Spring naar bijdragen

ophogen


Menno
 Share

Recommended Posts

ik denk dat het tijd wordt om toch maar es origineel verhoogd veren pakket te kopen met alle toeters en bellen er bij, maarrrr wat moet ik nemen een 3,5" of 4"

verhoging, en moet ik daarvoor speciaal een slip yoke voor aanschaffen of kan dit ook met de standaard aandrijflijn?

ik zie dat utah een 3,5" heeft met andere aandrijfas maar waarom neem je dan geen 4"?

alvast bedankt voor de antwoorden cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik zie dat utah een 3,5" heeft met andere aandrijfas maar waarom neem je dan geen 4"?

Pssssssssssst Tis 4.5". wink.gif

En de keuze voor 3.5" Black Diamond en 1" shackles??

Tja das een gok en afgaan op wat die Amerikanen zeggen op hun forums.

En die SYE-kit. Gaan voor zekerheid. Zeker als je al wat elende heb gehad met je aandrijflijn. Sinds die tijd dat ik de SYE heb, heb ik ook nergens meer last van.

Dit alles is de beste investering geweest voor mijn Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar waarom heb je niet voor 4" veren gekozen,

afgaan op wat die Amerikanen zeggen op hun forums.

Daar bedoel ik mee.

De ervaringen opgezocht die Amerikanen hebben met bepaalde merken.

Mijn keuze is daarom gevallen op Black Diamond en die hebben geen 4" maar 3.5". Dan komt er ook nog bij wat het allemaal kost. Verschepen bepaalde bedrijven die op het net verschillende verhogingen aanbieden ook naar Nederland?

Dan ga je dus kijken wie er wel en wie er niet naar NL verzenden. Dan kijk je ook nog eens wat die bedrijven aan keuzes hebben aan verhogingen. En waar ik het nu allemaal besteld heb, heb ik nou eenmaal ook goede ervaringen mee. Zoals meerdere op dit forum. 4WD.com wink.gif

Dit alles bepaald een hoop bij wat je besteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Jul 8 2005, 14:03

hé utah, heb jij misschien die bestelnummers nog van sye-kit en aandrijfas, want ik zie verschillende staan, en kan niet helemaal uit komen welke ik zou moeten nemen, en tevens van die shackles

<div align="right">

UTAH Ikke en Cees van G hebben advanced adapters slip yokeeliminators van 4wd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Jul 8 2005, 20:33

ja ik heb het gevonden maar wat is nu het verschil tussen NP231 Slip Yoke Eliminator Kit, en Advance Adapters Wrangler Slip Yoke Eliminator Kit, behalve de prijs

<div align="right">

Het AA type, art. no. 507906 wat wordt aangeboden wordt geleverd met het oude type mainshaft met naaldlagers, de art. no. 52231 heeft dat naaldlager niet meer.

Om 52231 te kunnen monteren moet het bestaande naaldlagertje eruit worden getikt.

JeePee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zondag 17 juli te Diemen steeg het blauwiskud gevaar met 2,5 inch + shackles naar 3,5

lift015zn.jpg

lift035an.jpg

lift054qz.jpg

lift066qe.jpg

lift071fr.jpg

lift083cy.jpg

lift107ib.jpg

lift116ce.jpg

beide bodylift maar Utah op 33 banden en SSJ10 op 31 ers

Utah 3,5 veren lift en SS J10 op 2,5 veren lift beide met shackles

Het was weer een leuk knutseldagje en de Chinees in Diemen is goed bevonden. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MudMiep@Jul 8 2005, 23:25

Het AA type, art. no. 507906 wat wordt aangeboden wordt geleverd met het oude type mainshaft met naaldlagers, de art. no. 52231 heeft dat naaldlager niet meer.

Om 52231 te kunnen monteren moet het bestaande naaldlagertje eruit worden getikt.

JeePee

<div align="right">

Bij advance adapters moeten OOK de naaldlagers eruit getikt worden

Dus bovenstaande klopt niet volgens mij want 507906 doet het dus ook zonder die lagers.

smileypissed4so.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Jul 18 2005, 01:17

Bij advance adapters moeten OOK  de naaldlagers eruit getikt worden

Dus bovenstaande klopt niet volgens mij want 507906 doet het dus ook zonder die lagers.

smileypissed4so.gif

<div align="right">

Het gaat niet over Advance Adapters of een ander merk, maar de verschillende afgebeelde types. Volgens mij is de SYE waar geen merk bijstaat nl. ook van Advance Adapters. ( die heb ik er zelf een jaar geleden onder gesleuteld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Utah@Jul 18 2005, 10:43

Beetje opgefokt ofsow?? tongue.gif <div align="right">

nee alleen als ik weer terug moet omdat ik de verkeerde onderdelen heb gehaald hehehe vind dat een geweldige smiley

Ik zou nooit hier echt boos reageren alles met een lepel of schep humor.

Altijd blijven lachen en als dat niet lukt gewoon ff naar een foto van jou kijken. smiley01.gifnsmail4k.gif

kissing.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Jul 17 2005, 23:24

zondag 17 juli te Diemen steeg  het blauwiskud gevaar met 2,5 inch + shackles naar 3,5

Een vraagje.voor de heren tecneuten.

Op welke eenvoudige manier kan ik mijn achter shackles (het originele) los krijgen? Moet ik hiervoor mijn benzinetank los manken ?

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het goed is zit de bout er van de zeikant naar binnen in met de moer aan de binnenkant zodat je de tank er niet uit hoeft te halen. als dat niet het geval is kun je hem losdraaien en iets naar binnen tikken en de kop eraf slijpen, de tank eruit halen is namelijk een bud-klusje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeepmania@Jul 18 2005, 17:16

Op welke eenvoudige manier kan ik mijn achter shackles (het originele) los krijgen? Moet ik hiervoor mijn benzinetank los manken ?

<div align="right">

Echt gemakkelijk is het niet huh.gif , maar je kunt die bouten eruit tikken zonder de benzinetank te demonteren. Probeer de bout wat om te wrikken zodat je hem tussen de tank en de beschermplaat eruit tikt.

Als je de nieuwe shackle eronder monteert, steek dan meteen de bout van buitenaf erin. Dat maakt dit klusje in de toekomst een stuk prettiger wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...