Spring naar bijdragen

ophogen


Menno
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

tis toch bijna niet mogelijk dat een bijna perfecte lijn kapot vliegt? In de landbouw bij ons worden kruisjes van cardans veel zwaarder belast onder grotere hoeken en die vliegen ook niet zomaar stuk. wink.gif

veranderen van merk van kruisjes?

nu als een kruisje te zwaar belast wordt of het staat onder een foute hoek dan komt er zeker eerst speling op alvorens het stuk vliegt.

ik begrijp er geen snars van.. blink.gif

veel moed en succes

hmm tis mss een raar gedacht, maar als ik je foto's zo zie, dan merk ik dat je deel dat inschuift eigenlijk niet zo lang is. zou het mogelijk zijn dat wanneer je tegen "hoge" snelheid een verkeersdrempel pakt en je as veert maximaal in. dat je cardan niet genoeg kan inschuiven en een klap geeft tegen het kruisje?

ik weet het is ver gezocht, mor ik heb geen andere uitleg wink.gif

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat erom dat er bij een hoek in een kruiskoppeling verschillen in doerental gaan optreden. Dat doen alle kruiskoppelingen. Op zich geen probleem, zodra de koppeling aan de andere kant van de as dezelfde hoek maakt, waardoor de schommeling weer ongedaan wordt gemaakt. Menno heeft echter een as met aan één kant een dubbele kruiskoppelingen, waardoor de as dus weer eenparig draait. Als dan in het achterste kruisje weer een hoek zit, ontstan er spanningen door dat de boel niet "mooi rond" loopt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...