Jump to content

Ton Takel

Forum member
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Neutral

About Ton Takel

  • Birthday 06/13/1949

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drouwen (Drenthe)
  • Interests
    Mastiffs - Berging - KNRM - Politievoertuigengroep(PVGNL)

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1991

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo Jeepers, vorig jaar m'n Cherokee 4.0L uit 1991 tegen een boom geparkeerd. Vond ie niet leuk, ik trouwens ook niet, maar na een winterseizoentje sleutelen mag hij de weg weer op. Na een paar ritten heb ik nu opeens het volgende probleem: Het lampje "Maint Reqd" blijft branden. Als ik het goed heb begrepen komt dit door de sensor voor de katalysator en is deze melding in de computer op een theoretische km-stand gebaseerd. Heb horen vertellen dat je dit kunt resetten door de bedrading op de sensor los te nemen en na een paar minuten weer aan te brengen. Klopt dat? Ook hoorde ik na een korte
  2. Bedankt voor jullie reacties Jeepers. Omdat niemand iets zegt over het eventuele bestaan van witte kappen ga ik er maar vanuit dat die niet leverbaar zijn!?! Dan maar eens zien hoe de strobes er uit zien in de oranje kappen.
  3. Hoi Jeepers, niet direct een technische vraag maar weet niet waar ik um anders moet stellen: Na een vrijage met een boom vorig jaar september, die tot gevolg had dat hele front vervangen moest worden, is mijn New York Police Cherokee nu weer bijna rijklaar dankzij het sprokkelen van onderdelen via Jeepforum, Marktplaats en natuurlijk Boris. Toen ik de koplampen en knipperlichten weer inbouwde, viel me voor het eerst op dat de oranje hoekstukken ook ooit een lampfitting hebben bevat. Mag dat niet in Nederland en zitten er daarom van die miniknippers in het spatbord of missen die gewoon bij
  4. Afgelopen donderdag bij de garage geweest en vermoeden bewaarheid, huidge banden passen niet op de stalen velg. Hij had ook de foto's van de NYPD Jeeps bestudeerd en adviseerde om te kijken naar bandenmaat 215x70x15, omdat zij met kleinere banden en smallere spatbordverbreders reden. Omdat ik toch het terrein niet in ga met de Jeep (ik gebruik hem alleen voor "goede-doelenritten") ga ik dus maar eens op jacht naar goede gebruikte. gr.Ton
  5. Dog Jeeper en Masis bedankt voor jullie reactie. Had ook al mijn twijfels maar ben volledig a-technisch (heb eindelijk een rechter- en linkerhand ipv 2 linker). Moet morgen voor de apk naar de garage en zal maar eens een velg meenemen en zijn oordeel vragen. Hij is gelukkig zelf Jeeprijder en-liefhebber.
  6. Hi Jeepers, ik ben in het bezit gekomen van stalen velgen zoals die onder de NYPD Jeeps horen. Op de velgen staat Dot 1 602 T15x7.0 JJ 624. Ik heb op dit moment alu velgen met Federal MS357 H/T (31x10.50 R15LT) banden onder de Jeep. Zou ik de banden over kunnen zetten? En tweede vraag, hoe zit dat eigenlijk met de bevestiging op de trommels? Het is een heel ander soort velg, de 5 gaten in de stalen velgen zitten helemaal aan de buitenkant, in de alu's ver naar binnen.(zie foto's) Bij voorbaat dank voor jullie hulp! groetjes NYPD K9 Tony (Ton Takel)
  7. Hallo Jeepers, Mijn 1991 Cherokee 4.0i heeft wat kuren met de ABS. Als ik hem na een week stilstand uit de stalling haal, dan werkt de ABS niet (rode lampje blijft branden). Na een paar kilometer met dus onbekrachtigd remwerk (hard trappen) begint opeens de pomp te ratelen en doet de ABS het weer de rest van de dag. Vorige week moest ik echter voor een Super Opkikkerdag naar Zeewolde vanaf Purmerend. Pas bij aankomst in Zeewolde deed de ABS het weer. De volgende dag zelfde probleem echter maar twee kilometertjes rijden en hij werkte weer mee. Het relais is al vervangen, maar dit maakt niks uit
  8. Heb vandaag samen met m'n Chokkee de Ronde van Noordholland gereden. Hij had van de week een nieuwe radiator van me gekregen en die wilde ie ff lekker opwarmen. Rondje IJmuiden-Den Oever-Den Helder-Callantsoog- Petten-Egmond-Wijk aan Zee en dan terug naar IJmuiden. Moet zeggen dat ik ongeveer dezelfde temperatuur als de Jeep had aan 't end van de rit.Maar hij liep als een zonnetje en dat geeft vertrouwen voor het zomerseizoen. gr. Ton
  9. Sinds 1991 vangen we via de rasvereniging Mastiffs op. Zijn honden die om één of andere reden weg moeten bij hun baas of bazin (scheiding/werk/leeftijd baas o.i.d.). Hebben tot nu toe 11 dieren een goed tehuis geboden. Ze blijven tot hun dood bij ons, dat betekent dus wel wat vaker afscheid nemen maar het is verrekte dankbaar werk. Je moet huis/auto en kleren een beetje aanpassen, je vriendenkring doet dat vanzelf ook. Tja 80 kilo pure (kwijlende) liefde valt niet onder de categorie schoothondje, al willen ze dat wel graag. Tot nu toe nog maar één keer eentje gehad die ook bij ons niet te
  10. Ook ik heb nogal wat commentaar gehad op de olielekkage van m'n Cherokee'91 4.0 Hi. Dat het tegen je automaatbak aanzit is logisch toch, het druipt naar beneden langs de motor en waait dan naar achter. Motor en onderkant met de hogesdrukreiniger (heet) afgespoten, stukkie gereden en toen was goed te zien waar het meeste vandaan kwam. Heb klepdekselpakking (vloeibaar)vervangen, O-ringen vervangen van filter, carterpakking en achterste krukaskeerring vervangen (dankzij het "How to"-topic daarover). Klepdekselpakking zweette toch nog door, dus opnieuw en ff dikker overgeaan. Nu durf ik hem bijna
  11. Afgelopen dinsdag m'n XJ uit 1992 probleemloos door de keuring na drie maanden in de loods gestaan te hebben. Alleen de claxon deed het niet, maar een fikse ram erop leverde even geluid op dus yesyesyes we kunnen weer. Jammer dat ik (klojo die ik ben) hem niet geschorst had wegens een voorgenomen radiatorvervanging. Dus vriendelijk briefje van het CJIB of ik even € 106 wilde overmaken wegens verlopen apk. Bezwaarschrift geschreven met verklaring van de stalling-eigenaar dat hij daar echt gestaan had tot de nieuwe apk-datum. Nu maar hopen dat ze het accepteren anders is het toch zonde van de
  12. Han allereerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en welkom op het forum. Heb zelf soortgelijke aankoop/thuisrit in december 2009 gedaan. Mijn 4.0 Cherokee 1991 komt uit Noord Friesland, had een jaar stilgestaan buiten. Heb hem zelfs gelijk na aankoop (van particulier) naar Zaanstad gereden. Had wel eerst met een collega (monteur van beroep) een proefrit gemaakt en vloeistoffen gecontroleerd. Reis prima verlopen, rustig aan gedaan (niet boven de 90), wel nogal wat gekreun van de ABS-pomp bij remmen. Week later apk laten doen, in één keer erdoor, maar terugrijdend trap ik door de
  13. Beste Jeepers, Binnen onze groep (PVGNL) ontstaat veel onrust over de ethanoltoevoeging aan Euro95 per 1-1-2011. Aangeraden wordt om voortaan voor onze klassieke auto's en motoren (1977-1998) Euro98 te tanken. Volgens wat ik uit de discussies opmaak zou de ethanol pakkingen e.d. opvreten. Ik hweb zelf een Cherokee 4.0 uit 1991, moet ik me zorgen gaan maken? Zag al wel enige discussie over de prestaties met en zonder ethanol of aceton in ander topics, maar wie weet hoe het zit met de minder leuke consequenties van ethanol? gr. Ton Takel
  14. probeerde fotootjes bij te sluiten, maar niet gelukt. Nieuwe poging
×
×
  • Create New...