Spring naar bijdragen

chip, groter gashuis,twistgedraaid spacerhuis


defsomeday
 Share

Recommended Posts

Een chip op een lijn 6?

Doe je best...:)

De andere twee zorgen dat en je een paar uur van de straat bent en wat dingen los en vast schroeft.

...er zullen vast wel mensen zijn die geloven dat dat soort zaken wat uitmaakt.

Op een 2.5 heeft het wel wat zin, zeker een gashuis van een 4 liter. Scheelt een paar pk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haa kameel:lol:

Het is dus de ene mecanieker tegen de andere dus, het is ook altijd hetzelfde plaatje hee, de intake die ik heb laten installeren bracht volgens jouw ook geen pks op maar de jeep doet toch zeker zijn best met die intake, aldus ik en mijn jeep.

Kostenplaatje van dit alles is 1300 euro, tis veel maar wordt een bom van een wrangler, het geen ik moest weten eigenlijk is wat een groter gashuis en een twist.....dingens konden teweegbrengen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chip wordt op chassisnr gemaakt en geeft 25 pk winst, maar wat doen een groter gashuis en twistgedraaid spacerhuis nu eigenlijk?

Ik zit al redelijk wat jaren in het wereldje van tunen en heb zelf ook wagens getuned met behulp van throttle bodies en dta systemen maar er is geen enkele atmosferische motor die met behulp van alleen een chip 25 pk zal gaan winnen.

Om 25 pk te winnen bij een atmosferische motor moest ik het complete uitlaatsysteem aanpassen met eventuele sportkat , intake en airintake en nokkenas aanpassen. En dan moest alles op elkaar aansluiten ivm de nieuwe afstelling.

Een andere en kwalitatief goede air intake zorgt voor een betere ademhaling. Hierdoor kan je motor makkelijker en eventueel sneller oppakken. Ook vergeten mensen vaak dat bij mindere kwaliteit air intakes ze het idee hebben dat de wagen sneller is maar in weze maakt de wagen meer geluid waardoor men denkt dat de wagen sneller is daar de geluidsbeleving ook van invloed is op je snelheidsbeleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit al redelijk wat jaren in het wereldje van tunen en heb zelf ook wagens getuned met behulp van throttle bodies en dta systemen maar er is geen enkele atmosferische motor die met behulp van alleen een chip 25 pk zal gaan winnen.

Om 25 pk te winnen bij een atmosferische motor moest ik het complete uitlaatsysteem aanpassen met eventuele sportkat , intake en airintake en nokkenas aanpassen. En dan moest alles op elkaar aansluiten ivm de nieuwe afstelling.

Een andere en kwalitatief goede air intake zorgt voor een betere ademhaling. Hierdoor kan je motor makkelijker en eventueel sneller oppakken. Ook vergeten mensen vaak dat bij mindere kwaliteit air intakes ze het idee hebben dat de wagen sneller is maar in weze maakt de wagen meer geluid waardoor men denkt dat de wagen sneller is daar de geluidsbeleving ook van invloed is op je snelheidsbeleving.

Ik heb nu een volledig borlasysteem incl header+ de intake,wat de nokkenassen betreft daar haal je zeker een punt, die blijven dezelfde.

en dat de wagen nu beter ademt is ook waar en dus de pk's tot hun recht komen. ik zeg niet dat ik meer pk's heb met de intake maar er is wel duidelijk een verschil.

Ik hoop dat ik weer een verschil zal ondervinden met deze accesoires, dan is het voor mij goed, of dit 25 pk is of 15 pk is.

het geluid bij een borla is niet zo heavy dat je gaat denken dat hij daardoor beter presteerd , dat heb ik nooit gedacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een volledig borlasysteem incl header+ de intake,wat de nokkenassen betreft daar haal je zeker een punt, die blijven dezelfde.

en dat de wagen nu beter ademt is ook waar en dus de pk's tot hun recht komen. ik zeg niet dat ik meer pk's heb met de intake maar er is wel duidelijk een verschil.

Ik hoop dat ik weer een verschil zal ondervinden met deze accesoires, dan is het voor mij goed, of dit 25 pk is of 15 pk is.

het geluid bij een borla is niet zo heavy dat je gaat denken dat hij daardoor beter presteerd , dat heb ik nooit gedacht

Of het nu een beetje werkt, goed werkt of alleen mooi/leuk is; het is jouw auto.

EN: Perceptie is werkelijkheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Perceptie is werkelijkheid!

Altijd leuk om mensen een wetenschappelijke term te zien gebruiken en het is een gegeven dat wat waargenomen wordt door de zintuigen mede bepaald wordt door ervaring en beleving.

Maar buiten deze wetenschappelijke term bestaat er ook een term die van toepassing is op de 25 pk chip waar het verhaal mee begon. Deze term wordt ook wel de fabeltjeskrant term genoemd. Chiptuners zijn net beleggers. Ze beloven je bergen met geld maar uiteindelijk blijf je in de meeste gevallen met lege handen achter. Wat ik dus niet professioneel vind is dat hij gaat tunen aan de hand van je chassisnummer. Een chassisnummer zegt niks over de motor. Chiptuning is eigenlijk simpel uit te leggen.

Er komen duizenden auto's van de band met hetzelfde chassis of motornummer. Daarvan worden er een paar getest en gemeten.

Het gemiddelde van het optimale programma van die paar wagens wordt dan in 1 chip of computerprogramma verwerkt.

Aangezien het te duur word om voor iedere auto het optimale programma uit te zoeken doen ze het op deze manier.

Wil je je auto optimaal laten chippen dan zou het als volgt moeten gaan. Vooraf een vermogenstest doen. Dan wordt er speciaal voor jouw motor en niet aan de hand van je chassisnummer een computer geprogrammeerd. Dit programmeren vergt 1 dag. Nadat dit gedaan is wordt de wagen nogmaals op de testbank gezet en worden de puntjes op de i gezet.

Het meest vreemde aan het hele verhaal is de chip voor de computer in jouw wrangler yj. De computer in een wrangler stelt helemaal niks voor en is van een dergelijk oud tijdperk dat er niks aan te chippen valt.

Ik kwam wel deze link tegen van een bedrijf die ook 25 pk beloofd.

http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-hot/chiptuning-auto/h-tm-m/chiptuning-jeep/2881-chiptuning-jeep-wrangler-40i-184-pk-.html

Meten is weten roepen wij altijd!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het meest vreemde aan het hele verhaal is de chip voor de computer in jouw wrangler yj. De computer in een wrangler stelt helemaal niks voor en is van een dergelijk oud tijdperk dat er niks aan te chippen valt.

Ik kwam wel deze link tegen van een bedrijf die ook 25 pk beloofd.

http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-hot/chiptuning-auto/h-tm-m/chiptuning-jeep/2881-chiptuning-jeep-wrangler-40i-184-pk-.html

Meten is weten roepen wij altijd!

Helemaal mee eens!

Ik ben zelf ook van de wetenschappelijke stempel en mijn tenen krommen vaak als er claims worden gemaakt die wetenschappelijk niet kunnen of niet worden onderbouwd.

Heb aan diverse werkgroepen actief deelgenomen om dergelijke claims te onderzoeken en het vreemde is en blijft dat hoe meer je roept dat dergelijke claims niet kloppen, hoe meer de die-hard believers erin gaan geloven. Zelfs tot op het punt dat dergelijke gelovers tegen je zeggen...ah bij jou werkt het niet want jij wil er niet in geloven!

Naar mijn mening kan je het beste mensen voor dergelijke praktijken waarschuwen maar ompraten of van hun "geloof" af praten is verloren moeite; zij ervaren een werkelijk verschil. Mooi toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, deze discussie heeft een mooi einde vindt ik en zal me toch verder gaan laten nadenken over het feit van de verouderde computer in mijn wrangler en het feit of ik al dan niet vermogenswinst heb.

Toch wil ik het fijne weten van deze accesoires en zal een testbank dan ook uitsluitsel geven.

ik heb dit op het forum gesmeten om ook anderen hun kennis hiervan te horen en dit zal ik dan ook tegen de personen die dit gaan installeren weten te vertellen.

Dus volgens deze reacties blijkt dat het allemaal tussen de oren zou zitten, ok goed, geen probleem voor mij.

Aan hoeveel pk zou ik zitten denken jullie,met borla header en intake?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Bij deze heb ik de spullen laten plaatsen en heb vermogenswinst maar dit is pas voelbaar bij 3000 toeren.

Mijn vraag is kan dat afgeregeld worden naar 2000 toeren?

Dat zou je eens aan de chip leverancier moeten vragen, die hebben 'm zo geprogrameerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe eerst eens een test op een rollenbank zonder aanpassingen, en dan met.

Dan weet je gelijk hoeveel PK gewonnen hebt

Chris, je hebt gelijk. Alleen het probleem is dat de onnauwkeurigheid van de meting op een rollenbank groter is dan de vermogenswinst die je kunt behalen met eenvoudige middelen.

Anders gezegd: meerdere metingen na elkaar op dezelfde bank geven meetverschillen van een % of 5 . Dat is dus bij een 4.0 HO Wrangler 9PK!

Laat dat nu ook precies de geclaimde vermogenswinst zijn van een hoop aanpassingen.....

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen het probleem is dat de onnauwkeurigheid van de meting op een rollenbank groter is dan de vermogenswinst die je kunt behalen met eenvoudige middelen.

Anders gezegd: meerdere metingen na elkaar op dezelfde bank geven meetverschillen van een % of 5 . Dat is dus bij een 4.0 HO Wrangler 9PK!

Laat dat nu ook precies de geclaimde vermogenswinst zijn van een hoop aanpassingen.....

siert.

Ligt helemaal aan het type bank die je gebruikt en hoe je deze kan instellen en aanpassen aan o.a. de weersomstandigheden en vele andere faktoren.

Zo worden al die humpie dumpie chips ook gemaakt en geprogrammeerd. Deze worden op te opportunistische banken vervaardigd.

90% van de chiptuning wereld berust op de bekende kinderserie de fabeltjes krant!

Tevens is het ook zo dat de starter van dit topic het volgende beschreef " Chip wordt op chassisnr gemaakt en geeft 25 pk winst". Dat is iets meer dan die 9 pk waar jij over schreef.

Zoals ik al eerder schreef. Meten is Weten. Of het nu 5 pk of 25 pk is. Alleen door het meten kan je het weten.

Als het een goede tuner is kan hij de chip aanpassen. Jij schreef zelf dat hij hem maakt naar aanleiding van je chassisnummer. Ik heb vanaf het begin sterk mijn twijfels gehad en geloof nog steeds dat dit geen handgemaakte chip is maar gewoon een 1 uit een dozijn chip maar zoals al omschreven. Vraag het aan je tuner en die kan het je zo vertellen als hij dat wil.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook zou helpen is de overbrenging en kleinere wielen en laat dat laatste nu net hetgene zijn dat ik in mijn bezit heb

Dit los van het al dan niet meer verkregen pk's door de chip maar dit lost wel het probleem van het toerental op.

:lol:

Daarmee los je niet je 1000 toeren verlagings probleem mee op. Wat is je oude maat banden en wat wordt je nieuwe maat banden dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu liggen er 30/ 9.50/r15 op en er komen 275/60 15 op

Het zal zeker verschil geven,al is het geen 1000 toeren.

Ik moet nu tot 3000 toeren gas geven om vanaf dan te versnellen, op een autosnelweg is dit te doen maar niet in de gewone straat want dan rij ik al zo een 90 a 100 km per uur.

allez de groeten.

bewerkt door defsomeday
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

De ECU zal waarschijnlijk alleen waardes bevatten aangaande stationair, deellast en vollast...:rolleyes:

Dan valt er inderdaad weinig aan parameters te veranderen...Ietsjes meer brandstof bij bepaalde toerengebieden...ietsejs meer vooronsteking onderin

Ik zou eerst de modificaties bepalen, goede header, gasklephuis diameter doorlaat vergroten, luchtiname bij het filterhis verbeteren ( ander luchtfilter en de lucht ietwat geforceerd binnen laten komen )

goede header

Daarna chip op maat!

Eerst maar deXJ ophalen, heb er net 1 gekocht....

Altijd leuk om mensen een wetenschappelijke term te zien gebruiken en het is een gegeven dat wat waargenomen wordt door de zintuigen mede bepaald wordt door ervaring en beleving.

Maar buiten deze wetenschappelijke term bestaat er ook een term die van toepassing is op de 25 pk chip waar het verhaal mee begon. Deze term wordt ook wel de fabeltjeskrant term genoemd. Chiptuners zijn net beleggers. Ze beloven je bergen met geld maar uiteindelijk blijf je in de meeste gevallen met lege handen achter. Wat ik dus niet professioneel vind is dat hij gaat tunen aan de hand van je chassisnummer. Een chassisnummer zegt niks over de motor. Chiptuning is eigenlijk simpel uit te leggen.

Er komen duizenden auto's van de band met hetzelfde chassis of motornummer. Daarvan worden er een paar getest en gemeten.

Het gemiddelde van het optimale programma van die paar wagens wordt dan in 1 chip of computerprogramma verwerkt.

Aangezien het te duur word om voor iedere auto het optimale programma uit te zoeken doen ze het op deze manier.

Wil je je auto optimaal laten chippen dan zou het als volgt moeten gaan. Vooraf een vermogenstest doen. Dan wordt er speciaal voor jouw motor en niet aan de hand van je chassisnummer een computer geprogrammeerd. Dit programmeren vergt 1 dag. Nadat dit gedaan is wordt de wagen nogmaals op de testbank gezet en worden de puntjes op de i gezet.

Het meest vreemde aan het hele verhaal is de chip voor de computer in jouw wrangler yj. De computer in een wrangler stelt helemaal niks voor en is van een dergelijk oud tijdperk dat er niks aan te chippen valt.

Ik kwam wel deze link tegen van een bedrijf die ook 25 pk beloofd.

http://www.unlimited...0i-184-pk-.html

Meten is weten roepen wij altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...