Black Moose Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Als je een nieuw blok koopt, misschien wel handig dat de computer er ook bij zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst June 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Pfwieuww.... Misschien toch best 's een second opinion vragen voordat je een motorblok koopt. Bovendien zit het er nog niet direct in en weet je trouwens niet hoe dat ruilblok gaat lopen... Misschien best toch iemand van het forum in vertrouwen nemen en je goed laten bijstaan ! wat bedoel je daar mee met second opinion ? wie kan mij dan helpen in het forum? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 wat bedoel je daar mee met second opinion ? wie kan mij dan helpen in het forum? probeer de jeepdocter eens, zit ook op het forum, jeeped is zijn forum naam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst June 24, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2011 ik heb een motor blok van uit bij 1997 gevonden. hij is ook 4.0 liter maar 130 pk zal die wel passen of kabelboom moet ook passen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2011 ik heb een motor blok van uit bij 1997 gevonden. hij is ook 4.0 liter maar 130 pk zal die wel passen of kabelboom moet ook passen? Niet iets in de buurt van 130 Kw?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst June 24, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2011 Niet iets in de buurt van 130 Kw?? dus zal niet passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst June 24, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2011 dus zal niet passen. 1996–19984.0 L (242 CID)AMC Power Tech I6185 hp (138 kW)225 lb·ft (305 N·mn zal ditmotor passen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst June 24, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2011 In principe past elke 4.0i. mensen zeggen dat ze van een motor voor 1999 zal niet passen onder na1999. zijn die blocken niet zelfde als die anderen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst June 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2011 Beste mensen, het is bijna vakantie ik heb paar autos gevonden die 4.0 liter 3960 cm3 zijn voor weinig. normaal motor willen ze 1750 eu voor hebben en ik heb complete auto voor 1000 eu gevonden. allen ik heb nog het antwoord niet. mijne is wj model en heb 3956 cm3 kan ik wel erop gooien. weet iemand wel het verschiel tussen die motoren? zoals bekabeling blok steuning... etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2011 Alleen het (kale)blok gebruiken moet voldoende zijn. Sensors, spruitstukken, onsteking en kabels enz. overzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst June 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2011 Alleen het (kale)blok gebruiken moet voldoende zijn. Sensors, spruitstukken, onsteking en kabels enz. overzetten. bedant voor reactie. dus kale blok er in gooien. en motor stuenen dan is het ook wel zelfde? bak past ook wel erop? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst July 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2011 beste mensen nu heb ik motor erin uit 2000 en blok komt uit engelse auto. mijne is van 1999 motor alles is zelfde. nu is het probleem de backfire . het is werken eruitgehaald. elektronische bobine. nu is het mijn vraag waar zal het liggen? beetje google zie ik dat timing niet goed is maar daar hebben we gekeken. computer van mij is het zelfde gebleven. ik heb de engelse motor computer niet gebruikt. kan het wel aan mijn computer liggen? of anders dat wij niet weet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2011 Kan het niet zijn dat het motormanagement iets anders verloopt met de engelse computer. Misschien injecteert hij te vroeg of te laat of is er een andere sturing die niet overeenstemt met jouw computer. Alvast puik werk gedaan, mijn felicitaties dat je het blok er al inzitten hebt ! Zou toch eens proberen met de originele computer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst July 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2011 bedankt, als ik de originele com. gebruikt kan dan het wel sleutels enz werken? of moet ik de sleutels ook wisselen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2011 Volgens mij zit de unit die je sleutel uitleest in het dashboard en niet direct in de computer.. maar ik weet niet zeker of dat bij jouw model ook zo is. Misschien dat iemand zijn/haar FSM kan raadplegen. (gefeliciteerd dat je blok al in leven hebt ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wjjeep1 Geplaatst July 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2011 heb het zelfde probleem in een wj jeep zit de olie pompe anders gemonteerd dus dan staat de rotor electronique niet goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst August 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2011 Bedankt Kameel, ik zou blij zijn als ik kan starten en rond rijden. heb het zelfde probleem in een wj jeep zit de olie pompe anders gemonteerd dus dan staat de rotor electronique niet goed sory ik heb niks begrepen. het blok is zelfde wat ik eruit gehaald heb. en die blok wat ik in gedaan heb is werkend eruitgehaald. dus normaal is niks verkeerds. behalve computer systeem is misschien anders ingesteld die wil ik ga proberen. maar dan ben ik bang dat andere problemen kan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst August 2, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2011 Wij hebben alles geprobeerd behalve computerkast ,maar toch heb ik backfire probleem slaat niet aan,zou het kunnen dat het motor andersom draait, z'n gevoel heb ik, ik hoort het graag van jullie groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knabbelson Geplaatst August 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2011 heb je de ontsteking er uit gehad dan kan het wezen dat i 180 gr gedraait moet worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst August 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2011 heb je de ontsteking er uit gehad dan kan het wezen dat i 180 gr gedraait moet worden die onsteking zat erin en was de motor wwerkend eruit gehaald. zou het helpen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2011 Bij de Wj zit de key sentry module onder het stuur. Die module stuurt een 'OK' signaal naar de PCM als de sleutel klopt met de sleuteltransponder die in de pcm geprogrammeerd is. Als je de module verwisselt, dan gaat de pcm niet akkoord gaan, indien hij niet opnieuw geprogrammeerd wordt met de DRB III als je de pcm wisselt, dan gaat de module niet akkoord gaan, dus ben je even ver. In principe gaat het ding niet starten dan. dus verwisselen van die boordcomputers gaat ook voor heibel zorgen vrees ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst August 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2011 bij deze is alleen probleem met backfire hij wil niet aanslaan. zal de computer signaal verkeerd zenden?is dat wel programmeerbaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst January 26, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2012 heb je de ontsteking er uit gehad dan kan het wezen dat i 180 gr gedraait moet worden ik heb laten starten en het is namelijk dat kleppen verbrand was geweest door backfire. en nu is het kop gereseveerd ne weer zelfde probleem. ik ben naar munsterhuis enschede gebracht en daar stond hij heel lang en daar krijg ik dikke rekening. ze zijden dat het boven blok niet goed gereveseerd was. ik heb computerkast vervangen door andere maar nog steeds niks? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ahi25 Geplaatst January 26, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2012 ik heb laten starten en het is namelijk dat kleppen verbrand was geweest door backfire.hij startte 5 cilinder. en nu is het kop gereseveerd ne weer zelfde probleem. weer backfire, weer slaat niet aan. ik ben naar munsterhuis enschede gebracht en daar stond hij heel lang en daar krijg ik dikke rekening. ze zijden dat het boven blok niet goed gereveseerd was. ik heb computerkast vervangen door andere maar nog steeds niks? zal het aan ketting liggen dat hij niet op tijd is mischien? alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hvulink Geplaatst February 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2012 zal het aan ketting liggen dat hij niet op tijd is mischien? alvast bedankt Vraagje: kun je al je foutcodes uitlezen? Zo ja dan heb je in ieder geval communicatie en zou je de evt. foutcodes kunnen oppakken. Mogelijk nog je CPS sensor! Een kwetsbare sensor die bij de motorswap kapot kan zijn gegaan. Succes!!! Gr Harold Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.