Spring naar bijdragen

koelvloeistoflekkage


Recommended Posts

moge heb nogal een rare koelvloeistoflekkage de wj lekt af en toe en alleen alstie koud is een klein beetje koelvloeistof motor op temp zie je niks meer en hij doet het ook niet altyd iemand mischien een idee watdat zou kunnen wezen??? alstie wat gelekt heeft is het rechts bovenin nat heb die slang al vervangen maar dat was het niet zijn spetters dus kan ook opgewaaid zijn b.v.d mvgr.dok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moge heb nogal een rare koelvloeistoflekkage de wj lekt af en toe en alleen alstie koud is een klein beetje koelvloeistof motor op temp zie je niks meer en hij doet het ook niet altyd iemand mischien een idee watdat zou kunnen wezen??? alstie wat gelekt heeft is het rechts bovenin nat heb die slang al vervangen maar dat was het niet zijn spetters dus kan ook opgewaaid zijn b.v.d mvgr.dok

Ik heb dat precies hetzelfde gehad, bij mij zit er dan teveel koelvloeitstof in en gooit ie het teveel via het overloopje van het expansie vat er uit.

Als ie dat niet kan doen dan gaat het de web via de minste weerstand:yes:

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat dacht ik ook eerst maar koelvloeistof staat keurig op pijl en bij het expansievat gooit hij er niks uit lijkt wel oftie koud ff druk opbouwd en er dan wat uitgooid op een vreemde plek rechtsvoor: lijkt mij als er een lek zit hij altyd moet lekken maar alstie beetje warm is zieje niks meer lekken beetje abracadabra zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM vreemd idd, nogmaals, de symptomen waren bij mij hetzelfde. Mischien moet je de vloeistof in het expansie vat even laten voor wat het is en alleen checken op de radiateur of er genoeg in zit. En kijken of ie dan nog lekt. Dus in het expansie vat niet meer bijvullen zolang.

Is het niveau daar wel hoger als ie warm is. maw hij kan het teveel daar wel kwijt als ie warm is?

Ik spreek trouwens wel vanuit een cherokee chief maar neem aan dat in basis het wel min of meer hetzelfde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja radiateur zit vol en het is koelvloeistof wat eronder ligt peil zakt ook niet hard maarja alstie warm is is het over en condens van airco is links onder(en niet groen en bitter hee)heb radiateurdop ff schoon gemaakt mischien dattie daardoor z,n druk niet kwijt kon maar blijft vreemd zo alsje het voor de deur koud probeert lektie niks erg lastig zoeken zo als je merkt dattie gelekt heb is het alweer over moeilijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn XJ 4.0 heb ik laatst de waterpomp vervangen, deze lekte af en toe, uit de "overdruk" gaatjes, geen peil op te trekken wanneer trouwens. Soms dagen niet en soms bijna dagelijks. Heeft bij mij ook even geduurt voor ik in de gaten had waar het vandaan kwam...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

typisch geval van afdichting van waterpomp. afdichting is verouderd en daardoor minder soepel - dicht niet goed af. Zodra temperatuur van het water oploopt wordt de afdichting soepeler en dicht beter af. Had een soortgelijk probleem, waarbij ook nog eens de radiator erg vervuild was en de druk nog hoge opliep. Deze radiator vervangen en het probleem was bijna weg. Na het vervangen van de waterpomp geen lekkage meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afpersen wanneer de motor koud is.

Het kan zeker geen kwaad een 11 jaar oude waterpomp te vervangen.

Als je via http://stores.shop.ebay.nl/jeepchryslerparts__W0QQ_armrsZ1 bijvoorbeeld deze besteld hoeft dat geen vermogen te kosten. Wel zeker 4 uur werk. Tip : Voordat je start met de werkzaamheden, gebruik een dag een reiniger voor het schoonmaken van het hele systeem, daar knapt de radiator ook van op. Overigens zal de reiniger waarschijnlijk de lekkage verergeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne lekkte ook koelvloeistof, maar ik heb het anders op gelost via een tip van me garage.

Bekertje pakken

daar paprika poeder in doen

mengen met warm water tot het een papje word

en dan in je radiateur gooien en je motor laten draaien

Mijn ZJ lekt sinds dien geen koelvloeistof meer,en hij lekte ook bij de waterpomp.

Ik geloofde het eerst ook niet maar werkt toch wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...