De zandhopper Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 RDW keuring nadat je de LPG installatie hebt uitgebouwd. Ik dacht laat ik eens een LPG inbouwstation bellen hoe het gaat als je een lpg installatie laat /of zelf gaat verwijderen wat je moet doen het kenteken aan te laten passen voor benzine. Ik kreeg als antwoord, U moet naar de RDW om te laten zien dat de LPG installatie werkelijk is uit gebouwd, wij willen dit uiteraard voor u doen. Ik dacht dat zal niet waar zijn, dus de RDW maar eens gebeld en ja hoor. U moet de auto voor onderzoek aanbieden als de LPG installatie in z'n geheel is verwijderd. Na controle zal het kenteken, nadat u Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 RDW keuring nadat je de LPG installatie hebt uitgebouwd. Ik dacht laat ik eens een LPG inbouwstation bellen hoe het gaat als je een lpg installatie laat /of zelf gaat verwijderen wat je moet doen het kenteken aan te laten passen voor benzine. Ik kreeg als antwoord, U moet naar de RDW om te laten zien dat de LPG installatie werkelijk is uit gebouwd, wij willen dit uiteraard voor u doen. Ik dacht dat zal niet waar zijn, dus de RDW maar eens gebeld en ja hoor. U moet de auto voor onderzoek aanbieden als de LPG installatie in z'n geheel is verwijderd. Na controle zal het kenteken, nadat u Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 Als je het door een bedrijf laat uitbouwen, moet dan het bedrijf ook met de auto naar de RDW of is het voor hun een papieren kwestie ? Dit omdat zij RDW goedgekeurd zijn ? Dan zou ik met een bedrijf eens een goed gesprek gaan houden en proberen om het zelf uit te bouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 25, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 Ook als je door een bedrijf laat uitbouwen moeten zij met de auto naar de RDW om deze te laten keuren. Deze navraag had ik al gedaan bij 2 LPG installatiebedrijven en tevens navraag gedaan bij de RDW. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 Je komt er niet onderuit naar de RDW te gaan voor gas uitbouw, vroeger alleen melden en klaar, nu gaan ze keuren. Mijn auto was net apk goedgekeurd, toen de keurmeester ging afmelden zag hij als brandstof gas op mijn kenteken staan(had ik niet op gelet), maar aangezien er geen gas installatie inzit dus naar de RDW. Het eerste wat de rdw keurmeester doet is voertuig identificatie checken(chassisnummer, body tags enz.), bij mij gingen ze daarna meten, hard as hard as, spoorbreedte en dat soort dingen. Als dat allemaal klopt met het kenteken is er volgens mij weinig aan de hand. Als ze onraad ruiken gaan ze alles checken klopt het motorblok met het kenteken enz. Een onleesbaar chassislettertje is al reden om te twijfelen aan de voertuig identificatie, er stonden met mij nog twee van dat soort gevallen. Politie erbij en een Pat onderzoek. Als dan blijkt dat alles klopt is er natuurlijk ook niets aan de hand, maar toch. Als ik het nog eens moet doen dubbelcheck ik alles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 Wat ik me ook afvraag of de wagen dan weer opnieuw gewogen wordt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 Wat ik me ook afvraag of de wagen dan weer opnieuw gewogen wordt? wegen van de jeep komt ook om de hoek kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcx Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 Dat gaat een feest worden met al die oldtimers die eind 2013 de boel moeten laten omkeuren, de helft van het wagenpark wordt afgekeurd. Ik weet genoeg en kan het wel schudden bij een omkeuring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 dat wegen is toch niet belangrijk je wil van je lpg af om niet te moeten dokken en eenmaal op benziene betaal je max 120 per jaar en met een jeep blijf je daar echt niet onder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 Dat gaat een feest worden met al die oldtimers die eind 2013 de boel moeten laten omkeuren, de helft van het wagenpark wordt afgekeurd. Ik weet genoeg en kan het wel schudden bij een omkeuring. vrees hetzelfde.......... vraag me sowieso af of de rdw het wel aankan als iedereen straks massaal zijn oldtimer gaat aanbieden voor omkeuring. zou wel uitkomen als ze net als vroeger het weer zo aanpakken dat je gewoon ff ''meldt'' dat de lpg is verwijderd, desnoods door een lpg inbouwstation. Maar goed. waarom makkelijk doen als t moeilijk kan....... ruimt weer lekker al die ouwe bakken op van de openbare weg.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 Een beetje braaf gedacht zeker voor mijn doen, maar als er inderdaad zoveel auto's niet door de RDW keuring komen, wat denk je dat er gebeurd als je met zo'n auto een aanrijding krijgt en wat de verzekering dan doet? Het allemaal lastig, maar ik wil toch met een goede auto de weg op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2013 dat wegen is toch niet belangrijkje wil van je lpg af om niet te moeten dokken en eenmaal op benziene betaal je max 120 per jaar en met een jeep blijf je daar echt niet onder Dat wegen is heel belangrijk juist. Veel cj's hebben op kenteken een maximum totaalgewicht staan. Ik heb cj's voorbij zien komen die een eigen gewicht hadden van rond de 1500 kg en een maximum totaal gewicht van 1850 kg. Dat is een verschil dus van 350 kg. Dat is geen probleem voor een standaard cj maar stel je hebt een cj met 35 ers , stalen bumpers , rolkooi , lier en wat andere extra spullen. Dan ga je al heel gauw naar dat maximum totaal gewicht toe van 1850 kg en dan kunnen ze ook je papieren in beslag nemen daar je gewicht meer bedraagt als toegestaan is. Daarom vroeg ik ook of ze de jeep wel of niet wegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst May 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2013 ben het zeker met je eens dat de cj veilig moet zijn, waar t mij meer om gaat is het feit dat de rdw elk klein puntje dat niet klopt aan zal grijpen tot het nietig verklaren van je kenteken. Ik rij al 7 jaar dagelijks in mijn cj op gas, en dat ga ik op benzine ook blijven doen. heb de afgelopen jaren meer dan 7000 geinvesteerd om alles tip top in orde te krijgen omdat ik mijn trotse bezit niet van plan ben om tot poeier te rijden tegen een 5sterren halend koekblik van 2013. Gewicht van de cj is zeker belangrijk, op kenteken staat volgens mij gewoon het klaar gewicht van de auto en zullen ze vast niet leuk vinden als je daar 300 kilo overheen zit. moet natuurlijk wel aan te remmen zijn als er iets voordoet......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2013 ben het zeker met je eens dat de cj veilig moet zijn, waar t mij meer om gaat is het feit dat de rdw elk klein puntje dat niet klopt aan zal grijpen tot het nietig verklaren van je kenteken. Ik rij al 7 jaar dagelijks in mijn cj op gas, en dat ga ik op benzine ook blijven doen. heb de afgelopen jaren meer dan 7000 geinvesteerd om alles tip top in orde te krijgen omdat ik mijn trotse bezit niet van plan ben om tot poeier te rijden tegen een 5sterren halend koekblik van 2013. Gewicht van de cj is zeker belangrijk, op kenteken staat volgens mij gewoon het klaar gewicht van de auto en zullen ze vast niet leuk vinden als je daar 300 kilo overheen zit. moet natuurlijk wel aan te remmen zijn als er iets voordoet......... Het gaat bij mij niet direct om de veiligheid maar om het feit dat er jeeps rondrijden die boven het maximum totaalgewicht uitkomen en dan hun kenteken hoogstwaarschijnlijk kunnen kwijtraken daar het gewicht hoger uitkomt dan conform kenteken is toegestaan. Dat wij met zijn allen wagens aanpassen en ombouwen is vind ik niet het probleem van de RDW maar ons eigen probleem. We weten allemaal dat een wagen in zijn originele vorm aangeboden dient te worden bij de APK of RDW. Wij doen dat niet en wij lopen dus het risico om op onze vingers getikt te worden. Ik las juist dat de RDW dit gelijk ook aangrijpt om een wagen min of meer APK te checken daar er nog steeds een hoop APK stations zijn die niet conform de regels keuren. Op deze manier controleren ze gelijk de oldtimers op alle fronten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2013 Het gaat bij mij niet direct om de veiligheid maar om het feit dat er jeeps rondrijden die boven het maximum totaalgewicht uitkomen en dan hun kenteken hoogstwaarschijnlijk kunnen kwijtraken daar het gewicht hoger uitkomt dan conform kenteken is toegestaan. Dat wij met zijn allen wagens aanpassen en ombouwen is vind ik niet het probleem van de RDW maar ons eigen probleem. We weten allemaal dat een wagen in zijn originele vorm aangeboden dient te worden bij de APK of RDW. Wij doen dat niet en wij lopen dus het risico om op onze vingers getikt te worden. Ik las juist dat de RDW dit gelijk ook aangrijpt om een wagen min of meer APK te checken daar er nog steeds een hoop APK stations zijn die niet conform de regels keuren. Op deze manier controleren ze gelijk de oldtimers op alle fronten. Ja klopt, toe ik er was voor de keuring van de V8, was ik ook te zwaar. Je knoopt er wat bij op zo in de loop der jaren....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst May 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2013 Nu heb ik breedspoorassen onder mijn auto gezet in plaats van de originele smalspoor. In hoeverre zou dit dan problemen op gaan leveren ? Iemand hier ervarimgen mee ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 26, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2013 Nu heb ik breedspoorassen onder mijn auto gezet in plaats van de originele smalspoor. In hoeverre zou dit dan problemen op gaan leveren ? Iemand hier ervarimgen mee ? Kijk even op je kentekenbewijs of daar een spoorbreedte op vermeld staat en daar mag je vervolgens 2% van afwijken. In sommige gevallen staat er niets vermeld dan kun je geluk hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2013 (bewerkt) Kijk even op je kentekenbewijs of daar een spoorbreedte op vermeld staat en daar mag je vervolgens 2% van afwijken. In sommige gevallen staat er niets vermeld dan kun je geluk hebben. De personenauto moet in overeenstemming zijn met de op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs en in het kentekenregister omtrent het voertuig vermelde gegevens. Dus ze staan of op het kentekenbewijs of in het kentekenregister bij de RDW. De RDW meet de spoorbreedte als volgt: Bij een auto is de afstand tussen twee wielen van dezelfde as. Deze afstand wordt steeds op de grond gemeten vanuit het midden van iedere band. Op je kenteken of kentekenregister staat ook de breedte van je voertuig vermeldt. Bij een jeep cj is dat rond de 160 a 162 centimeter. Deze breedte is dus bij een originele cj body 150 centimeter en de originele cj fenders 5 a 6 cm per stuk. Nu kom je straks bij de RDW met je TJ fenders of andere bredere fenders. Die zijn 10 centimeter of meer per stuk breed. Je breedte wordt dan 170 centimeter of meer en dat is meer als 2% afwijking. Zo kan je nog effe door gaan straks en kunnen we elkaar helemaal gek lullen. May 26, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst May 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2013 ben al geweest met een cj ze kijken alleen of het de auto is chassis nr verder kijken ze of gas installatie onklaar is gemaakt tank weg leiding weg verdamperweg verder keek hij nergens naar dus ik vroeg is het goed zo hij zij leiding door knippen voor en achter mag ook en dicht kitten is hij niet meer bruikbaar als hij moeilijk weg te halen is of dat je dingen moet slopen verder alles weg halen keuren kost 27 euro dat heb ik toen betaald maar google even volgens mij kan je gas auto ook zelf uitbouwen en kenteken op sturen dat word dan verandert heb ik weer van een andere sleutelaar die renault repareert maar uit bouw is uitbouwgas toch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2013 het zal er aan liggen welk staion en welke keurmeester je krijgt. want het is elke keer anders . maar je zult er wel naar toe moeten. dus je kan een gokje wagen of zorgen dat alles in orde is als dit nog kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcx Geplaatst May 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 Mag je die gastank bij 40jaar er weer inbouwen of is dat nog niet zeker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst May 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 Ik zal ze bellen maar Allround in Spijkenisse heeft een volmacht van de RDW, eerder in dit Topic werd genoemd dat ook lpg inbouwers naar de RDW rijden maar ik betwijfel dat. Ik zoek dat ook dan even uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2013 Ik zal ze bellen maar Allround in Spijkenisse heeft een volmacht van de RDW, eerder in dit Topic werd genoemd dat ook lpg inbouwers naar de RDW rijden maar ik betwijfel dat. Ik zoek dat ook dan even uit. Als u niet meer op gas wilt rijden, dan kunt u de gastank verwijderen. Er is dan wel een aantal technische eisen waar u rekening mee moet houden. De RDW moet uw voertuig keuren en het kentekenbewijs moet worden aangepast. In dit artikel leest u hoe u dit kunt regelen. U moet ervoor zorgen dat de volgende onderdelen zijn verwijderd. De RDW controleert hier ook op bij de keuring: de verdamper, de drukregelaar en/of een ander brandstofdoseringssysteem. Een uitlaatstift die bij een luchtgekoelde motor als verdamper werkt, hoeft u niet te verwijderen; de LPG-tank; de gasafsluiter; het gasmengstuk; de inspuitstukken, tenzij deze definitief zijn afgeplugd; het inspuitstuk-adapter, tenzij deze definitief is afgeplugd; de buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd; de hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte dat rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig bevestigd is. Als u alle onderdelen heeft verwijderd, dan moet u een afspraak maken bij een RDW Keuringsstation. U neemt het originele Voertuigbewijs (deel IA van het kentekenbewijs) mee en geeft dat af bij het keuringsstation. Als het kentekenbewijs is afgegeven v Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2014 Vandaag naar de RDW geweest voor het om keuren van LPG naar benzine ivm de overgangsregeling, en goed gekeurd. Vorige week zijn we met de Blue Laredo wezen keuren en deze was ook goed gekeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst January 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2014 (bewerkt) Vandaag naar de RDW geweest voor het om keuren van LPG naar benzine ivm de overgangsregeling, en goed gekeurd. Vorige week zijn we met de Blue Laredo wezen keuren en deze was ook goed gekeurd. Tuurlijk goedgekeurd January 20, 2014 bewerkt door Smartlap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.