Spring naar bijdragen

Stapvoets een bocht maken- dan hobbelend de bocht door-


japie_99
 Share

Recommended Posts

Ik merkte gisteravond en vanmorgen weer dat wanneer ik langzaam rijd (stapvoets in een parkeergarage) en ik een bocht wil maken, dat de jeep schokkend de bocht maakt.

Het lijkt wel of er speling in een lager voor zit. Het maakt echter niet uit of ik de bocht naar links of naar rechts maak. Het wiel hobbelt als het ware.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merkte gisteravond en vanmorgen weer dat wanneer ik langzaam rijd (stapvoets in een parkeergarage) en ik een bocht wil maken, dat de jeep schokkend de bocht maakt.

Het lijkt wel of er speling in een lager voor zit. Het maakt echter niet uit of ik de bocht naar links of naar rechts maak. Het wiel hobbelt als het ware.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Rij je op dit moment veel in 4WD?

Het kan zijn dat deze niet helemaal soepel ontkoppeld, waardoor je dit krijgt. Mijn XJ had dat eerst ook maar door veel achtjes te draaien in zowel 2WD FullTime en 4WD FullTime is ie nu lekker soepel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens het handboek moet ie overschakelen als je 1 of 2 keer je gas loslaat. het kan soms 3 keer zijn als je uit 4LO komt.

Zal er wel even bijzeggen dat ik een RHD '95 cherokee heb, misschien verschilt dat met een NL handboek.

Dat doet mijn XJ ook niet; ik heb ook wel wat moeite om vanuit 4WD naar 2WD te gaan (vanuit part- of fulltime, maakt niet uit). Meestal zoek ik ergens een stuk berm op (of sneeuw en ijs zoals laatst).

Volgens mij heeft m'n jeep nog nooit in z'n 4x4 gestaan totdat ik hem heb gekocht. Dus we gaan maar vaker offroaden <_<

En met 'n beurt maar eens extra naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Idd, hebben wij met de XJ ook. Is volgens mij de LS die je dan voelt.

Ook ik heb het probleem dat mijn xj 97 slecht uit zijn 4wdrive komt, maar als ik even gas geef in zijn achteruit zit ie zo weer ie zijn 2wd. Ik zou wel graag weten waar de pennetjes die gesmeerd dienen te worden zitten en of ik dat zelf kan doen. Ook vindt ik de bak in 4wd vrij rumoerig.Is daar ook wat aan te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...