Spring naar bijdragen

advies gevraagd : soepele vering


Recommended Posts

Doe Maarten (raven) eens een PM, die was er laast ook mee bezig :yes:

Bijna goed, ik was met schokdempers bezig....

Ik vind de reviews op jeepforum.com altijd wel handig.

Daar geven de mensen dus hun eigen mening over een product.

Kan ook wel eens tegenstrijdig zijn. De één vindt iets soepel veren, wat de ander juist stug vindt.

Wel goed voor een algemene indruk:

http://www.jeepforum.com/forum/f239/

bewerkt door Raven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nog veel te lezen daar ...

btw,

die Rubicons met SPOA van jou is ook niet verkeerd

heb je diverse malen zien rijden en dat veert prima hoor

zo'n combinatie zou ook een optie voor mij kunnen zijn

Rijdt ook heerlijk. Je zou niet de eerste CJ zijn die deze set-up heeft.:yes:

Kan het je opzich aan raden maar bij een SOA komt iets meer kijken dan ff een paar bladveertjes vervangen.:lol:

post-24-12873035951608_thumb.jpg

post-24-12873035956275_thumb.jpg

post-24-12873035957769_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een SPOA is idd het nodige werk

heb in m'n garage helaas niet voldoende faciliteiten om dat zelf te doen

zou het dan (deels) ergens anders moeten laten doen, maar dat zal wel te regelen zijn

zoals Ab schreef, om er een blad tussenuit te halen kan ook een optie zijn

zal met die stugge Pro Comp misschien wel wat meer in- en uitveren

maar, wat is het verschil in vering tussen een SPOA met 1" of 1.5" veren en een soepel pakket van 4" ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans,

Ik heb eens een setje Black Diamond onder de CJ5 gehad en die waren heerlijk comfortabel en gaven heel veel flex.

Vanwege het gewicht van mijn auto ( rolkooi, 2 lieren, 2 accu's, alle bepantsering en derg. ) heb ik ze er weer af gegooid omdat ze te zacht waren.

Voor een auto met 1 lier en een rolkooi zijn ze zeker een aanrader en wat mooi is ten opzicht van Procomp is de millitairy wrap !

Procomp deed het onder mijn auto later juist weer goed omdat die sterk genoeg waren om alle gewicht te verdragen maar ik reed regelmatig de voorveren krom !!

Succes !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje zitten wikken en wegen ...

Als ik een andere set 4" bladveren monteer, dan is een set van Alcan (http://www.alcanspring.com) een heel goede.

Deze worden op maat en gewicht van de voor- en achterkant van de Jeep gemaakt.

Lekker soepel en geven een prima flex.

Oké, wordt dan wel wat duurder dan een standaard pakket.

De optie om SPOA te monteren blijft ook nog open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans,

dit is misschien ook nog een optie?

http://www.parabolicsuspension.com/general.htm

Heb hier een wrangler yj staan met dat systeem er onder. Heb ik toen samen met Jeeped onder de yj geplaatst. Tis absoluut een mooi systeem maar veel soepeler als een normaal verenpakket vind ik het zeker ook niet.

De soepelheid van een auto is een combinatie van. Je kan hele soepele veren plaatsen maar als je banden weer vrij groot zijn en de compound van een band weer hard is wordt de soepelheid die de veren zouden opleveren weer teniet gedaan door de harde grote banden. En met hard bedoel ik dus niet de bandendruk maar de soepelheid van het rubber zelf.

Het is en blijft een Jeep cj met een korte wielbasis. De wielbasis is de sleutel tot comfortabel rijden en willen mensen toch veel comfortabeler rijden dan is misschien een auto erbij een oplossing.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Standaard bladveren staan bijna vlak, veren dus even makelijk in als uit, geven hierbij (met de juiste schokdempers) het meeste comfort.

SPOA met standaard veren zal iets meer comfort geven, dan soepele verhogings veren.

Vraag me af ...

Gaat een set standaard veren op een SPOA op de duur ook wat doorzakken ???

Elk pakket (soepele) veren heeft dat probleem, of heb ik het mis ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle veerpakketten zullen op den duur inzakken. Leeftijd en belasting zijn hierbij natuurlijk de belangrijkste factoren.

Je kan natuurlijk een nieuwe standaard pakket als bassis nemen voor een SPOA.

is idd de bedoeling Ab, om dan nieuwe bladen te monteren (1" of 1.5")

btw, wat had jij aan veren gedaan bij de CJ-7 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2,5 YJ veren kit....... -klik-

Je mag wel een keertje proefrijden. :bye1:

Ik zal je Jeepie wel eens ff testen op een van de evenementen. :bye1:

Ik ben weer wat verder met m'n keuze .....

Een SPOA zal het (waarschijnlijk) niet worden.

De op maat en gewicht gemaakte veren van ALCAN staan nu boven aan m'n lijstje. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag een definitieve keuze gemaakt wat betreft m'n vering.

Besloten om een set 4" Skyjacker te monteren.

Dus ff wezen shoppen bij Nico in Wommels ....

Vriend van me heeft ook Skyjacker eronder zitten en is inderdaad lekker soepel. Scheelt wel in het terrein. Had zelf een 4WD 3,5inch kit eronder zitten en was erg hard. Als je door het dorp heen reed kwamen de vullingen je mond uitrollen van het stuiteren.

Heb je er al over gedacht om er een blad tussenuit te halen?

Wordt hij ook een stuk soepeler en scheelt in de kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...