Spring naar bijdragen

Eindelijk Grand Cherokee 4.0 Limitet Bij1999 Maar


Recommended Posts

Pfwieuww.... :huh:

Misschien toch best 's een second opinion vragen voordat je een motorblok koopt.

Bovendien zit het er nog niet direct in en weet je trouwens niet hoe dat ruilblok gaat lopen... Misschien best toch iemand van het forum in vertrouwen nemen en je goed laten bijstaan !

wat bedoel je daar mee met second opinion ? wie kan mij dan helpen in het forum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, het is bijna vakantie ik heb paar autos gevonden die 4.0 liter 3960 cm3 zijn voor weinig. normaal motor willen ze 1750 eu voor hebben en ik heb complete auto voor 1000 eu gevonden. allen ik heb nog het antwoord niet. mijne is wj model en heb 3956 cm3 kan ik wel erop gooien. weet iemand wel het verschiel tussen die motoren? zoals bekabeling blok steuning... etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

beste mensen nu heb ik motor erin uit 2000 en blok komt uit engelse auto. mijne is van 1999 motor alles is zelfde. nu is het probleem de backfire . het is werken eruitgehaald. elektronische bobine. nu is het mijn vraag waar zal het liggen? beetje google zie ik dat timing niet goed is maar daar hebben we gekeken. computer van mij is het zelfde gebleven. ik heb de engelse motor computer niet gebruikt. kan het wel aan mijn computer liggen? of anders dat wij niet weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het niet zijn dat het motormanagement iets anders verloopt met de engelse computer.

Misschien injecteert hij te vroeg of te laat of is er een andere sturing die niet overeenstemt met jouw computer.

Alvast puik werk gedaan, mijn felicitaties dat je het blok er al inzitten hebt ! :thumbsup: Zou toch eens proberen met de originele computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zit de unit die je sleutel uitleest in het dashboard en niet direct in de computer.. maar ik weet niet zeker of dat bij jouw model ook zo is.

Misschien dat iemand zijn/haar FSM kan raadplegen.

(gefeliciteerd dat je blok al in leven hebt :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Kameel, ik zou blij zijn als ik kan starten en rond rijden.

heb het zelfde probleem in een wj jeep zit de olie pompe anders gemonteerd dus dan staat de rotor electronique niet goed

sory ik heb niks begrepen. het blok is zelfde wat ik eruit gehaald heb. en die blok wat ik in gedaan heb is werkend eruitgehaald. dus normaal is niks verkeerds. behalve computer systeem is misschien anders ingesteld die wil ik ga proberen. maar dan ben ik bang dat andere problemen kan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de Wj zit de key sentry module onder het stuur. Die module stuurt een 'OK' signaal naar de PCM als de sleutel klopt met de sleuteltransponder die in de pcm geprogrammeerd is.

Als je de module verwisselt, dan gaat de pcm niet akkoord gaan, indien hij niet opnieuw geprogrammeerd wordt met de DRB III

als je de pcm wisselt, dan gaat de module niet akkoord gaan, dus ben je even ver.

In principe gaat het ding niet starten dan. dus verwisselen van die boordcomputers gaat ook voor heibel zorgen vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...


  1. heb je de ontsteking er uit gehad dan kan het wezen dat i 180 gr gedraait moet worden

  2. ik heb laten starten en het is namelijk dat kleppen verbrand was geweest door backfire. en nu is het kop gereseveerd ne weer zelfde probleem. ik ben naar munsterhuis enschede gebracht en daar stond hij heel lang en daar krijg ik dikke rekening. ze zijden dat het boven blok niet goed gereveseerd was. ik heb computerkast vervangen door andere maar nog steeds niks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  1. ik heb laten starten en het is namelijk dat kleppen verbrand was geweest door backfire.hij startte 5 cilinder. en nu is het kop gereseveerd ne weer zelfde probleem. weer backfire, weer slaat niet aan. ik ben naar munsterhuis enschede gebracht en daar stond hij heel lang en daar krijg ik dikke rekening. ze zijden dat het boven blok niet goed gereveseerd was. ik heb computerkast vervangen door andere maar nog steeds niks?

zal het aan ketting liggen dat hij niet op tijd is mischien?

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

zal het aan ketting liggen dat hij niet op tijd is mischien?

alvast bedankt

Vraagje: kun je al je foutcodes uitlezen? Zo ja dan heb je in ieder geval communicatie en zou je de evt. foutcodes kunnen oppakken. Mogelijk nog je CPS sensor! Een kwetsbare sensor die bij de motorswap kapot kan zijn gegaan.

Succes!!! Gr Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...