Spring naar bijdragen

Ombouw Yj Naar Cj


Richie
 Share

Recommended Posts

Je zult de gaten voor de bodymounts op een iets andere plek moeten boren en de tankopening aan de andere zijde maken.

Verder is het kachelgebeuren bij de CJ wat anders als bij een YJ. Het gemakkelijkste neem je de voorruit en de kachelunit van de YJ over, dan heb je meteen een betere kachel.

Wat 't uiterlijk betreft zul je later bijna niet zien dat je een YJ-body hebt. De gestanste letters Jeep aan de zijkant wordt Joop, maar dat zie je alleen als je er bij staat...

succes met de ombouw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat de CJ's uit 1986 ook al de Joop op de zijkant hadden staan.

Wat betreft de carrosserie: de grill, motorkap en spatborden van de CJ kan je gewoon op een YJ carrosserie schroeven. De ophangpunten van de carrosserie zelf kloppen bijna allemaal. De voorste vier en de twee ter hoogte van de achteras bij de benzinetank passen gewoon. De twee steunen voor de achteras moeten verplaatst en de steunen aan de achterkant staan verder uit elkaar dan bij de CJ.

Verder past een raamframe van een CJ wel op een YJ carrosserie, maar klopt de plaats van beide holddown knoppen op het dashboard niet. Wil je met een CJ kachel aan de gang dan kan/moet je de onderkant van het raamframe ook nog aanpassen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal vast wel ergens op het forum staan maar toch. Ik heb een CJ7 Quadratec uit 1978 en de body wil ik vervangen door die van een YJ. Welke stappen moet ik nemen om deze aan te passen.....?

Alvast bedankt voor jullie reacties, gr Richiesad.gif

He' richie ik wil je achterklep van je oude body overkopen. want die past niet in een yj body.

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeffff ik wil natuurlijk wel die achterklep overzetten, mij is verteld dat dit kan dus gelukkig maar ..........blink.gif

Dat gaat dat je lukken, ik heb van de Zomer een CJ achterklep in mijn YJ gemonteerd.

Suc6 Ed

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ombouwen van een YJ body naar een CJ body is prima te doen.

Vorig jaar heeft mijn broer dat ook voor zijn CJ gedaan, gezien zijn CJ-body niet al te best meer was.

Waar je rekening mee moet houden om het zo 'CJ' mogelijk te krijgen, is:

- Vulopening benzine verplaatsen naar rechts; als het goed is heb jij nog een CJ tank, aan de tank hoef je niks te veranderen

- Verwarmingsgaten aan de binnenkant van het schutbord aanpassen, tussen de body en het raamframe, kun je je CJ verwarming behouden het herbruiken

- Achterklepophanging wijzigen en de gaten dicht lassen van de achterklap van de Wrangler

- Gaten aan de zijkant dicht lassen, waar bij een Wrangler de opstaplijst zit

- Gaten van de body overeen laten komen met de steunen van het chassis

- Antenne gat dichtlassen aan de linkerkant boven de JOOP tekst

Dan strak maken en een mooi kleurtje geven.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad met de nuttige tips van FM komt het goed aaaaahhhhhhhhhhhohmy.gif Mensen allemaal bedankt voor jullie reacties. Tis trouwens wel een bult werk, maar ja straks kan ik er weer een aantal jaren tegen/wink.gif

ik heb Richie nog een goeie tip gegeven hoe hij heelhuids de bedrading eruit moet halen. en dat is hem goed gelukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo de yj body zit er weer op bij richie. nu het afbouwen maar dat gaat goedkomen. want de IB staat in dezelfde loods zie foto hierboven dan zie je iets groens staan. richie kan gelukkig veel zelf doen maar is af en toe een beetje eigenwijs. en vandaag ga ik samen met hem zijn kachel reviseren met nieuwe schuimrubber op de kleppen monteren. het oude schuimrubber is in verregaande staat waardoor veel warmte verloren gaat. straks staat de blower niet meer op stand 3 maar op 1 of 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderwerp kan worden gesloten, de body is gemonteerd, allen bedankt voor jullie reacties,

grwink.gifwink.gif Richie

foto's we willen bewijs zien Richie.

maar je body is nog niet klaar. we willen nog meer zien en lezen wat ernog aan moet gebeuren.

ps Dikkie was weer boos :angry: dat je weer gereedschap laat slingeren als je vertrokken bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik dacht dat de CJ's uit 1986 ook al de Joop op de zijkant hadden staan.

Wat betreft de carrosserie: de grill, motorkap en spatborden van de CJ kan je gewoon op een YJ carrosserie schroeven. De ophangpunten van de carrosserie zelf kloppen bijna allemaal. De voorste vier en de twee ter hoogte van de achteras bij de benzinetank passen gewoon. De twee steunen voor de achteras moeten verplaatst en de steunen aan de achterkant staan verder uit elkaar dan bij de CJ.

Verder past een raamframe van een CJ wel op een YJ carrosserie, maar klopt de plaats van beide holddown knoppen op het dashboard niet. Wil je met een CJ kachel aan de gang dan kan/moet je de onderkant van het raamframe ook nog aanpassen.

Succes.

Hebben ze ook. Mijn Jeep uit 1986 heeft Joop. Ik heb er zo'n stickerset overheen geplakt. Je ziet t nu alleen als je er op 10cm vanaf staat :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...