Spring naar bijdragen

Verbruik Gc 5,9L V8


Recommended Posts

Die 5.9 zijn dorstige type,s zet je ze op een barkruk dan kan de tap het niet bijhouden.

Als ik 2500 toeren draai '98' 1op 4,5 daar boven 1op 2 , standard zal je iets hoger uit komen.

Met de tom tom kan je het goed uitrekenen ivb je banden maat.

gas installatie,s verbruiken altijd meer en vergt na 4-5 jaar onderhoud.

Af en toe op benzine rijden is niet verkeerd,op oudere motoren kan je de benzine mee laten druppelen of andere smerende aditieven.

vaak al start je op benzine en na een tijdje automatisch naar lpg,hoor je er ook bij te rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren gc opgehaald met slochteren onderin. 70 liter tank. Ik heb hem volgetanked en de meter op 0 gezet. Ben benieuwd hoe lang kan rijden tot ie helemaal leeg is en overschakeld op benzine. Ik heb op de boardcomputer al gezien dat ie iets minder zuinig rijdt op lpg dan op benzine.

bij 110 km per uur in cruise control was op benzine 10l/100km, is nu op gas 11 a 12l/100 km.

als de gastank is leeggereden ga ik kijken hoeveel km ik op heb zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan er wel "zuinig" meerijden, vorige winter 2 keer met de 5.9 naar Oostenrijk geweest.

Netjes op de CC max 120 km/h resulteerde in 1 op 7 en een beetje.

2" inch verhoogt met 29.5" at banden.

Sinds de laatste thuiskomst verbruikt ie niets meer, maar dat is een ander verhaal. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren gc opgehaald met slochteren onderin. 70 liter tank. Ik heb hem volgetanked en de meter op 0 gezet. Ben benieuwd hoe lang kan rijden tot ie helemaal leeg is en overschakeld op benzine. Ik heb op de boardcomputer al gezien dat ie iets minder zuinig rijdt op lpg dan op benzine.

bij 110 km per uur in cruise control was op benzine 10l/100km, is nu op gas 11 a 12l/100 km.

als de gastank is leeggereden ga ik kijken hoeveel km ik op heb zitten.

70 liter gastank nu leggereden tot aan de piep signaal. 480 km afgelegd. bijna enkel a2/a10 kilometers, dat wel.

1 op 7 dus. valt me wel een beetje tegen. ook omdat ik voor mijn gevoel op benzine waardes van 1 op 9 haalde. Daarnaast heb ik het idee dat ie iets minder vlot accellereert op gas...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

70 liter gastank nu leggereden tot aan de piep signaal. 480 km afgelegd. bijna enkel a2/a10 kilometers, dat wel.

1 op 7 dus. valt me wel een beetje tegen. ook omdat ik voor mijn gevoel op benzine waardes van 1 op 9 haalde. Daarnaast heb ik het idee dat ie iets minder vlot accellereert op gas...

70L gastank x 80% = 56L

480km / 56L = 1 op 8,57km!! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

70L gastank x 80% = 56L

480km / 56L = 1 op 8,57km!! :huh:

helaas.

de vuller is er bij mij niet ingebouwd. Ik kan toch echt volle 70L tanken. verschillende inbouwers vertelden mij dat dit tegenwoordig bijna altijd bij onderbouw wordt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze setup is ingebouwd door carbalt in amsterdam. ik kan toch echt 70 liter tanken. heb ik dit weekend gedaan.

Dezelfde aanbod, dus ook inbouw zonder vuller, is mij ook aangeboden door rob van Jeebes in tilburg, dus die beide bedrijven zullen wel weten wat ze doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze setup is ingebouwd door carbalt in amsterdam. ik kan toch echt 70 liter tanken. heb ik dit weekend gedaan.

Dezelfde aanbod, dus ook inbouw zonder vuller, is mij ook aangeboden door rob van Jeebes in tilburg, dus die beide bedrijven zullen wel weten wat ze doen ?

..edit, moet zijn ron van jeebees in tilburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

destijds toen de 5.9 is verscheept van de US naar NL heb ik dit nagevraagd bij Shell, omdat 'ie in de US op '92' moest rijden ivm het 'pingen'. Maar Europese octaan gehaltes zijn niet vergelijkbaar met de Amerikaanse. De Europese 95 is 'hetzelfde' als de '92 Super' in de US.

Dat gezegd: als je 1 op 6-7 kunt halen dan is het wel op en als je 'em een beetje rijdt zoals 'ie gereden kan worden, dan zakt het al gauw naar 1 op 4-5 (en lager)

a Shell rep explained the above to me and that as a rule of thumb to compare the US octane rating with Europe you'll have to add 3-4 octane to the US octane rating to have a comparable Europe rating (vandaar 92 US ~ 95 NL)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze setup is ingebouwd door carbalt in amsterdam. ik kan toch echt 70 liter tanken. heb ik dit weekend gedaan.

Dezelfde aanbod, dus ook inbouw zonder vuller, is mij ook aangeboden door rob van Jeebes in tilburg, dus die beide bedrijven zullen wel weten wat ze doen ?

Stel: je tankt 70L=vol, en je zet je geliefde Jeep in de zon dan zal de tank door het uitzetten van de LPG gaan spuien daar de druk te hoog wordt. 1L LPG = 273L LPG in dampvorm + een vonk resulteerd in een mooi stukje vuurwerk waarbij je Jeep het waarschijnlijk niet zal overleven evenals degene die de vonk levert.

Of ben ik nou heel pessimistisch!! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theoretisch klopt het, maar die tanks kunnen veel hogere druk aan en springt echt niet stuk bij zulke "lage" druk.

De druk in de tank is ongeveer 8 bar. De tank wordt pas goed gekeurd als de tank bij 30 bar intakt blijft. Je ziet dat er dus een grote marge is.

Daarbij komt ook nog dat bij onderbouw geen zon aan de tank komt dus deze zal ook niet echt warm worden.

Ook zit er een "veerveiligheid" op elke gastank die automatisch gas afblaast als de druk in de tank te hoog wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theoretisch klopt het, maar die tanks kunnen veel hogere druk aan en springt echt niet stuk bij zulke "lage" druk.

De druk in de tank is ongeveer 8 bar. De tank wordt pas goed gekeurd als de tank bij 30 bar intakt blijft. Je ziet dat er dus een grote marge is.

Daarbij komt ook nog dat bij onderbouw geen zon aan de tank komt dus deze zal ook niet echt warm worden.

Ook zit er een "veerveiligheid" op elke gastank die automatisch gas afblaast als de druk in de tank te hoog wordt.

Dat afblazen vormt dan toch een risico? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afblazen is niet fijn, zelf gehad bij classic, de halve straatstinkt naar LPG.

Komt echt een berg LPG uit en als hij in de zon blijft staan blijft elke paar minuten de afblaas open springen totdat er voldoende dampkap is om de drukpiek op te vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...