Spring naar bijdragen

1979 Cherokee Chief


Pullie
 Share

Recommended Posts

ongeveer 1,5 jaar geleden een Chief gekocht om op te knappen. sinds die tijd hoop gebeurd dus nog geen tijd gehad om er echt iets aan te gaan doen. we zijn nog bezig een huis te verbouwen (oud half woonboerderijtje) en een dochter van 10 maanden die het nodige aan aandacht moet hebben.

zo was ie toen die de garage in verdween:

Foto-JWBUQRVH.jpg

Foto-XFBCKZIE.jpg

Foto-RKOG6BPI.jpg

Foto-NNA7FFX4.jpg

Foto-KE3VZ8NV.jpg

afgelopen zomer al iets begonnen aan het plaatwerk.

de wagen is ooit een keer slecht over gespoten waardoor nu de roest er her en der door komt.

Foto-VQHL3ZBL.jpg

dus maar een paar onderdelen iets strak gemaakt en in de primer gezet

Foto-FYAUBT3O-1.jpg

Foto-G3MMIHLQ-1.jpg

en het hierbij afgelopen zomer gelaten.

zoals je kan zien staat het linker spatbord in de primer en de motorkap al min of meer in kleur. ook op het dak kan je al een beetje zien wat de bedoeling gaat worden.

bewerkt door Pullie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

afgelopen maanden al flink zitten onderzoeken en plannen voor mooie mods. en nu afgelopen week eindelijk begonnen om de boel onderhanden te gaan nemen. al wat onderdelen verkocht en gedemonteerd.

Foto-IGOB87VZ.jpg

airco en kachel spullen eruit.

Foto-MLIFZWFW.jpg

grille en motorkap eraf.

Foto-TCFC33AP.jpg

motor eruit

Foto-4D4L6OLH.jpg

bak en tussenbak ook

Foto-A4XEZMGW.jpg

spatborden en voorwielen eraf.

Foto-AVNGYV6U.jpg

vooras eruit

Foto-NYVYFFZF-1.jpg

en zo staat ie er nu bij:

Foto-NDIXNIJC.jpg

Foto-83HTP3HS.jpg

Foto-ORQRPWNR.jpg

komende week is flink schoonmaken en dan een beetje gaan passen en meten voor de nieuwe voor as.

doel van het project is een oude jeep die iets moderner aanvoelt en hopelijk iets betrouwbaarder is.

de exacte feiten komen tzt nog wel voorbij. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4.56 met 35ers. moet goed komen denk ik ;)

Een 360 amc met 35ers en 4.56 met th400 doet 2800 toeren bij 95 km per uur. Voor een terreinauto met offroadcapaciteiten goed daar de nadruk niet ligt op comfort en het maken van veel wegkilometers maar voor een famillycar met wegaspiraties gewoon te hoog.

Dan zou een TH700R beter tot zijn recht komen met zijn overdrive van 0.7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 360 amc met 35ers en 4.56 met th400 doet 2800 toeren bij 95 km per uur. Voor een terreinauto met offroadcapaciteiten goed daar de nadruk niet ligt op comfort en het maken van veel wegkilometers maar voor een famillycar met wegaspiraties gewoon te hoog.

Dan zou een TH700R beter tot zijn recht komen met zijn overdrive van 0.7

geen 360, geen th400 en geen th700r ;)

komt wel.

patience my grasshopper :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • 2 months later...

zo weer een jaartje verder dus maar weer updaten.

ben erg druk geweest in en rond het huis met verbouwingen e.d.

Vorige maand op een minst verwachte en prettige manier aan een donor auto gekomen voor de aandrijflijn...

een 1998 Jeep G.C. met schade aan de linker voorkant, total loss verklaard en vooral heel handig stond ie al voor de deur en was ie al afbetaald :angry:

Heel lang zitten twijfelen tussen een 5.2 en een 4.0 en toch maar voor de 4.0 gegaan.

dus twee weken terug begonnen met het inbouwen van een 4.0+42RE

status: Blok hangt in tijdelijke steunen. ga van het weekend de spatborden, grille, motorka, radiator e.d. plaatsen om te kijken of alles gaat passen en dan kan ik de motorsteunen aflassen en voor de bestuurderskant een andere ontwerpen waar de stuuras langsheen kan.

de auto staat in de foto's volledig ingeveerd. nog iets te hoog naar mijn mening maar daar kan ik evt. nog mee spelen later.

foto's:

Foto-LNPCD8TT.jpg

Foto-6NONFL4L-1.jpg

de twinstick D300 die erachter gaat komen

Foto-NPBQ34BD.jpg

Foto-7BIUBPGR-1.jpg

de ruimte tussen de YJ rembekrachtiger en het inlaatspruitstuk is nu een dikke 2 cm...

Foto-8GZZOYZ7.jpg

genoeg ruimte tussen de H233B en de pan/starter

Foto-DXBGMP3Y.jpg

motorsteun alleen nog maar gehecht

Foto-QWIKLHFI.jpg

Vooras compleet ingeveerd

Binnenkort meer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van het weekend weer wat plaatwerk gemonteerd om te kijken of alle randapparatuur ergens heen kan. ook de veren eronder gezet om te kijken hoe de rijhoogte komt. iets te hoog, weet nog niet of ik de steunen op het chassis ga verplaatsen of het voorlopig even zo laat, veren zijn standaard ZJ veren. ik ga niet voor de flex maar meer voor comfort. misschien na het keuren en het testen op de weg kijken of ik er wat aan ga veranderen.

wat fotooo's:

Foto-GPLTHHUZ.jpg

rijhoogte, kan nu 12 cm inveren en heb dan nog 5cm over, dus of 37ers plaatsen ipv 35ers of bumpstops korter maken..

Foto-JORENBZL-1.jpg

voorveer.

Foto-HGNWK3KL.jpg

Foto-XMITINM4-1.jpg

ruimte tussen blok en radiator, denk dat ik voor een electrische fan ga.

Foto-QQKVQKAS-1.jpg

ruimte aan bestuurderskant

Foto-4CIYHM7L-1.jpg

ruimte passagierskant

Foto-AHZ488FC-1.jpg

PCM alvast een plekkie gegeven.

plan voor de komende weken:

- de voorkant weer strippen, motorsteunen aflassen/afmonteren

- versnellingsbak steun maken

- tank monteren (heb 0,5cm speling tussen de breedte van de GC tank en de chassisbalken) kan nog een uitdaging worden <_<

maar eerst vrijdag een weekje weg voor vakantie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

vandaag terug gekomen van vakantie. even heerlijk decadent een weekje op de loosdrechtse plassen gespeeld :rolleyes:

dus meteen maar weer de garage in. had een idee met de benzine tank van de GC dus even uitgeprobeerd. heb hem nu op de plek van het voormalig reservewiel hangen. past precies tussen de chassis balken maar zit nog iets te laag voor mijn gevoel.

misschien toch maar een 2" Bodylift plaatsen om de tank hoger te kunnen monteren. vrije ruimte onder de tank op rijhoogte is nu ongeveer 53 cm

tank hangt momenteel nog op 4 blindklinkmoeren

paar foto's:

Foto-LL8NFPLW.jpg

Foto-6WZ34MYA.jpg

Foto-TRJWY4Y4-1.jpg

Foto-OIKTZ4XY.jpg

ook besloten om de voorvering aan te passen, wil de bevestiging op chassis van de veren hoger en in hoogte verstelbaar maken dat ik de rijhoogte ook wat lager kan maken, of zonder te veel moeite wat hoger als ik er toch 37ers onder wil

had ooit is zoiets gezien van ballistic fab. van de week dus maar mee spelen.

wil graag de ophanging voor een groot gedeelte af hebben voordat ik verder ga spelen met de motor aansluiten e.d.

hoop van de week weer meer te hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ondertussen weer wat gedaan:

Vooras een laagje verf gegeven:

Foto-XHJHLGBN.jpg

nieuwe veersteunen gemaakt. was niet erg blij met de oude, de jeep was te hoog en de veer was te kort.

dus maar een gemaakt die hoger vast komt op het chassis:

Foto-IJ6TDSLG-1.jpg

Ook de bestuurderskant motorsteun gemaakt:

Foto-BRLEYDZK.jpg

ook wat onderdelen netjes gemaakt en in de verf gezet:

Foto-IUZMDAIJ.jpg

Foto-IID63DGN-1.jpg

en de binnenkant kaal gemaakt. gelukkig alleen wat oppervlakte roest op de bodemplaat

wel een pleuriswerk om de geluids dempingsmatten eraf te halen.

Foto-BXJYP368.jpg

Foto-B8KZCNOP-1.jpg

Foto-ET8F7ONZ.jpg

Hopelijk komende week/weken de binnenkant en firewall schilderen, en de body van het frame halen (al 6 van de 8 bouten los :D )

en dan de motor/ophangings steunen aflassen en het chassis een beetje netjes maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

afgelopen weken ook weer het een en ander gedaan,

body een stukje omhoog gezet zodat het chassis eronder weg gereden kan worden. niet heel erg simpel met 35ers maar had geen kleinere wielen.

Foto-WTZHQ4H4.jpg

Foto-7VEXJDIB.jpg

paar avonden bezig geweest om alle nieuwe steunen van de ophanging af te lassen.

Foto-IIMNB7IU.jpg

Foto-URSIGGVY.jpg

Foto-KEW7GIUK.jpg

Foto-MN646ARD.jpg

ook even bezig geweest om het chassis schoon te slijpen, ben niet heel erg onder de indruk van het fabirieks laswerk wat onder het tectyl vandaan kwam:

Foto-P7OG34DO.jpg

Foto-TJEL8CRR.jpg

Foto-PUYV7G66.jpg

slechte inbranding, poreusiteit en bindingsfouten, weet nog niet wat ik ermee ga doen, misschien alleen de body steunen opnieuw lassen.

komende week hopelijk voorste helft in de verf en dan het chassis omdraaien om de achterste helf te doen, garage is net 1 meter te kort om alles in een keer te doen met de body ernaast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...