Pullie Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 (bewerkt) ongeveer 1,5 jaar geleden een Chief gekocht om op te knappen. sinds die tijd hoop gebeurd dus nog geen tijd gehad om er echt iets aan te gaan doen. we zijn nog bezig een huis te verbouwen (oud half woonboerderijtje) en een dochter van 10 maanden die het nodige aan aandacht moet hebben. zo was ie toen die de garage in verdween: afgelopen zomer al iets begonnen aan het plaatwerk. de wagen is ooit een keer slecht over gespoten waardoor nu de roest er her en der door komt. dus maar een paar onderdelen iets strak gemaakt en in de primer gezet en het hierbij afgelopen zomer gelaten. zoals je kan zien staat het linker spatbord in de primer en de motorkap al min of meer in kleur. ook op het dak kan je al een beetje zien wat de bedoeling gaat worden. March 20, 2010 bewerkt door Pullie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 afgelopen maanden al flink zitten onderzoeken en plannen voor mooie mods. en nu afgelopen week eindelijk begonnen om de boel onderhanden te gaan nemen. al wat onderdelen verkocht en gedemonteerd. airco en kachel spullen eruit. grille en motorkap eraf. motor eruit bak en tussenbak ook spatborden en voorwielen eraf. vooras eruit en zo staat ie er nu bij: komende week is flink schoonmaken en dan een beetje gaan passen en meten voor de nieuwe voor as. doel van het project is een oude jeep die iets moderner aanvoelt en hopelijk iets betrouwbaarder is. de exacte feiten komen tzt nog wel voorbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Aardig bezig geweest met de demontage! Wat voor vooras ga je plaatsen? Gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 iets met schroefveren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 iets met schroefveren Laat me raden Patrol assen Neem ze dan wel met een verhouding die niet al te hoog is. Ik neem aan dat het een familycar moet blijven en met een te hoge overbrenging in de assen gaat dat ten koste van het rijcomfort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 4.56 met 35ers. moet goed komen denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 4.56 met 35ers. moet goed komen denk ik Een 360 amc met 35ers en 4.56 met th400 doet 2800 toeren bij 95 km per uur. Voor een terreinauto met offroadcapaciteiten goed daar de nadruk niet ligt op comfort en het maken van veel wegkilometers maar voor een famillycar met wegaspiraties gewoon te hoog. Dan zou een TH700R beter tot zijn recht komen met zijn overdrive van 0.7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 iets met schroefveren Long arm versie http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?p=1073249#post1073249 http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=89280 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Een 360 amc met 35ers en 4.56 met th400 doet 2800 toeren bij 95 km per uur. Voor een terreinauto met offroadcapaciteiten goed daar de nadruk niet ligt op comfort en het maken van veel wegkilometers maar voor een famillycar met wegaspiraties gewoon te hoog. Dan zou een TH700R beter tot zijn recht komen met zijn overdrive van 0.7 geen 360, geen th400 en geen th700r komt wel. patience my grasshopper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Long arm versie http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?p=1073249#post1073249 http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=89280 JK Rubicon assen erg mooi. wel jammer dat het een gesponsorde bouw was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 iets met schroefveren Hmmm.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 geen 360, geen th400 en geen th700r komt wel. patience my grasshopper I will wait and see. Toch geen big block he. Dat is zo afgezaagd in een jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesdaphne Geplaatst March 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 heb je nog wat kunnen doen aan de jeep cherokee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 16, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2011 zo weer een jaartje verder dus maar weer updaten. ben erg druk geweest in en rond het huis met verbouwingen e.d. Vorige maand op een minst verwachte en prettige manier aan een donor auto gekomen voor de aandrijflijn... een 1998 Jeep G.C. met schade aan de linker voorkant, total loss verklaard en vooral heel handig stond ie al voor de deur en was ie al afbetaald Heel lang zitten twijfelen tussen een 5.2 en een 4.0 en toch maar voor de 4.0 gegaan. dus twee weken terug begonnen met het inbouwen van een 4.0+42RE status: Blok hangt in tijdelijke steunen. ga van het weekend de spatborden, grille, motorka, radiator e.d. plaatsen om te kijken of alles gaat passen en dan kan ik de motorsteunen aflassen en voor de bestuurderskant een andere ontwerpen waar de stuuras langsheen kan. de auto staat in de foto's volledig ingeveerd. nog iets te hoog naar mijn mening maar daar kan ik evt. nog mee spelen later. foto's: de twinstick D300 die erachter gaat komen de ruimte tussen de YJ rembekrachtiger en het inlaatspruitstuk is nu een dikke 2 cm... genoeg ruimte tussen de H233B en de pan/starter motorsteun alleen nog maar gehecht Vooras compleet ingeveerd Binnenkort meer.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 20, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2011 van het weekend weer wat plaatwerk gemonteerd om te kijken of alle randapparatuur ergens heen kan. ook de veren eronder gezet om te kijken hoe de rijhoogte komt. iets te hoog, weet nog niet of ik de steunen op het chassis ga verplaatsen of het voorlopig even zo laat, veren zijn standaard ZJ veren. ik ga niet voor de flex maar meer voor comfort. misschien na het keuren en het testen op de weg kijken of ik er wat aan ga veranderen. wat fotooo's: rijhoogte, kan nu 12 cm inveren en heb dan nog 5cm over, dus of 37ers plaatsen ipv 35ers of bumpstops korter maken.. voorveer. ruimte tussen blok en radiator, denk dat ik voor een electrische fan ga. ruimte aan bestuurderskant ruimte passagierskant PCM alvast een plekkie gegeven. plan voor de komende weken: - de voorkant weer strippen, motorsteunen aflassen/afmonteren - versnellingsbak steun maken - tank monteren (heb 0,5cm speling tussen de breedte van de GC tank en de chassisbalken) kan nog een uitdaging worden <_< maar eerst vrijdag een weekje weg voor vakantie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2011 Lekker bezig Paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2011 Gaat de goeie kant op Pullie, ook lekker veel plek onder de kap. Fijne vakantie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 2, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2011 vandaag terug gekomen van vakantie. even heerlijk decadent een weekje op de loosdrechtse plassen gespeeld dus meteen maar weer de garage in. had een idee met de benzine tank van de GC dus even uitgeprobeerd. heb hem nu op de plek van het voormalig reservewiel hangen. past precies tussen de chassis balken maar zit nog iets te laag voor mijn gevoel. misschien toch maar een 2" Bodylift plaatsen om de tank hoger te kunnen monteren. vrije ruimte onder de tank op rijhoogte is nu ongeveer 53 cm tank hangt momenteel nog op 4 blindklinkmoeren paar foto's: ook besloten om de voorvering aan te passen, wil de bevestiging op chassis van de veren hoger en in hoogte verstelbaar maken dat ik de rijhoogte ook wat lager kan maken, of zonder te veel moeite wat hoger als ik er toch 37ers onder wil had ooit is zoiets gezien van ballistic fab. van de week dus maar mee spelen. wil graag de ophanging voor een groot gedeelte af hebben voordat ik verder ga spelen met de motor aansluiten e.d. hoop van de week weer meer te hebben... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2011 vandaag weer even bezig geweest: -Garage beetje fatsoenlijk gemaakt. - Voorkant weer gedeeltelijk gedemonteerd. - Linker motorsteun met TIG afgelast Foto's morgen verder aan de rechtersteun. moet iets aangepast worden ivm de stuuras. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst July 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2011 top!..goed bezig.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2011 ondertussen weer wat gedaan: Vooras een laagje verf gegeven: nieuwe veersteunen gemaakt. was niet erg blij met de oude, de jeep was te hoog en de veer was te kort. dus maar een gemaakt die hoger vast komt op het chassis: Ook de bestuurderskant motorsteun gemaakt: ook wat onderdelen netjes gemaakt en in de verf gezet: en de binnenkant kaal gemaakt. gelukkig alleen wat oppervlakte roest op de bodemplaat wel een pleuriswerk om de geluids dempingsmatten eraf te halen. Hopelijk komende week/weken de binnenkant en firewall schilderen, en de body van het frame halen (al 6 van de 8 bouten los ) en dan de motor/ophangings steunen aflassen en het chassis een beetje netjes maken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst August 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2011 Paul, goed bezig! Laat je hem kaal of doe je weer tapijt er in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2011 Paul, goed bezig!Laat je hem kaal of doe je weer tapijt er in? Komt terzijnertijd wel tapijt in van bj offroad maar laat hem eerst kaal om te kijken voor lekkage e.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 22, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2011 afgelopen weken ook weer het een en ander gedaan, body een stukje omhoog gezet zodat het chassis eronder weg gereden kan worden. niet heel erg simpel met 35ers maar had geen kleinere wielen. paar avonden bezig geweest om alle nieuwe steunen van de ophanging af te lassen. ook even bezig geweest om het chassis schoon te slijpen, ben niet heel erg onder de indruk van het fabirieks laswerk wat onder het tectyl vandaan kwam: slechte inbranding, poreusiteit en bindingsfouten, weet nog niet wat ik ermee ga doen, misschien alleen de body steunen opnieuw lassen. komende week hopelijk voorste helft in de verf en dan het chassis omdraaien om de achterste helf te doen, garage is net 1 meter te kort om alles in een keer te doen met de body ernaast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst August 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2011 Ja dan zien jou lasjes er effe strakker uit.. Bij mijn CJ waren de lassen waar de u-profielen zeg maar in elkaar gelast zitten ook zo'n drama.. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.