Spring naar bijdragen

Cityjeep

Forum member
  • Aantal bijdragen

    35
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Cityjeep last won the day on May 22 2012

Cityjeep had the most liked content!

Over Cityjeep

  • Verjaardag 23/07/1966

Contact Methods

  • MSN
    pmcmanagement@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zoetermeer
  • Interests
    Auto's, sleutelen, motorfietsen, gezellige mensen

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1996

Cityjeep's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. In goede staat verkerende set stalen velgen, compleet met centercaps. Erop gemonteerd zijn 215/75/15 Pirelli Scorpion AT banden met nog 3 a 4 milimeter profiel. Set kan ideaal zijn als winterset of verbreden naar 8J.. 125 Euro.
  2. Vanwege verkoop van de auto, nieuw bestelde remdelen en slang te koop. Het volgende is ooit bij Cherokeeparts besteld : 1 set Remschoenen XJ/ZJ 9" 90-98 a 49.58 1 set Remblokken XJ/ZJ/YJ 90-01 a 41.18 1 Radiateurslang XJ boven 87-98 a 21.01 Voor een prijsindicatie wat het normaal kost zie foto 2 van de faktuur... Totaal 100 euro!
  3. Mag op slot....... Nieuwe eigenaar.....:-(
  4. Datum eerste toelating is 27-03-1996. Datum eerste afgifte in NEderland ook 27-03-1996 Kilometerstand is 244662
  5. Sorry.. Datum eerste toelating is 27-03-1996. Kilometerstand moet ik even nog aflezen, auto staat in de stalling. Ik vermeld hm nog...
  6. In goede staat verkerende SE High Output met nieuwe General Grabber banden en nieuwe Performance Pro Spark bougiekabels inclusief bobinekabel. Beige stoffen interieur is in goede staat. De lak is donkergroen metallic en is in goede staat, geen verwering! De onderkant is in exeptioneel goede staat, geen roest. Modificatie aan het gasklephuis is netjes uitgevoerd en betreft het bewerken van de restrictie in het huis zelf. 1 minpunt is een rammel die in de flexplate/starterkrans zit. Bij koude start waarneembaar en bij bedrijfstemperatuur bijna weg. Oorspronkelijk was het plan alle modficaties uit te voeren en er zelf van te genieten. Heb ook het inlaatspruitsuk van een iets nieuwer model aangeschaft vanwege de uitstekende eigenschappen. De auto is kompleet met dakrailing met de rails van voor tot achter en extra dragers omdat 1 drager een pennetje miste. Ik kom er door omstandigheden niet meer aan toe om de geliefde Cherokee in gebruik te nemen . Daarom heb ik hm dit jaar opnieuw geschorst. Ik heb de auto voor 2600 euro gekocht en vraag er 1200 euro voor. Serieus geinteresseerden kunnen altijd foto's per mail krijgen.
  7. En daarom zeg ik ook, dat de restricties met het oog te zien zijn in het gasklephuis, de vernauwing onderaan in de schacht vlak onder de vlinderklep! En in het filterhuis, het gedeelte waar de aanzuigslang erop gaat! En ook dat een open fliter vermogensdaling zelfs kan opleveren omdat de warme lucht onder de motorkap opgezogen word. En ook dat de echte aanwinst in een hoop van ingrepen zal zitten...
  8. Het gebruik van een katoenen filter is maar slechts een onderdeel van een reeks van modificaties die de performance omhoog gooien. Maar het is wel een belangrijke... Ik gebruik K & N nu 16 jaar bij allerlei inspuitsystemen en carburateurs.LAter is daar het gebruik van GReen Air en ITG bijgekomen... De flow is gewoon beter dan standaard papieren filters.Het opnemen van de motor bij gasgeven is beter. Auto fabrikanten zoeken wel naar innovaties, maar uiteindelijk moeten ze wel met leveranciers werken die in de automotive uiteindelijk als hofleverancier mogen dienen. Het mag dan niet te veel kosten! Permanente filters kosten wel meer, maar als je jaren trouw bent aan je auto, verdient ie zich wel terug. Maar ik zou zelf niet voor open filters kiezen, maar voor een vervangingsfilter van fabrieksfilter. Dus een K & N exemplaar. En je luchtfilterkast eens goed onder de loep nemen... Daar zit bij de XJ een restrictie die de " levendigheid " van de gasresponse er voor een deel uit haalt.... Die vernauwing kan je weg halen. De luchtfilterkast van mijn XJ heeft aan de voorkant, de kant van de koplamp, de aanzuiggedeelte zitten. Daarvoor zit een luikje die je ook weg kan halen. Koude lucht, daar gaat het om, want bij open luchtfilters zuig je warme lucht aan die van de motor afkomt....En dat is een vermogensdaling!!! ER zijn nog meer restricties...1 tje is ook wel belangrijk om te noemen.. Dat is de vernauwing in het gasklephuis, onderaan de schacht. http://www.4wheeloffroad.com/brandpages/jeep/131_0403_jeep_xj_cherokee_mileage/photo_02.html Ik heb die bewerkt zoals via de link hierboven duidelijk word... Nog rijdend met standaard luchtfilter, maar wel met alle modificaties op luchtgebied, is de lvendigheid behoorlijk omhoog gegaan. Nu al merk ik dat ie meer reageert op het gas en middengebied al feller is. Met andere woorden, er komt meer bij kijken dan een filter verangen en mischien is het handig om het geheel anders te bekijken.. Volgend jaar ga ik met de uitlaatkant verder en monteer ik gelijk een 1999 inlaatspruitstuk. Die zal nog meer levendigheid geven vanwege een andere contructie...
  9. Ik denk dat het wijs is zowieso de waterpomp goed te inspecteren in combinatie thermostaat... DE mijne had nog geen problemen , maar roestwater is nooit goed.. Je geeft aan de je de multieriem vernieuwd is vanwege piepend geluid..... Dat kan een indicatie zijn dat je waterpomp al slecht mee liep en daardoor veel weerstand uitoefende en dus de multieriem op de pulley ging slippen... En waterpompen "in general"kunnen bij slijtage ook gaan lekken... rommelend geluid...thermostaat die niet open gaat...en circulatie is dan niet mogelijk, overdruk Ook inderdaad radiateur checken op goede doorstroming....
  10. Maar om on topic te blijven... Ik heb van de week een inlaatspruitstuk van de 1999 XJ binnengekregen. Aanzuigkanalen zijn inderdaad veel vloeiender en vanaf het gasklephuis veel direkter voorzien van lucht. Dit heeft inderdaad een beter effect dan de voorgangers waarbij de lucht eerst in een compartiment als het ware botst en dan zo indirekt verder verdeelt word over de 6 kanalen Plus dat ik vandaag alsvast een gemodificeerd gasklephuis gemonteerd heb... Bij mijn 96 er had ik een gasklephuis erop zitten waarbij verderop in de schacht een restrictie...zat. Heb een 2e gasklephuis bewerkt waarbij nu de schacht nagenoeg geen "vernauwing"meer vertoond... De motor reageert nu beter, hangt strakker aan het gas. Dus met kruissnelheden met een tipje gas ook beter resultaat... Maar de modificatie is wel bedoeld voor een betere performance in het algemeen en daar komt ook nog een permanent luchtfilter bij en ooit nog eens een goed uitlaatspruitstuk. Alles bij elkaar komt beide richtingen, verbruik...koppel/vermogen, aardig voelbaar tegemoet. Maar met alles, het blijft je rechtervoet die het doet....
  11. Inderdaad bakoliehoeveelheid met peilstok meten... Bruine olie in de automaatbak ( klinkt als dat de olie aan het verbranden is geweest )...moet volgens mij toch een typisch ATF olie kleur rood zijn.. Te veel slip...denk toch een kwestie van hoeveelheid / schone olie..
  12. Sorry niet goed gelezen, maar je had de plunjer van de stappenmotor al schoongemaakt... Ik neem aan dat je de plunjer, uitstekende deel, met WD 40 hebt ingespoten en even hebt laten in trekken. Dat ding in je hand...Bij de mijne, XJ uit 96, ziet het iets anders uit.. De plunjer van de stappenmotor regelt inderdaad extra hoeveelheid lucht die buiten de vlinderklep om weer verderop in de schacht van het het gasklpephuis binnenkomt. De gaskleppositiesensor is volgens mij gewoon een regelbare weerstand zoals een volumeknop...Die zou je wel door kunnen meten alleen weet ik helaas niet welke waardes die aan moet voldoen...
  13. Toch is het waar... bij Vw hebben ze ooit de 1.8 liter GTI motor in de eerste type Golf die in de volgende type 2 ingevoerd. Toen de resultaten tegenvielen vanwege het hogere gewicht van ddie auto, hebben ze een inlaatspruitstuk gemonteerd met langere buizen... Weliswaar in combinatie met een andere nokkenas, maar toch een inlaatspruitstuk met langere buizen. Het koppel werd wel beter, maar het bereik bovenin nam af. Vandaar ook de combinatie nokkenas met iets meer bereik.... Nu is het bekend dat bij de 98 4.0 XJ motoren de kanalen met lagere flow ingevoerd zijn...Dit om de nieuwere emissienormen tegemoet te komen. Daarbij is er een intake manifold gebruikt die het verlies compenseert. Ja inderdaad, spagettiespruitstukken gebruik ik ook al 16 jaar, koppel onderin ( mits ook een bepaald traject afgelegd is van 3 2 1 per 3 cilinders )word ook veel beter. Gunstige Overlap van in en uitlaatklep word echter bepaald door het gebruik van een goede nokkenas...
  14. Mag gesloten worden! Ik krijg al iets opgestuurd
  15. Cityjeep

    Xj Dakdrager Voeten

    Gezocht....: 2 voeten van de Cherokee dakdragers...(modellen 91 / 97 ) De verstelmogelijkheid/bediening moeten uiteraard nog intact zijn... Bij de mijne zijn van de rechthoekige knoppen, de 2 kleine pinnetjes die ervoor zorgen dat de knoppen op hun plek blijven, afgebroken....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...