Arjan1972 Geplaatst August 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2012 Hallo, ik zit nu in Z-Frankrijk en als ik de motor start dan tikt de motor. ik denk dat het de kleppen zijn. Er zit Praxis olie in met een beetje olie van de Action. Na 5 min dan is het weg. Weet iemand wat het is en wat ik er aan kan doen? Alvast bedank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2012 Hallo, ik zit nu in Z-Frankrijk en als ik de motor start dan tikt de motor. ik denk dat het de kleppen zijn. Er zit Praxis olie in met een beetje olie van de Action. Na 5 min dan is het weg. Weet iemand wat het is en wat ik er aan kan doen? Alvast bedank! Beetje olie van de mammouth erbij??? 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst August 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2012 Ok! Ik begrijp uit de reactie van JeePee dat ik de olie moet wisselen. Zal ik vandaag doen. Ik kom hierop terug. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2012 vernieuw ook dan gelijk je olie filter!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst August 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2012 Die heb ik niet bij me helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst August 21, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2012 Olie vervverst maar dit geeft niet de oplossing! Het lijkt wel of de olie te dun is waardoor het helemaal wegzakt. Is dit normaal bij de hoge temperatuur in Z-Frankrijk? Is een dikkere olie wellicht de oplossing? Er zit nu 10/W40 in. Alvast bedankt voor jullie reacties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst August 22, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2012 Weet iemand een oplossing? Ik ben toch wel een beetje bezorgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep40 Geplaatst August 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2012 hoe staat het met de olie druk en hoe snel loopt dit op na de start Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2012 Olie vervverst maar dit geeft niet de oplossing! Het lijkt wel of de olie te dun is waardoor het helemaal wegzakt. Is dit normaal bij de hoge temperatuur in Z-Frankrijk? Is een dikkere olie wellicht de oplossing? Er zit nu 10/W40 in. Alvast bedankt voor jullie reacties. Weet iemand een oplossing? Ik ben toch wel een beetje bezorgd. Welk blok ligt er eigenlijk in? Wel handig om te vermelden, als je een advies wilt........ Verder zou ik je adviseren om toch ook de filter ook te vervangen. Oliewissel zonder filterwissel is maar half werk. Het tikken kan ook veroorzaakt worden door de hydraulische kleplifters. Dit is mogelijk op te lossen door een "flush" middel toe te voegen en daarna de olie verversen voor de juiste soort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst August 22, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2012 Oliedruk is goed! Na verloop van tijd zakt hij wel terug bij stationair. Het is een 4L. Een flush is een goed idee en ga ik zeker doen als ik thuis ben. Dat doe je met een beetje ATF olie toch? Ondertussen probeer ik een nieuwe filter te krijgen! Welk merk olie is kwalitatief goed? Castrol, Shell of ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2012 Zou wel olie van een goed merk nemen dan weet je dat het goed zit olie van goedkoop merk is gerecyceld olie is minder in kwaliteit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst August 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2012 Vannacht om 4:30 uur thuis gekomen. In 1x van zuid Frankrijk naar huis. Geen grote problemen gehad en het getik bij het starten is in Nederland compleet voorbij! Wel een liter of 8 koelvloeistof bijgevuld. Voornamelijk in het gedeelte van de reis waar er geklimd moet worden. Komende weken een aantal klussen: Koelsysteem flushen, nieuwe koelvloeistof en een busje lekstop van Wynn's erin. Linkervoorwiel begon te klapperen tijdens de afdaling. Ff checken! Litertje ATF olie in de motor en 100km rijden dan nieuwe olie en filter. (Tip van Ab!) Wassen, poetsen en stofzuigen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2012 ATF in het blok kan ook dingen "los" maken, waardoor het erger kan worden. Denk hierbij aan aanslag wat overal tussen gaat zitten. Ik zeg niet dat het niet werkt, maar het valt niet onder normaal onderhoud. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst August 31, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2012 Hmmm..is het dan toch niet zo'n goed idee om ATF olie te gebruiken? Hoe flush je dan je motor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2012 Of het wel of niet goed is .... meningen zijn verdeeld zeg maar. Google anders een op motor reinigen, flush enz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2012 Wynn's Oil System Cleaner Is gewoon een blikje wat je erbij gooit, en dan zo'n 20min stationair laat lopen en dan de olie ververst. Voor een tientje te koop in de garage waar ik altijd sleutel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst September 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2012 Klinkt ook goed! Toch blijf ik mij afvragen waarom het getik in Nederland voorbij is. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee over? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst September 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2012 Ik heb ooit eens ergens gelezen dat men waarschude voor de Brandstof in Frankrijk. iets met E10 benoeming. Dit schrijft de anwb erover: In Frankrijk is Euro 95 nauwelijks meer langs de snelweg te verkrijgen. E10 wordt in Frankrijk aangeduid als SP95-E10. Waarbij SP staat voor Sans Plomb (ongelood), 95 voor octaangetal 95 en E10 voor een bijmenging van 10% bio-ethanol. Als de auto niet geschikt is voor deze brandstof raadt de ANWB autobezitters aan de duurdere premiumbrandstof te tanken om schade aan uw auto te voorkomen. Kan het daar niet mee te maken hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst September 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2012 Ik heb in Frankrijk geen benzine getankt. Mijn WJ rijd gelukkig op LPG. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst October 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Nou, hier het vervolg! Het tikken is weer terug! Ik heb afgelopen zaterdag de motor gereinigd met Wynn's Oil System Cleaner. Daarna de olie afgetapt en ververst incl. nieuwe filter. Toch blijft ie na het starten tikken totdat de motor enigzins warm is. Heeft iemand nog een idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Als hij heel even tikt is er niks aan de hand, moet geen minuten aanhouden natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst October 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Het houdt doorgaans zo'n 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Zie mijn topic bij de Full Size Jeep. As maandag voor vierde keer terug naar revisie bedrijf nav tikken. Kwam na 400 km na volledige revisie. Nu na 4500 nog steeds tikken. Ze hebben bij revisie bedrijf nog niets gedaan dan "denken", nu gaan ze met voelermaatje kijken of er bij draaiende motor speling is tussen stoterstang en tuimelaar, dan zou tikken weg zijn. Ik wens ze succes. Een 5,9 maak enorm kabaal. Braakt warmte uit en spettert de olie om je olie om je oren als kleppendeksel eraf ligt. Ga dan maar 16 stoters stuk voor stuk testen of het een verschil uitmaakt in geluid. Het tikken hoor ik duidelijk, maar kan zelfs met kleppendeksel eraf en met stethoscoop geen bron vinden waar tikken vandaan komt. Desondanks, kunnen jou stoters hetzelfde gedrag / getik vertonen als mijn AMC 360 ? Dan kan je die richting ook op gaan zoeken. Mijn olie wissels in viscoiteit maakten niets uit. Dure olies gebruikt, geen verschil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rkorving Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Mijn auto vertoont precies het zelfde als hierboven beschreven, ook een WJ 1999 4.0 liter. Tikt alleen als hij koud is een paar minuten, daarna (bijna) niet meer. Heb het een keer gemeld bij de garage die de Jeep in onderhoud heeft (algemeen garagebedrijf) en die zei dat het de motor is maar dat het geen kwaad kan. Ik heb me daar toen bij neergelegd en vind het vooralsnog wel prima. Ben overigens wel benieuwd wat de oorzaak is. Je weet maar nooit wat er ons 'weer' te wachten staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst November 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Ik heb een flesje Molycote A erin gedaan. Het tikken is nu weg. Ik hoop dat het ook weg blijft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.