Spring naar bijdragen

ophogen


Menno
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nou ik denk niet dat het wat met die keggen wordt, volgens mij staat me diff veelste veel achterover en wordt me pignonas niet meer gesmeerd, dus dan maar weer een lowering ertussen, wel zonde voor mijn gevoel heb ik die nieuwe aandrijfas een beetje voor jan mannelijk orgaan erop gezet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb gisteren b&s gebeld die vertelden dat als ik me achteras te veel kantel er geen olie meer bij het voorste pignonaslager zou komen,

maar ik zou die as toch moeten kantelen om geen hoek in het achterste kruis te krijgen, want volgens de tekeningen moet deze in 1 lijn staan

tekening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
ik heb gisteren b&s gebeld die vertelden dat als ik me achteras te veel kantel er geen olie meer bij het voorste pignonaslager zou komen,

maar ik zou die as toch moeten kantelen om geen hoek in het achterste kruis te krijgen, want volgens de tekeningen moet deze in 1 lijn staan

Ik kan het mis hebben, maar ik heb wel eens gehoord dat er juist wel een hoek tussen moet zitten. Omdat anders de naaldlaager in je kruisje op dezelfde plaats blijven zitten en er continu een belasting op dezelfde plaats is. Het gevolg is dat de lagers als het ware plat gedrukt worden. Als de as onder een hoek zou zitten, dan draaien de naalden en heb je overal een gelijkmatige slijtage.

Correct me if i'am wrong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het mis hebben, maar ik heb wel eens gehoord dat er juist wel een hoek tussen moet zitten. Omdat anders de naaldlaager in je kruisje op dezelfde plaats blijven zitten en er continu een belasting op dezelfde plaats is. Het gevolg is dat de lagers als het ware plat gedrukt worden. Als de as onder een hoek zou zitten, dan draaien de naalden en heb je overal een gelijkmatige slijtage.

Correct me if i'am wrong.

You are completely right wink.gif

Klopt inderdaad, maar hou voor die hoek een graad of 1,5 aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

as schuift goed, kruisjes zijn nog 100% vanaf dag 1

het gekke is ik controleer ze iedere week en van het ene op het andere moment ligt de achterste helemaal uit elkaar!! ik voel dan ook een dag van te voren geen beetje speling helemaal niks en dan ineens klap kapot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...