Spring naar bijdragen

YJ Welke schokdempers/schokbrekers?


Recommended Posts

Ik ben dus op zoek naar andere schokdempers voor mijn YJ.

Zeker met korte hobbels en kleine kuiltjes, wat je bv tegenkomt als je een spoor kruist, krijgen we met de huidige schokdempers ( Pro Comp ) best wel aardige klappen te verduren.

Ik zoek dus schokdempers die dat soort schokken beter dempen.

In een ander topic las ik :

black diamond het soepelste, ranch is de middenklasse en procomp het stugste

Op Jeepforum.com worden de Black Diamonds echter weer stugger dan standaard genoemd. :D

De Rancho 9000XL's lijken het wel weer aardig te doen en zijn verstelbaar, maar wel prijzig ( +/- $ 100 /stuk )

Weet iemand trouwens wat het verschil met de gewone 9000 is?

EMU's schijnen ook erg populair en prijzig te zijn, maar het is niet echt duidelijk hoe stug/soepel die zijn.

Wat zijn jullie ideeen/suggesties hierover?

P.s. Ik heb een 2" verenlift, een lier voorop, soms een caravan achter en een vriendin met een gevoelige nek sinds een klapper in Heerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de verstelbare rancho 9000 onder mijn cherokee zitten. Bij de spiraalveren merkte ik een verschil t.o.v. mijn oude shocks. Bij de bladveren was er totaal geen verschil merkbaar. De hardheid en klappen die je vangt liggen voor een belangrijk deel aan de stugheid van je bladveren. Je shocks zijn zeg maar de slagroom op het toetje. Als het toetje niet goed samen is gesteld maakt de slagroom het er niet lekkerder op. Wat ik bedoel te zeggen is dat het een samenspel moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Chris : Dat is wel een heel erg dure oplossing.

Wil best wat meer uitgeven voor goeie shocks, maar zoveel geld heb ik niet :D

@de rest:

Verstelbaar heeft dus weinig nut bij bladveren en ik kan beter voor een betaalbaar setje kijken totdat ik toe ben ( of wat geld over heb ) voor andere bladveren.

De review van de RE's heb ik inderdaad ook zitten bekijken en de meesten zijn er positief over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...