Spring naar bijdragen

Cherokee XJ 2,5inch verhogen


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van plan om zeer binnenkort een Cherokee uit 2001 te kopen (XJ model), nu wilde ik deze laten liften, 2,5 inch lijkt me een mooie hoogte, heb daar wat afbeeldingen van gezien en wil gaan voor die look.

Nu heb ik wat geinformeerd en heb een garage gevonden die dit voor 700 euro wil doen.

Aangezien ik nogal een leek ben in auto techniek, is dit veel?, ik zou dan een liftkit krijgen met 2 inch liftblokken, bladveerpakket en 2 nieuwe air schokbrekers.

Ik heb ook gelezen dat ik de auto na het liften opnieuw moet uitlijnen, zijn dat alleen de banden, of houd dit meer in beslag?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

mvg,

Cherrieman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitlijnen na verhogen is inderdaad wel verstandig.

Geen idee of het duur is, er zit altijd wel verschil en als jij het een mooi bedrag vind.. Maar ik zet wel vraagtekens bij die air-schokdempers.

Wat is daar de bedoeling van? Gewone zijn goed genoeg als ze versleten zijn.

En als je langere nodig zou hebben, waarom dan geen 4 stuks....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik wat geinformeerd en heb een garage gevonden die dit voor 700 euro wil doen.

Als het een goede garage is dan zou die garage dat ook kunnen adviseren en uitvoeren. Als ik jou verhaal zo lees geven ze dat advies mogenlijk niet. Goedkoop kan wel eens duurkoop zijn! Weet dat er garages zijn die niet al te goed aangeschreven staan en zich voordoen als garage die wat van jeeps af weten maar er de ballen vertand van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verkoop deze kitjes (2.5") voor 189,-- , dit kan net zonder de schokbrekers te vervangen.

Op zich is het makkelijk zelf te monteren

http://cherokeeparts.nl/cherokeeparts/index.php?cattype=P&hoofdcategorie=_NEWPARTS_CHEROKEE&subcategorie=510&productid=4706&eurosub=

BB1X%20(1.5%20INCH).jpg

Ok dit is eigenlijk wat ik zoek, maar zoals eerder vermeld, ik heb totaal geen autotechniek kennis, wie kan mij helpen, om zo'n teraflex 2inch lift setje onder mijn cherokee te plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil wel even wat rechtzetten. Boris schrijft dat een dergelijk setje zorgt voor een verhoging van 2.5 inch maar dat is niet het geval.

Zie link van de set zoals je hem kan kopen in Amerika bij Teraflex zelf. Hun spreken niet van 2.5 inch maar van 1.5 tot 2 inch verhoging.

http://www.teraflex.biz/products/xj-cherokee-2-inch-budget-boost.html

The TeraFlex Budget Boost is a simple and economical way to increase vehicle height by 1.5". The Budget Boost fits 30" tires.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat waren de oude sets , op de nieuwe sets zit voortaan een sticker van 2.5" als ik mijn eigen niet vergis.

De link die ik stuurde komt van de site van teraflex zelf en je mag er toch vanuit gaan dat teraflex zelf weet voor hoeveel verhoging hun budgetlift voor een xj zal zorgen. Overal op het internet spreken ze van een 1.5 a 2 inch lift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok! van het weekend mijn Jeep gekocht!

Het is een Cherokee Sport uit 2001 geworden.

Nu had ik gelijk weer een vraagje;

Ik heb er nu banden onder liggen met de volgende maat:

P225/70/R16, op de velg zelf zie ik J11 staan (licht metaal)

Het lijkt me mooi om er iets bredere banden onder te leggen. hoe breed kan ik gaan op dezelfde velg, en nog zonder lift?

Alvast bedankt voor de reactie's

gr,

Cherrieman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi man, feli!

Waarom zou je nu bredere banden gaan monteren, straks verhogen en dan weer grotere banden monteren? Of je moet geld teveel hebben. ;):whistle:

Bedenk eens goed wat je wil gaan doen, rij er een poosje mee, denk nog een keer, bezoek een evenement, praat er met andere jeepers over, denk nog een keer, en ga dan pas wat doen........

Just my 2 cents.

:yes::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok! van het weekend mijn Jeep gekocht!

Het is een Cherokee Sport uit 2001 geworden.

Nu had ik gelijk weer een vraagje;

Ik heb er nu banden onder liggen met de volgende maat:

P225/70/R16, op de velg zelf zie ik J11 staan (licht metaal)

Het lijkt me mooi om er iets bredere banden onder te leggen. hoe breed kan ik gaan op dezelfde velg, en nog zonder lift?

Alvast bedankt voor de reactie's

gr,

Cherrieman

En waar zijn de foto's dan???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
En waar zijn de foto's dan???

Bij deze :bye1:

1269706421-880.jpg

Sinds vandaag nieuwe sloffen er onder:

Velgen Cragar "Soft 8", met BF Goodrich All Terrain 235/75/15

Wat moet er nog gebeuren:

Lift van 2,5 inch (binnenkort!)

Wat is er nog onderweg:

Zwarte grille, met zwarte koplamp kappen.

Cheers,

Cherrieman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Ok na een hele lang tijd verder, nog steeds geen 2inch lift onder mijn XJ, ok heb de kit zelf wel gevonden, maar wie o wie kan ze er voor me onder zetten?

Zelf doen is voor mij geen optie, geen sleutelaar!, ook geen ambitie's in die richting ;-)

Had bij het jeepee center in oosterhout tijdje geleden een offerte aangevraagt, maar die vragen iets tussen de 800 en 1000 euro.

Het schijnt een vrij simpele ingreep te zijn, dus dan is dat wat veel.

Iemand een goed adres waar ik terecht kan?

Alvast bedankt!

gr,

Cherrieman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem aan dat in die offerte van dat bedrijf ook de verhogingsset zit inbegrepen.

De set is bepalend voor de totaal prijs. Je kan een budget lift nemen die je rond de 175 a 200 euro zal kosten exclusief montage. Je kan ook voor een

luxere variant gaan met 4 nieuwe shocks enz en die zijn natuurlijk een stukje duurder.

Heb jij de verhoging inmiddels al gekocht of moet je die nog gaan kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja had ik nog ff moeten vermelden: nog geen set gekocht maar wil bij Boris die TeraFlex set bestellen , budget lift dus, die offerte was inderdaad incl. set.

Vroeg me dus af of het goedkoper kon en vooral waar?

Gr

Cherrieman

Als dat ook de set is die het bedrijf in Oosterhout aanbood dan is dat veels te duur. Lijkt mij sterk dat jeepee center zoveel berekend voor het monteren.

Ken zijn uurtarief en dan gaat er iets niet kloppen.

Voor het vervangen van je achterste shackels moet je rekenen op 1 uur per shackle met de juiste gereedschappen. Voor het plaatsen van de bussen voor moet je ook rekenen op 1 uur per bus.

Grofweg heb je dus tussen de 4 a 6 uur max nodig om deze verhoging te plaatsen.

Ik ken in de regio Rotterdam / Delft een paar adressen die dat kunnen realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat ook de set is die het bedrijf in Oosterhout aanbood dan is dat veels te duur. Lijkt mij sterk dat jeepee center zoveel berekend voor het monteren.

Ken zijn uurtarief en dan gaat er iets niet kloppen.

Voor het vervangen van je achterste shackels moet je rekenen op 1 uur per shackle met de juiste gereedschappen. Voor het plaatsen van de bussen voor moet je ook rekenen op 1 uur per bus.

Grofweg heb je dus tussen de 4 a 6 uur max nodig om deze verhoging te plaatsen.

Ik ken in de regio Rotterdam / Delft een paar adressen die dat kunnen realiseren.

kom zelf uit de Regio Breda, dus Rotterdam/Delft is goed te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok heb wat adressen gevonden dus dat gaat goed komen, alleen heb ik nog 1 vraagje:

was wat aan het lezen over het hele lift gebeuren, wat is een "Death-wobble"?, het klinkt niet goed nl, loop ik dit risico ook met mijn gekozen lift-set (Teraflex Budget lift 2 inch") ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de teraflex ga je hier zeker geen last van hebben (death wobble), heb er zelf een dik half jaar mee gereden en nooit last gehad!

Pas als ik een verenlift + de teraflex eronder stak had ik er last van. Dus toen heb ik de teraflex wel verwijderd...

Je gaat zeker geen probleem hebben! En of uitlijnen nodig is met de teraflex betwijfel ik ook, maar je kan het natuurlijk altijd laten doen.

(Kost naar 't schijnt niet zoveel, ik ga de mijne ook laten uitlijnen één van de dagen!)

Mvg Jeroen

*ahja een death wobble is dat u voorwielen gaan klapperen omdat je stuurinrichting niet meer in orde is omdat je jeep verhoogt is, dit komt omdat je jeep achterwiel aangedreven is en de wielen naar buiten wilt duwen.

(maar zit hier maar niet over in met je teraflex!)

bewerkt door Jeroen dw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de teraflex ga je hier zeker geen last van hebben (death wobble), heb er zelf een dik half jaar mee gereden en nooit last gehad!

Pas als ik een verenlift + de teraflex eronder stak had ik er last van. Dus toen heb ik de teraflex wel verwijderd...

Je gaat zeker geen probleem hebben! En of uitlijnen nodig is met de teraflex betwijfel ik ook, maar je kan het natuurlijk altijd laten doen.

(Kost naar 't schijnt niet zoveel, ik ga de mijne ook laten uitlijnen één van de dagen!)

Mvg Jeroen

*ahja een death wobble is dat u voorwielen gaan klapperen omdat je stuurinrichting niet meer in orde is omdat je jeep verhoogt is, dit komt omdat je jeep achterwiel aangedreven is en de wielen naar buiten wilt duwen.

(maar zit hier maar niet over in met je teraflex!)

Uitlijnen zou ik wel doen, na je 2" BB heb je waarschijnlijk meer toespoor door het ontwerp van het stuursysteem, ook staat je stuur misschien niet meer recht.

Death wobble is altijd mogelijk met of zonder verhoging, ligt maar net aan de algehele staat van (lees speling in) je onderstel. de draagarm/stabilisatie/trackbar rubbers gaan uiteindelijk allemaal een beetje speling krijgen en als dit elkaar versterkt krijg je een DW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Ok dit is eigenlijk wat ik zoek, maar zoals eerder vermeld, ik heb totaal geen autotechniek kennis, wie kan mij helpen, om zo'n teraflex 2inch lift setje onder mijn cherokee te plaatsen?

 

Hallo Boris,of een van de andere Jeep leden  :lol:

 

Past deze set ook op een Grand Cherokee van bj.1998?

 

Groet,Richard

post-16292-0-14529400-1423412239_thumb.j

bewerkt door Richard V8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...