat ook lpg inbouwers naar de RDW rijden maar ik betwijfel dat. Ik zoek dat ook dan even uit.

 

 

Als u niet meer op gas wilt rijden, dan kunt u de gastank verwijderen. Er is dan wel een aantal technische eisen waar u rekening mee moet houden. De RDW moet uw voertuig keuren en het kentekenbewijs moet worden aangepast. In dit artikel leest u hoe u dit kunt regelen.

  1. U moet ervoor zorgen dat de volgende onderdelen zijn verwijderd. De RDW controleert hier ook op bij de keuring:
    • de verdamper, de drukregelaar en/of een ander brandstofdoseringssysteem. Een uitlaatstift die bij een luchtgekoelde motor als verdamper werkt, hoeft u niet te verwijderen;

      de LPG-tank;

      de gasafsluiter;

      het gasmengstuk;

      de inspuitstukken, tenzij deze definitief zijn afgeplugd;

      het inspuitstuk-adapter, tenzij deze definitief is afgeplugd;

      de buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd;  

      de hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte dat rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig bevestigd is.

  2. Als u alle onderdelen heeft verwijderd, dan moet u een afspraak maken bij een RDW Keuringsstation.
  3. U neemt het originele Voertuigbewijs (deel IA van het kentekenbewijs) mee en geeft dat af bij het keuringsstation. Als het kentekenbewijs is afgegeven v
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...