Spring naar bijdragen

Eerste bekeuring en 'nog geen meter gereden..'


Gumy
 Share

Recommended Posts

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag mijn eerste bekeuring voor de Jeep binnen..

Overtreding: geen geldige keuring..

Datum overtreding: 15 juli.

Nu weet ik niet hoe dat BRILJANTE systeem van de RDW werkt, maar de Jeep is op 14 juli opgeheven uit de schorsing. Het lijkt me dat ik dan de kans zou moeten krijgen om de auto goedgekeurd te krijgen? Of zie ik het nou verkeerd? Maar voorlopig ligt ie er weer a €96,- :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag mijn eerste bekeuring voor de Jeep binnen..

Overtreding: geen geldige keuring..

Datum overtreding: 15 juli.

Nu weet ik niet hoe dat BRILJANTE systeem van de RDW werkt, maar de Jeep is op 14 juli opgeheven uit de schorsing. Het lijkt me dat ik dan de kans zou moeten krijgen om de auto goedgekeurd te krijgen? Of zie ik het nou verkeerd? Maar voorlopig ligt ie er weer a €96,- :lol:

Die kans heb je ook gekregen....................

tot 14 juli.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorg in ieder geval dat ie weer gekeurd of geschorst wordt, anders krijg je elke maand zo'n prent. (ik heb ook wel eens gedacht : ik heb toch al een bekeuring dus nu heb ik tijd genoeg, maar dat blijkt niet zo te werken :yes: )

Officieel mag je overigens ook niet ongekeurd naar het apk station rijden maar moet ie op een trailer of oprijwagen. Afhankelijk van welke agent je aanhoudt kan er wel eens gedoogd worden , maar ga daar niet vanuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat je het kon melden bij de RDW als je naar de keuring gaat.

Ik heb overigens bij het maken van de keuringsafspraak gelijk een papiertje gevraagd waarop de afspraak bevestigd wordt. Dat kan in ieder geval schelen, mits je merkt dat je geflitst wordt.

Zelf ging ik ongekeurd van IJmuiden naar Assendelft toen ik een onopvallende (?) auto met camera op dashboard zag. Schrok me de pl.... maar het bleek gelukkig en snelheidscontrole en zo hard ging ik niet.

Zwijntje dus anders is het toch mooi zondegeld.

gr.Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Officieel mag je overigens ook niet ongekeurd naar het apk station rijden maar moet ie op een trailer of oprijwagen. Afhankelijk van welke agent je aanhoudt kan er wel eens gedoogd worden , maar ga daar niet vanuit.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/keuren/schorsen_en_apk.htm

Afhankelijk OF een agent je aanhoud douw je hem het "vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting" papiertje onder z'n neus en rij je door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende gevonden op website RDW:

Schorsen en APK

U kunt als kentekenhouder de geldigheid van een voertuig laten schorsen. Tijdens de schorsing heeft u een vrijstelling van de voertuiggebonden verplichtingen. Eén daarvan is de APK-keuringsplicht.

Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.

Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting van één dag aanvragen om de APK te laten uitvoeren. U mag dan met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. U moet deze vrijstelling schriftelijk aanvragen bij de Belastingdienst, Centrale Administratie, Autoheffingen.

Zorg er wel voor dat u de vrijstelling tijdig aanvraagt en dat het voertuig op de bewuste dag voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) verzekerd is.

Ook moet u de afspraakbevestiging voor de APK keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.

gr.Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...