Lexus Geplaatst March 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2012 Medejeepers, ik heb weer iets wat ik niet snap. Blijkbaar heb ik de beruchte kat in de zak gekocht. Sinds aanschaf (dec 2011) heb ik nog geen 300 km probleemloos kunnen rijden. Nu slaat de motor van mijn WJ 4.0 op g3 bj 2000 steeds af. Hij doet dit op zowel gas als benzine en bij koude en warme motor. Hij doet het ook als ik rij, als ik stil sta, als ik rem en als ik accelereer. Wat dat betreft wel consequent dus.. Soms kan ik gelijk weer starten en soms moet ik hem even laten staan. Zwaar kl*te als je net op de busbaan staat...Ik vermoed dat dit een electronisch probleem is. Ik hoop op een zekering of een slecht contact of zoiets. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik had dit in het begin ook. Toen heeft de garage het gasklephuis gereinigd en was het een tijdje ok. Ivm met backfires waar ik last van had/heb. Heb ik de bobine en bougies inmiddels vervangen. Iemand tips? Gr. Alex Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst March 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2012 Al geprobeerd om foutcodes uit te lezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lexus Geplaatst March 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2012 Hoi Masis, Zelf geprobeerd met sleutel en onlangs aan de computer bij jeep specialist. Geen foutcodes... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2012 Ik zou beginnen met het contactslot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lexus Geplaatst March 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2012 Op het moment dat de auto niet start draait de startmotor wel. Hij slaat niet aan. En als de auto afslaat blijft de dashboard verlichting gewoon branden. Kan dat contactslot zijn?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2012 Lijkt dat het contact slot goed is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2012 Lijkt wel de beruchte CPS storing....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lexus Geplaatst March 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 Lieden, Dank voor jullie reacties! Die cps storing geeft geen foutmelding?? En waar kan ik die vinden? Alvast dank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcmanus01 Geplaatst March 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 Lieden, Dank voor jullie reacties! Die cps storing geeft geen foutmelding?? En waar kan ik die vinden? Alvast dank. Volgens mij zit ie achter de startmotor Manuel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst March 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=526885 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 CPS zit links bovenop het vliegwielhuis. Owja... probeer eens zelf de storingen uit te lezen op het moment als je stilgevallen bent, misschien zie je dan iets..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lexus Geplaatst March 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2012 Iedereen bedankt voor de reacties. Aankomende week toch maar even naar de dealer. Hier gaat Alexje niet uitkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2012 Hoezo niet uitkomen?? CPS is prima zelf te vervangen....een dopje 11, een paar verlengstukjes, een knietje en wat geduld is genoeg. Dit is de CPS, ofwel de crankshaft position sensor (krukas sensor) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2012 Hoezo niet uitkomen?? CPS is prima zelf te vervangen....een dopje 11, een paar verlengstukjes, een knietje en wat geduld is genoeg. Dit is de CPS, ofwel de crankshaft position sensor (krukas sensor) Het is idd echt zonde van et geld om dat door een garage te laten doen. Als je de cps gevonden hebt kost het hooguit een half uur hem te vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lexus Geplaatst March 8, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2012 Medejeepers.... Vandaag de auto opgehaald bij de dealer. Achteraf maar goed dat ik niet zelf gedaan heb want er ontbrak een stekker en er moest gesoldeerd worden(?) Krukasensor en nokkenas sensor vervangen. Alleen toen ik de auto ophaalde liep hij echt beroerd. Heel schokkerig en stotterend. Ik hoopte dat dat kwam doordat hij misschien van de accu af was geweest en opnieuw in moest leren? Volgens de monteur kon dat echter niet. Morgen weer heen om opnieuw te laten kijken. Keep you posted. Gr. Alex Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
carolientje Geplaatst March 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2012 beste Alex Ik heb een jeep commander 2007 4.7 en ik heb dezelfde problemen. Al tig keren bij de dealer geweest en het lijkt alleen maar erger te worden.Zo erg dat ik er niet meer mee durf te rijden. Ik ben niet zeker meer van de prestatie van de auto met optrekken of met snel oversteken. Stel je voor dat ie afslaat ik ben met mijn kids in de auto!! Ik ben helemaal niet technisch maar heb wel rondgeneusd op internet en je kunt hier heel veel over lezen op amerikaanseforas. "jeep stalling problems" Ik zelf snap er geen snars van maar wellicht jij wel. Ik hoop dat jij de oplossing vind en dat je mij dan ook weer kan helpen. Veel succes en tot snel. Groeten van Caroline uit Peru. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
carolientje Geplaatst March 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2012 http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/problems/recalls/results.cfm dit is de americaanse site waarop te vinden is voor welke problemen autos zijn teruggeroepen. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hvulink Geplaatst April 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 26, 2012 Belangrijk is zeker te zijn dat er originele Mopar onderdelen zijn gebruikt. Daarnaast is het bij de het 4.0 literblok (met 1 boutbevestiging CPS) belangrijk dat de CPS goed is aangeduwd bij bevestiging en de papieren afdichting daardoor goed tegen het vliegwiel vast zit. Onregelmatig lopen wordt vaak veroorzaakt door te grote afstand van sensor tov vliegwiel. Dan pakt deze het magnetische signaal niet goed op en loopt daardoor beroerd. En ook opletten bij vastdraaien! Als de CPS niet tegengehouden wordt beur je met de draaibeweging van de bevestigingsbout de CPS mogelijk weer een klein stukje de lucht in bij de laatste slagen. Voor doe-het-zelvers: Met verwijderen van luchtfilterbuis op gashuis kun je er van boven makkelijker bij en van onderen is losmaken van de automaat 'schakelstang' een 'ruimtegever'. Zelf doen kan dus, maar je hebt wel de nodige verlengstukken en een knietje nodig uit meerdere doppensets. Dat half uurtje was bij mijn GC uit 2000 een twee uur werk. Succes groet Harold Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.