Youri Geplaatst September 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2012 Wie weet precies hoe het kroon en pignonwiel afgesteld moeten worden??. Op het pignon wiel staat een getal in gegraveerd, dit zal waarschijnlijk iets met de hoogte uitvulling zijn in het diff huis. Wie weet hoe het moet?? gr Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst September 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2012 Eerlijk antwoord? Zelf kan je het niet. Je hebt ervaring nodig en speciaal gereedschap. Natuurlijk zijn er veel handige Jeepers die het ook zelf kunnen met een vloeitje en kauwgum.......... Voor een modderspeeltje misschien goed genoeg maar verder...... Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2012 Wie weet precies hoe het kroon en pignonwiel afgesteld moeten worden??. Op het pignon wiel staat een getal in gegraveerd, dit zal waarschijnlijk iets met de hoogte uitvulling zijn in het diff huis. Wie weet hoe het moet?? gr Jeroen De getallen geven aan hoeveel je de pignonas moet uitvullen (uit shimmen) + of - boven op de standaard waarden die bij de as hoort. Als je het goed wil doen zoek dan iemand die er verstand van heeft en het juiste gereedschap om alles uit te klokken. Grt Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Youri Geplaatst February 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2013 Ik heb niemand kunnen vinden waar ik vertrouwen in had ben dus zelf erin gaan verdiepen In het werkplaats handboek staat het redelijk duidelijk.In het kort moet eerst het pignon uitgevuld worden volgens de omrekentabel, daarna moet het huis uitgevuld worden. Ter controle smeer je een pasta, ferro oxide, tussen de tanden en draai je het spul rond met de assen erin voor een afdruk. Aan de hand van afdruk plaatjes kan je de afselling controleren en aanpassen. Het enige wat je werkelijk nodig hebt is shim pakketjes voor het huis en de pignon en een lager trekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Youri Geplaatst February 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2013 Ik zal foto's maken als we gaan uitvullen en afstellen. Als iemand er later wat wil weten kan die altijd even bellen voor uitleg gr jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2013 Zelf kan je het niet. Je hebt ervaring nodig en speciaal gereedschap. Succes, siert. Ik heb niemand kunnen vinden waar ik vertrouwen in had ben dus zelf erin gaan verdiepen Het enige wat je werkelijk nodig hebt is shim pakketjes voor het huis en de pignon en een lager trekker Klinkt een beetje tegenstrijdig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Youri Geplaatst February 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2013 Volgende week komen de shims binnen en gaan we aan de slag. We hebben hier een mts-er autotechniek en 2 monteurs. Maak er wel een foto reportage van. gr Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst February 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2013 Ik moet Siert volgen. Rijd je de nieuwe r&p stuk dan is de kost hoger als de installatie uit handen te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2013 Ik zal foto's maken als we gaan uitvullen en afstellen. Als iemand er later wat wil weten kan die altijd even bellen voor uitleggr jeroen Lees de volgende link even door. Weet je gelijk wat absoluut een must is om te hebben als je aan de slag gaat. Benieuwd of die mts-er autotechniek en 2 monteurs de juiste gereedschappen hebben. http://www.fourwheeler.com/techarticles/drivetrain/129_0604_axle_gear_swaps/viewall.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2013 Ik heb niemand kunnen vinden waar ik vertrouwen in had ben dus zelf erin gaan verdiepen Je moet ook verder kijken dan je neus lang is he of lagen de offertes die je had opgevraagd buiten het bereik van je portemonnee en hoop je op deze manier wat geld te beparen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Youri Geplaatst February 14, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2013 Het gaat mij niet zo zeer om de kosten maar ik moet wel vertrouwen hebben in de man die het doet. Ik heb de verkeerde set shims binnen gekregen, de grote ringen achter het pignon lager van de dana 30 blijken verschillende dikte te hebben en kosten ca 20 euro/st. Deze zaten er niet bij. Heb afgelopen zaterdan de assen naar B&S gebracht en heb ze al weer terug. prijs viel wel mee 150/as. Ze doen daar regelmatig assen afstellen, ze verkopen en monteren arb lock's en gear sets Kan in iedergeval verder bouwen. new size.bmp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst February 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2013 Als ik het goed heb dan heb je 150 Euro per as betaald om een nieuwe R&P te installeren, of dezelfde terug te installeren met locker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Youri Geplaatst February 15, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2013 Mark van B&S heeft de assen weer inelkaar gezet met 4.56 kroon en pignon. Ik had zelf alles al gekocht, tandwielset en lagerset met aangepaste huisjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst February 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2013 Dan ben je goed gediend voor je geld. blijft 300 Euro, maar is dan ook door een specialist gedaan. Ik heb er ook nog liggen. Dit doet me alweer verder denken ... Maar eerst de automaat inbouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
paulv Geplaatst March 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2013 blijf er zelf vanaf!!! Ik heb al verschillende bekenden in mijn omgeving waar dit fout is gegaan (waaonder mijzelf) uitschimmen met het juiste materiaal en witte verf lijk vaak goed te gaan, maar in de praktijk staat hij dan vaak nog te strak.. mijn achteras die perect lijkt afgesteld is gaan zingen net alsof hij versleten is... werkt prima, maar gruwelijk irritant!! kan je later niks meer aan doen.. en ja dan heb je spijt dat je er geen prof bij hebt gehaald... ook monteurs die zeggen dat ze het kunnen (misschien enkele keren gedaan,of nog nooit) NIET VERTROUWEN.. dit is gewoon een halve dag werk door een ervaren monteur.. en ja goed werk moet goed betaald worden!!!! veel succes als je er zelf aan gaat beginnen.. groet paul milsbeek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.