Spring naar bijdragen

Weeral Iets Stuk Aan De Zj, De Auto Begint Op Een Lopende Rekening Lijken.


Recommended Posts

Daarstraks een brandgeur (printplaatgeur) in de auto met beetje rookvorming, zie ik dat het informatie display alles oplicht even later valt het uit. (GRAPHIC DISPLAY MODULE/VEHICLE INFORMATION CENTER).

Thuisgekomen dit gedemonteerd blijkt er in de display module bij een ic de aansluitingen p de printplaten verbrand te zijn.

Is dit een meervoorkomend probleem?

Ik ben al blij dat het dit maar is, dat er geen brand is ontstaan.

Die jeep begint me het stilaan uit te hangen, Er is wel maandelijks iets dat stuk gaat.

Orginele Radio die het niet meer goed doet, waterlek, lagers stuk, motorkaphendel die afbreekt, deurscharnier, katalysator rammelt.

En het blijft maar voortgaan, ik hoop dat ik er niet mee moet leren leven, anders gaat em toch de deur uitgaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

off topic : heb zelf een zj met 230.000 op de teller. afgelopen 40.000 km zo'n 1500 euro aan onderhoud kwijt geweest incl twee grote beurten, bandenwissels etc.  1x lagers voor vervangen en waterpomp vervangen. het kan dus wel. 

ik denk dat ik voor een gemiddelde diesel station met hetzelfde vermogen van een duits merk zeker evenveel kwijt was geweest. ik laat mijn leasebudget bruto uitbetalen per maand en kan daarvan lekker een echte auto rijden ipv een budget HOK.

 

gewoon een jeep kopen met volledige onderhouds geschiedenis met max 2 a 3 eerdere eigenaren wil ook wel eens helpen! :)

bewerkt door igorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een smd ic heeft een rookpluim gepuft.

        SOP20  4632650-1 Manutacturer PHILIPS  Packge/Case SOP20 

 

Ik vind er niet onmiddellijk een datasheet van het ic, de functie ervan is me onbekend. misschien een display driver of communicatie of geprogrammeerd ic.

Maar ervaring leert dat meestal een ic niet zomaar stuk gaat. De verkrijgbaarheid van het component is waarschijnlijk moeilijk.

Aangezien het een 20 polige smd ic is ga ik me niet aan herstelling wagen. Mogelijk is het ic onmiddellijk terug stuk door andere defecte componenten.

 

Ik werk in deze sector van de elektronica, zulke problemen zijn me niet onbekend, je weet waar je aan begint maar niet waar het eindigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...