Spring naar bijdragen

ophogen


Menno
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gisteravond is bij mij ook alles gelukt. Na eest zelf nog eens een uurtje naar de achtershackels te hebben gekeken, toch maar hulp ingeschakeld en naar Rotterdam gereden. Daar met Jeeped de benzinetank laten zakken. Daarna konden we er wel bij, alhoewel het rechts achter nog steeds erg krap was. Maar het is gelukt en het ziet er goed uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Jul 18 2005, 01:17

Bij advance adapters moeten OOK  de naaldlagers eruit getikt worden

Dus bovenstaande klopt niet volgens mij want 507906 doet het dus ook zonder die lagers.

smileypissed4so.gif

<div align="right">

Hebben jullie toevallig ook foto's gemaakt welk naaldlager er uit moet kan ik me alvast een beetje geestelijk voorbereiden, of kom ik dit vanzelf tegen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Aug 9 2005, 21:03

Hebben jullie toevallig ook foto's gemaakt welk naaldlager er uit moet kan ik me alvast een beetje geestelijk voorbereiden, of kom ik dit vanzelf tegen,

<div align="right">

De naaldlagers in de tandwieletjes :

MAINSH.jpg

Op deze foto zie je meteen het verschil tussen de oude en nieuwe mainshaft.

Het gladde stuk in het midden is bij de nieuwe een stukje dikker omdat daar geen lagers meer om hoeven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Aug 9 2005, 21:32

ahha, zo ziet het er easy uit, ik zal vast op het moment supreme wel meer vragen hebben thumbsup.gif <div align="right">

Hier kun je alles op je gemak volgen is voor TJ maar is zelfde NP231

zijn 2 pagina's heel duidelijk met alle fotos. Zorg dat je een paar goede tangen hebt om de veerringen te verwijderen want dat is een heel gepiel en vergeet op het laatst niet het slangetje van de oliepomp er op te zetten en bestel gelijk goeie kit bij 4wd

SlipYoke Eliminator Kit plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en bestel gelijk goeie kit bij 4wd

das een goeie, volgens mij vliegt ie al ohmy.gif

ik had net ook al ergens gelezen dat je ook gelijk die ketting beter kan vervangen als je toch bezig bent huh.gif

maar goed moet ik die kit maar bij de dealer halen, om die nou alleen op het vliegtuig te zetten vindt ik ook zo zielig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TJ is niet helemaal hetzelfde als YJ... het staartstuk van de 231 is bij de TJ anders!

Bij het demonteren zul je dus een aantal zaken tegenkomen die anders zijn als in de link van Dez!

Nadat het staartstuk gedemonteerd is, zijn er (als het goed is rolleyes.gif ) geen verschillen meer!

Succes!

edit:

Die ketting hoef je je geen zorgen over te maken. Als je disconnect in de vooras naar behoren werkt, staat die bij normaal gebruik stil! Bij mijn '87er was er geen slijtage waarneembaar!

Bij een XJ, ZJ of TJ is dat anders, daar draait de ketting altijd mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 9 2005, 22:10

TJ is niet helemaal hetzelfde als YJ... het staartstuk van de 231 is bij de TJ anders!

Bij het demonteren zul je dus een aantal zaken tegenkomen die anders zijn als in de link van Dez!

Nadat het staartstuk gedemonteerd is, zijn er (als het goed is  rolleyes.gif ) geen verschillen meer!

<div align="right">

Gewoon de bijsluiter lezen...dan kan er niks mis gaan (RTFM weet je wel? wink.gif )

AA.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

nou dat van die shackles heb ik al geregeld!!

maar nu nog een klein vraagje, ik ben met die nieuwe as bezig maar op de plek waar ik de naaldlagers weg moet halen moet ik daar nog wat speciaals opsmeren? of blijft dit gewoon ijzer op ijzer?

hopende op antwoord, dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu alles inelkaar en alles rijdt en draait, heb ik alleen nog 1 vraagje, misschien dat jullie daar wel een antwoord op weten,

ik heb de transfer loweringkit er tussen uit gehaald en volgens mij heeft utah dit ook? moet ik nu andere keggen tussen me veren leggen om de hoek van het achterste kruisje eruit te halen of hoeft dit niet!!

ik heb net een stukje gereden maar als ik wat gas geef trilt ie behoorlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Utah en ik hebben de transferlowering laten zitten. Bij rancho is dit een vierkante buis maar wij hebben bussen en kunnen nu makkelijker de plaat schoonmaken met hogedrukspuit tussen de bussen door.

Bij ons trilt er nix en keggen heben we gewoon onder achteras.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's ook eigenlijk de bedoeling, Menno.

Maar Dez heeft ook een punt: Reinigen is makkelijker met die bussen ertussen.

Maar die trillingen voorkom je alleen door ervoor te zorden dat de hoek van de kruiskoppeling op de as nagenoeg 0 graden is. En of je nu wel of geen TC lowering hebt, dat blijft hetzelfde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee de dikke kant wijst naar de tussenbak, maar dit is afgestemd op transfer lowering die er bij gelevert wordt samen met de oude aandrijfas, ik heb nu de lowering ertussen uit gelaten en nu heb ik een hoek in mijn achterste kruiskoppeling en volgens de tekening moet dit in 1 lijn staan zogezegd de nul graden van 87 wrangler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...