Spring naar bijdragen

Restauratie Jeep CJ7


robin veldwijk
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Sinds kort hier een account aangemaakt. Zag dat je het een en ander kan vinden op deze site. Zo ook projecten, waar anderen van mee kunnen genieten.

Om die reden, zet ik mijn project er ook op. Ben er vanaf okt. 2009 aan begonnen. Het eind is nu inmiddels in zicht.

Het betreft een CJ7 uit '81. In apr. 2009 geïmporteerd vanuit België.

Het ligt een AMC V8 motor in, met een T176 4-bak erachter.

Ik kan er van alles over vertellen, maar heb een site waar foto's op staan.

Hier de link:

http://picasaweb.google.com/robinveldwijk4/JeepCJ7V8Restauratie#

In het begin van het afbouwen:

21102009066.jpg

Wat er van overbleef:

DSC01441.JPG

Aan de body doe ik niks, zit nog goed in de lak en is van polyester. Alleen even goed poetsen.

Motor na de opbouw:

DSC01818.JPG

Opbouw van het chassis e.d.:

DSC01946.JPG

Voor de rest kun je meer foto's vinden als je op de hierboven genoemde link klikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoord op alle vragen:

Ben er sinds oktober 2009 mee bezig. Ben nu bijna klaar. Moet hem namelijk voor de APK klaar hebben, zit er al een maand overheen. Daarna pak ik nog de stoelen aan, rolbar moet er even uit en dat soort detailwerk.

Ben inderdaad een zoon van Gert. Het is er allemaal met de paplepel ingegoten bij ons. Mijn broer heeft er ook 1. Die heeft hij vorig jaar gerestaureerd.

Doe het meeste werk zelf. Maar heb af en toe hulp van mijn vader. Doe dit niet in het dagelijks leven. Ben zelf nog een student, wat overigens niks te maken heeft met techniek. Heb er dus ook weinig tijd voor. Maar is het voor mij een hobby. Is ook mijn eerste Jeep, tot nu toe..:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terrein niet echt. Een zandheuveltje vind ik niet erg, maar de modderbak ga ik zeker niet in;)

Vind dat zonde van het werk wat ik er nu aan heb gedaan. Dan zou ik een CJ moeten bouwen om in het terrein te gebruiken. Maar ik vind zelf dat ik het te netjes heb gemaakt om er mee in de modderbak te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terrein niet echt. Een zandheuveltje vind ik niet erg, maar de modderbak ga ik zeker niet in;)

Vind dat zonde van het werk wat ik er nu aan heb gedaan. Dan zou ik een CJ moeten bouwen om in het terrein te gebruiken. Maar ik vind zelf dat ik het te netjes heb gemaakt om er mee in de modderbak te gaan.

Duidelijk! Dat is voor ieder verschillend die mening maar geef je geen ongelijk.

Mocht je ooit een heuveltje pakken en daarbij inveren achter zou ik wel even goed je uitlaten in de gaten houden. De ruimte die jij hebt tussen je achteras en je uitlaten is niet heel erg veel. Dus bij een beetje flexen kan het al behoorlijk krap worden. Je bladveren zijn nieuw als ik het goed zie dus die gaan ook nog iets inzakken na wat kilometers gereden te hebben.

Succes verder!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt. Ruimte is inderdaad beperkt, maar moet wel goed gaan. Het uitlaatstyeem heeft mijn vader er onder gelast. Hij heeft al bij meerdere Jeeps een RVS systeem er onder gebouwd op deze manier en daar zijn nog geen problemen mee geweest in het terrein. Nu doen wij ook niet zo gek in het terrein, dus zou kunnen als je gek gaat doen, dat het krap is.

Bladveren zijn niet nieuw, die zaten er al onder. Heb ze ontverft, geprimerd en een flexibele coating overheen gespoten.

De groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt. Ruimte is inderdaad beperkt, maar moet wel goed gaan. Het uitlaatstyeem heeft mijn vader er onder gelast. Hij heeft al bij meerdere Jeeps een RVS systeem er onder gebouwd op deze manier en daar zijn nog geen problemen mee geweest in het terrein. Nu doen wij ook niet zo gek in het terrein, dus zou kunnen als je gek gaat doen, dat het krap is.

Bladveren zijn niet nieuw, die zaten er al onder. Heb ze ontverft, geprimerd en een flexibele coating overheen gespoten.

De groeten!

Als ik het complete uitlaatsysteem goed bekeek zag ik geen balanspijp zitten. Heeft je vader er een reden voor gehad om geen balanspijp te plaatsen op je uitlaatsysteem?

Ik moet namelijk zelf ook nog een uitlaatsysteem maken.

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het complete uitlaatsysteem goed bekeek zag ik geen balanspijp zitten. Heeft je vader er een reden voor gehad om geen balanspijp te plaatsen op je uitlaatsysteem?

Ik moet namelijk zelf ook nog een uitlaatsysteem maken.

Greetz

Er zit een balanspijp tussen;) die zit onder het eind van de tussenbak. Als je goed kijk op foto 460 van mijn album, kun je hem zien;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF een vraagje tussendoor, wat doet een balanspijp dan?

Ik geloof dat het iets meer koppel geeft. Loopt het blok iets mooier op en geeft een iets donkerder geluid bij meer toeren.

Heeft, geloof ik, met het verloop van de uitlaatgassen te maken.

Maar of dat allemaal klopt, weet ik niet zeker. Vind je vast wel op internet ergens;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor diegene die het een beetje heeft gevolgd, een kleine update van de restauratie.

Heb de Jeep APK klaar. Woensdag a.s. voor de keuring. Zit, zoals eerder gezegd, al een maand over de APK. Heb van het weekend wel even getoerd, en gelukkig geen bijzonderheden. 1x stilgestaan, omdat het blok nog niet afgesteld is. Krijgt te veel benzine, waardoor die verzoop.

Heb weer wat foto's op de site gezet.

Hier nogmaals de link:

http://picasaweb.google.com/robinveldwijk4/JeepCJ7V8Restauratie#

Hier met mijn eigen banden er weer onder.

DSC02172.JPG

Neusje erop en de boel even goed opgepoetst;)

DSC02182.JPG

Zie verder de link. Staan ook weer wat filmpjes op.

Nu maar hopen dat ie goed gekeurd wordt!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...