hermancj5 Geplaatst July 30, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2014 Motor kwam telkens aan de kook. Eerst de thermostaat uitgehaald en gecontroleerd. Gaat bij ongeveer 80 gr open, zou dus goed moeten zijn. Gaatje geboord voor een eventuele luchtbellen. Hielp niet. Daarom pomp eraf gehad. Zag geen bijzonders, dus teruggeplaatst. Thermostaat er maar uitgehaald. Gaat nu een stuk beter. Na een km of 10 bij 80 km/uur weer iets aan de kook. Onderkant van de radiator kon ik nog even vasthouden. Kan dus nog een luchtbelletje zijn. Valse lucht ondertussen ook gevonden, ring tussen spruitstuk en carburateur zat verkeerd om. Had een tijd terug een set coopers gekocht 33x12.5x15, deze op velgen laten zetten en gemonteerd. @ Ab, foto,s volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 4, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2014 Afgelopen weekend een beetje rondgereden, maar nog steeds koelproblemen. Ook nog een zeer irritante tik te horen zodra ik ga geef, en een olie lekkage uit de benzinepomp. Benzinepomp vandaag vervangen, dus dat is verholpen. Ik dacht (hoopte) dat de tik wegkwam bij de pakking onder het uitlaatspruitstuk. Die heb ik nu dicht gemaakt, maar het tikken blijft. Op het oor is het niet te doen, hang ik boven de motor hoor ik het voor, luister ik daar hoor ik het achter.... Om het beter te kunnen traceren heb ik de fan er af gehaald zodat ik ontsnappende uitlaatgassen beter kon voelen. Maar kan nog niet vinden waar het probleem zit. De uitlaat heb ik van allerlei rommel die ik nog had, een beetje aan elkaar gebakken. Misschien doet hij het wel in de uitlaat.... Denk dat ik daar eerst maar wat anders voor ga maken. Maar ik heb hierdoor wel het koelprobleem gevonden (denk ik). Toen ik op de rug onder de auto lag en iets aan de gaskabel trok, zag ik in mijn ooghoek dat de koelwaterslang bijna helemaal plat werd. Dus de waterpomp doet het goed. Maar even op zoek naar een veer om in de slang te doen. (De ombouw van mijn CJ van een 6 naar een 8 cilinder ging makkelijker dan deze motorswap.) Het rijden zelf is geweldig. Echt heel anders dan een CJ of wel auto dan ook. Veel bekijks onderweg. Kan ook niet anders. Zeg nou zelf, dit is toch een plaatje...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2014 Spiralen in de koelslangen gemaakt. Tik komt weg bij uitlaat van de 6e cilinder, aan de onderzijde. Spruitstuk moet er dus weer af. Ach, heb alles bijna in 2 keer gemaakt, dus dit kan er ook nog wel bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 6, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2014 Het gat van de pakking is hier wel erg ruim gemaakt. Lek is duidelijk zichtbaar. Opgelost met Putty. Tik is weg. Nog wat klein spul monteren en dan weer proefrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2014 Paar extra lampje geplaatst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst January 3, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2015 Probleem met koeling is de laatste tijd verergerd. Van alles geprobeerd, maar zodra ik flink gas geef, begint de koelvloeistof te schuimen, en wordt uit het reservoir gedrukt. Mijn conclusie: koppakking lek. Vandaag de FC in de opslag gezet. Eerst maar even overdenken hoe nu verder. Vind namelijk ook dat hij bij 80 enorm veel toeren maakt, met bijbehorend verbruik. Hij staat al op 33-ers en groter kan niet zonder aanpassingen. Diffs aanpassen is prijzig, en voor een dana 53 lastig of niet te krijgen. Dus........???? Ga eerst de nu eerst de cj klaar maken voor de APK. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjen Ennema Geplaatst January 7, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2015 Probleem met koeling is de laatste tijd verergerd. Van alles geprobeerd, maar zodra ik flink gas geef, begint de koelvloeistof te schuimen, en wordt uit het reservoir gedrukt. Mijn conclusie: koppakking lek. Vandaag de FC in de opslag gezet. Eerst maar even overdenken hoe nu verder. Vind namelijk ook dat hij bij 80 enorm veel toeren maakt, met bijbehorend verbruik. Hij staat al op 33-ers en groter kan niet zonder aanpassingen. Diffs aanpassen is prijzig, en voor een dana 53 lastig of niet te krijgen. Dus........???? Ga eerst de nu eerst de cj klaar maken voor de APK. Balen!! Veel werk aan de CJ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst January 8, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2015 Probleem met koeling is de laatste tijd verergerd. Van alles geprobeerd, maar zodra ik flink gas geef, begint de koelvloeistof te schuimen, en wordt uit het reservoir gedrukt. Mijn conclusie: koppakking lek. Vandaag de FC in de opslag gezet. Eerst maar even overdenken hoe nu verder. Vind namelijk ook dat hij bij 80 enorm veel toeren maakt, met bijbehorend verbruik. Hij staat al op 33-ers en groter kan niet zonder aanpassingen. Diffs aanpassen is prijzig, en voor een dana 53 lastig of niet te krijgen. Dus........???? Ga eerst de nu eerst de cj klaar maken voor de APK. Kennelijk is het mogelijk om een Warn overdrive in je aandrijflijn te monteren, misschien is dat wat? Ook prijzig, trouwens, maar in elk geval te krijgen Leuk project en een leuk busje heb je daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst January 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2015 Klopt, die past op de dana 18. Dit is zeker een optie. Andere optie: automaat met overdrive. Heb de tijd. Wacht wel af wat er op mijn pad komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst January 18, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2015 (bewerkt) Balen!! Veel werk aan de CJ? Lijkt mee te vallen. Lekke keerring achteras, 1 klepdeksel lekt, keerring tussenbak, richtingaanwijzer voor verroest, speling op kruisjes stuuras. January 18, 2015 bewerkt door hermancj5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 16, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2015 Gisteren de FC maar weer eens uit de schuur gehaald. Starten en lopen, geen probleem. Stationeer geen problemen, maar zodra ik ga rijden begint het niveau van de koelvloeistof te op te lopen. Na ongeveer 800 meter begint het reservoir te overstromen. Als ik dan stop, borrelt het een tijdje en zakt het niveau weer. Even naar de plaatselijke garage geweest en even met de snuffelaar in het reservoir. En ja hoor uitlaatgassen, dus koppakking lek. Aangezien ik dit blok niet ken, en hem op goed geluk ingebouwd heb, heb ik mijn ouwe 258 maar eens van de zolder gehaald. Destijds vervangen omdat de oliedruk te wensen overliet, en ik graag een v8 wilde. Vandaag de boel opengemaakt om zijn conditie te bekijken. Zat wel een beetje drab onderin, maar dat heb ik wel erger gezien. Daarop de lagerkappen er afgehaald. en aansluitend alles maar losgemaakt Lijkt me een revisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst May 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2015 Is het blok met de lekke koppakking ook in slechte staat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 17, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2015 Is het blok met de lekke koppakking ook in slechte staat? Geen idee. Zit nog in de auto. Maar heeft een scheur over een giet naad. Lekt iets koelvloeistof. Geen basis om mee door te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 17, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2015 Herman als er toch een revisie zit aan te komen waarom er dan geen V8 in zetten? Deze koop je nog steeds voor lagere prijzen als wat een goede revisie kost. Heb ik ook al aan zitten denken. Maar dan moet ik langs de RDW, en ik kom met het schakelen (stangen) in de knoei. Dan moet ik eigenlijk naar een automaat. V6 zou een optie zijn, maar ook daar het schakel probleem. Als ik dit blok reviseer, is het een kwestie van overbouwen en ik kan weer rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 17, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2015 (bewerkt) Herman als er toch een revisie zit aan te komen waarom er dan geen V8 in zetten? Deze koop je nog steeds voor lagere prijzen als wat een goede revisie kost. Waarom RDW? Je hebt geen APK plicht meer en wie gaat het dan nog tegenhouden? Verzekering doet niet moeilijk en taxateur voor waardebepaling ook niet.Hmmm, daar heb je een punt. Blijft nog de (extra) uitgave voor een automaat. May 17, 2015 bewerkt door hermancj5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2015 Hmmm, daar heb je een punt. Blijft nog de (extra) uitgave voor een automaat. Klopt er zal dan een extra uitgave moeten zijn maar je krijgt er wel veel meer voor terug op den duur en dan heb ik het over het rijplezier met de V8 en als je beetje rond ga kijken op diverse sites kan je goede gebruikte spullen kopen waardoor de aanschaf best wel eens mee kan vallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 21, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2015 Net de kop gedemonteerd. Heb afgelopen week even ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 21, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2015 Net de kop gedemonteerd. 20150521_203506 (1024x576).jpg Heb afgelopen week even ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 22, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2015 En als ik nu eens alleen nieuwe lagers doe, en de rest laat voor wat het is. Uiteraard nieuwe pakkingen en olie en zo. Zou ik dan een 20.000 km vooruit kunnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst May 22, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2015 Hoeveel kilometers je na de nieuwe lagers nog vooruit kan is niet te voorspellen. Ik heb onlangs een 4.0 met net zulke versleten lagers en rammelende zuigers met 260k gelopen vervangen, maar hij liep eigenlijk nog best wel aardig. als je nokkenaslagers ook zo versleten zijn(was bij mij wel het geval), moet je daar wellicht ook wat mee. Ik ben van mening dat als de krukaslagers er zo aan toe zijn, vaak er veel meer punten in het blok overmatige slijtage vertonen. Aan de andere kant, ik heb de krukaslagers zelf vervangen en de kosten van alles bij elkaar, alle krukas lagers met nieuwe carterpakking kwamen op nog geen 200 euro. Het is niet moeilijk ook, alles bij elkaar een halve dag werk en ik had het ook nog nooit gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 22, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2015 Ik snap ook wel dat een totale revisie beter is, maar ik denk dat ik straks een keer 1500 km per jaar ermee rij. Daarbij is de schatkist ook niet bodemloos. Dus Frank, denk dat ik je voorbeeld ga volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 23, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2015 Blijf erbij dat een V8 echt nog niet zo gek is hoor. Ben al bij een grand wezen kijken. Misschien volg ik je raad wel op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 23, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2015 Herman als je echt zo weinig zal gaan rijden straks is een simpele revisie een goede oplossing. Voor hetzelfde geld gaat het dan nog jaren goed. Als je veel meer zou rijden dan zou het anders zijn maar bij 1500km per jaar is het geen verkeerde oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst May 28, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2015 Wat Schneiders & Michel zeggen en ondertussen rustig naar die V8 opzoek en de rest van de onderdelen. Komt nog eens bij dat je een geheel/gedeeltelijk gereviseerde motor goed moet inrijden en met maar 1500 kilometer per jaar red je dat niet, kun je bij te weinig rijden weer andere narigheid krijgen. Hoelang geven ze garantie? kilometers of jaren? Kom je er misschien na 3 jaar en 2500 kilometer pas achter dat ze iets cruciaals bij de revisie vergeten zijn!? 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 31, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2015 En bedankt Michel! Dus toch een v8 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.