Spring naar bijdragen

Afstellen Kroon En Pignon


Youri
 Share

Recommended Posts

Eerlijk antwoord?

Zelf kan je het niet. Je hebt ervaring nodig en speciaal gereedschap. Natuurlijk zijn er veel handige Jeepers die het ook zelf kunnen met een vloeitje en kauwgum..........

Voor een modderspeeltje misschien goed genoeg maar verder......

Succes, siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet precies hoe het kroon en pignonwiel afgesteld moeten worden??. Op het pignon wiel staat een getal in gegraveerd, dit zal waarschijnlijk iets met de hoogte uitvulling zijn in het diff huis.

Wie weet hoe het moet??

gr Jeroen

De getallen geven aan hoeveel je de pignonas moet uitvullen (uit shimmen) + of - boven op de standaard waarden die bij de as hoort.

Als je het goed wil doen zoek dan iemand die er verstand van heeft en het juiste gereedschap om alles uit te klokken.

Grt Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ik heb niemand kunnen vinden waar ik vertrouwen in had ben dus zelf erin gaan verdiepen B) 

In het werkplaats handboek staat het redelijk duidelijk.In het kort moet eerst het pignon uitgevuld worden volgens de omrekentabel,

daarna moet het huis uitgevuld worden. Ter controle smeer je een pasta, ferro oxide, tussen de tanden en draai je het spul rond met de assen erin voor een afdruk. Aan de hand van afdruk plaatjes kan je de afselling controleren en aanpassen.

Het enige wat je werkelijk nodig hebt is shim pakketjes voor het huis en de pignon en een lager trekker :) 

post-8828-0-02090200-1359695684_thumb.jp

post-8828-0-74719600-1359695703_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf kan je het niet. Je hebt ervaring nodig en speciaal gereedschap. 

Succes, siert.

 

 

Ik heb niemand kunnen vinden waar ik vertrouwen in had ben dus zelf erin gaan verdiepen B) 

 

Het enige wat je werkelijk nodig hebt is shim pakketjes voor het huis en de pignon en een lager trekker :) 

 

:wacko: Klinkt een beetje tegenstrijdig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal foto's maken als we gaan uitvullen en afstellen. Als iemand er later wat wil weten kan die altijd even bellen voor uitleg

gr jeroen

 

 

Lees de volgende link even door. Weet je gelijk wat absoluut een must is om te hebben als je aan de slag gaat.

 

Benieuwd of die mts-er autotechniek en 2 monteurs de juiste gereedschappen hebben.

 

http://www.fourwheeler.com/techarticles/drivetrain/129_0604_axle_gear_swaps/viewall.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niemand kunnen vinden waar ik vertrouwen in had ben dus zelf erin gaan verdiepen B) 

 

Je moet ook verder kijken dan je neus lang is he of lagen de offertes die je had opgevraagd buiten het bereik van je portemonnee en hoop je op deze manier wat geld te beparen B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het gaat mij niet zo zeer om de kosten maar ik moet wel vertrouwen hebben in de man die het doet.

Ik heb de verkeerde set shims binnen gekregen, de grote ringen achter het pignon lager van de dana 30 blijken verschillende dikte te hebben en kosten ca 20 euro/st.

Deze zaten er niet bij. Heb afgelopen zaterdan de assen naar B&S gebracht en heb ze al weer terug. prijs viel wel mee 150/as.

Ze doen daar regelmatig assen afstellen, ze verkopen en monteren arb lock's en gear sets

Kan in iedergeval verder bouwen. :D

new size.bmp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

blijf er zelf vanaf!!!

 

Ik heb al verschillende bekenden in mijn omgeving waar dit fout is gegaan (waaonder mijzelf)  uitschimmen met het juiste materiaal en witte verf lijk vaak goed te gaan,

maar in de praktijk staat hij dan vaak nog te strak..   mijn achteras die perect lijkt afgesteld is gaan zingen net alsof hij versleten is... werkt prima, maar gruwelijk irritant!!

 

kan je later niks meer aan doen.. en ja dan heb je spijt dat je er geen prof bij hebt gehaald...  

ook monteurs die zeggen dat ze het kunnen (misschien enkele keren gedaan,of nog nooit) NIET VERTROUWEN..  dit is gewoon een halve dag werk door een ervaren monteur.. en ja goed werk moet goed betaald worden!!!!

 

veel succes als je er zelf aan gaat beginnen..

 

groet paul

milsbeek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...