Spring naar bijdragen

Tussenbak Lekt Nog Steeds.


Recommended Posts

Wie heeft nog tips?

Na het vervangen van de rubberafdichting van tussenbak naar achteras en ook beide kruisjes vervangen, lekt mijn tussenbak nog steeds.

Voor de vervanging lekte het bij de rubber afdichting. nu niet meer.

olie wordt rond geslingerd door de yoke, de hele achteras is vettig.

is de yoke versleten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hetzelfde meegemaakt. Werd er gek van.

Uiteindelijk bleek de voorste Yoke van de achterste aandrijfas bij mij te lekken, dus het stuk wat de tussenbak in schuift.

Hierdoor werd de olie van de tussenbak lekker rondgeslingerd over nagenoeg de hele lengte van de achterste aandrijfas.

Ik heb een nieuwe yoke gemonteerd en probleem was verholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hetzelfde meegemaakt. Werd er gek van.

Uiteindelijk bleek de voorste Yoke van de achterste aandrijfas bij mij te lekken, dus het stuk wat de tussenbak in schuift.

Hierdoor werd de olie van de tussenbak lekker rondgeslingerd over nagenoeg de hele lengte van de achterste aandrijfas.

Ik heb een nieuwe yoke gemonteerd en probleem was verholpen.

wordt er ook gek van vooral als de olie op de uitlaat terecht komt

ga de yoke vervangen

thx

Cliff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft er iemand nog een yoke liggen?

Ik heb wel nog een achterste aandrijfas liggen (Van de tussenbak naar de achteras).

Voor de originele tussenbak. Dit is van de 2,5L. (kwa lengte van de as kom je niet uit). vanaf het kruisje zou je hem kunnen vervangen eventueel?

Volgens mij was deze nog in goede staat. Heb er nooit olie of vet uit zien komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk vreemd, je zou zeggen dat dat gaatje er altijd gezeten heeft, kan toch niet ontstaan?

Ik heb hetzelfde veschijnsel, de bodemplaat wordt nat van de tussenbak olie.

Zelf dacht ik de bus in de staart van de bak waar de Yoke inschuift ook te vervangen,de Yoke heeft namelijk

wat voelbare speling in de bak.

Ik weet niet of dit een oplossing biedt, zo niet is de speling er in ieder geval uit en is dichtlassen van het gaatje inderdaad de makkelijkste optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk vreemd, je zou zeggen dat dat gaatje er altijd gezeten heeft, kan toch niet ontstaan?

Ik heb hetzelfde veschijnsel, de bodemplaat wordt nat van de tussenbak olie.

Zelf dacht ik de bus in de staart van de bak waar de Yoke inschuift ook te vervangen,de Yoke heeft namelijk

wat voelbare speling in de bak.

Ik weet niet of dit een oplossing biedt, zo niet is de speling er in ieder geval uit en is dichtlassen van het gaatje inderdaad de makkelijkste optie.

Bij mij lekte hij ook op de yoke alleen dan wel op de hele rand waar de as in de yoke zat en niet in het midden.

Heb dit geprobeerd dicht te lassen maar toen is er waarschijnlijk iets te veel warmte ingekomen waardoor de yoke krom getrokken is dus let er wel mee op.

Bij de nieuwe yoke gerepareerd met vloeibare pakking en dat heeft altijd goed gezeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...