Spring naar bijdragen

topsnelheid??


Recommended Posts

Hallo forumleden,

Ik heb pas een Grand Cherokee uit '97 gekocht. Nou koop je natuurlijk zo'n auto om lekker te toeren en niet om 'te racen'. Op de site van autoweek.nl zag ik dat de topsnelheid van een 5.2 v8 automaat op 180 km ligt. Om het toch een keer uit te proberen vandaag maar eens dat gaspendaal helemaal ingedrukt (op een Duitse Autobahn, niet in NL wink.gif ) Bij 220 km kreeg je het effect alsof je bij een schakelauto de volgende versnelling vergeet. De auto haalt dus 220 km. Is dit normaal of is er door de vorige eigenaar iets mee gedaan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Toinfm,

Volgens mij niks mis mee hoor...de top ligt altijd een beetje hoger dan aangegeven...

Heb zelf een Zj uit 93...en die doet ook 220(ook binnen Nederland ph34r.gif )

Het is alleen niet aan te raden om heeeel lange stukken boven de 200 te rijden...wordt je bak te warm, met alle gevolgen van dien.

Cheers biggrin.gif

Maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MauriceTheJeepster@Mar 1 2005, 11:17

Hi Toinfm,

Volgens mij niks mis mee hoor...de top ligt altijd een beetje hoger dan aangegeven...

Heb zelf een Zj uit 93...en die doet ook 220(ook binnen Nederland ph34r.gif )

Het is alleen niet aan te raden om heeeel lange stukken boven de 200 te rijden...wordt je bak te warm, met alle gevolgen van dien.

Cheers biggrin.gif

Maurice

<div align="right">

Hallo scheurijzers,

Leuk om te weten, ik heb een Americaanse import GC 5,2 uit 1993. Deze geeft maximaal 100 Mile aan op het klokkie, weet je dus niet meer hoe hard het gaat.

Ik heb wel eens gehoord dat er een begrenzer bij 180 km/h op zou zitten, klopt dus niet.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Wauw...waar hebben jullie het over...?

Dark kan niet harder als dik 160 km.p/u en harder wil ik ECHT niet.... smile.gifblink.gif

Maarja...zo'n grand is ook wel ff wat anders natuurlijk....rijdt het nog een beetje bij zulke snelheden?

bij mij is de top 90 (ik snap er niets van ,keb er vaak naar gekeken/gezocht waar het aan kan liggen ,maar ga je harder ............dan is het een gevaar op de weg ) blink.gif

( je gaat van links naar rechts sad.gif )

(160 met een cj ??????...mij niet gezien ...ut kan ook aan mijn cjtje liggen laugh.giflaugh.giflaugh.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij is de top 90 ( ga je harder ............dan is het een gevaar op de weg ) blink.gif

( je gaat van links naar rechts sad.gif )

(160 ?????? met een cj ...mij niet gezien ...ut kan ook aan mijn cj liggen laugh.giflaugh.giflaugh.gif )

Neenee....denk dat het meevalt....

Waarschijnlijk heeft het meer met mijn geestelijke gesteldheid te maken..... laugh.gif

nutsjes.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn YJ kon met de 4.2 ook 160, met de 4.0 gaattie sneller...

'k Heb echter geen idee hoe snel, daarvoor is m'n hart niet groot genoeg.... ph34r.gif

Een ZJ is natuurlijk een heel andere auto, 180 of sneller zal daarmee best wel te doen zijn. Maar volgens mij is het wel te hopen dat de tankstations dan niet al te ver uit elkaar liggen laugh.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hallo allemaal ik heb een cherokee 1992 4.0 high output met handbak.

Die van mij trekt heel hard door tot 180 en begernsd daar zo abrupt dat het gewoon gevaarlijk is( hij zet gewoon de injectie af en weer aan bij 170 zodat je weer kan door gaan tot 180 en dat bijlft zich herhalen bij volgas) dit is in een bocht gewoon gevaarlijk. ik wil de begrenzer dus ook kwijt hoe zou ik dit moeten doen? "welke draden moet ik doorknippen" :unsure::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ik heb een cherokee 1992 4.0 high output met handbak.

Die van mij trekt heel hard door tot 180 en begernsd daar zo abrupt dat het gewoon gevaarlijk is( hij zet gewoon de injectie af en weer aan bij 170 zodat je weer kan door gaan tot 180 en dat bijlft zich herhalen bij volgas) dit is in een bocht gewoon gevaarlijk. ik wil de begrenzer dus ook kwijt hoe zou ik dit moeten doen? "welke draden moet ik doorknippen" :unsure::P

Met zo'n vraag??

De draden van je internet.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je PCM krijgt informatie van de snelheidssensor op de bak. Ontneem 'm die info, en hij gaat door totdat de lucht en rolweerstand het van het motorvermogen winnen.

Maar zeg 'ns eerlijk... wil je echt sneller dan 180km/u??? Moedig! Ga er maar vanuit dat de boel niet voor niets begrenst is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad erg moedig, zeg maar overmoedig

ik heb een ook een volvo 850 T5 is nog sneller aan 180 dan jouw cherokee, gaat door tot 250, dan is die begrenst.

maar de volvo heeft wel een op deze snelheid aangepast onderstel en remmen.

ik zou het met mijn grant niet graag doen, die is net als een cherokee niet gebouwd op die hoge snelheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mede jeepers, ik begrijp dat ik misschien wat "dom" overkom op deze manier, in werkelijkheid rijd ik altijd erg rustig met de cherokee, ik heb wel eens 180 gereden om eens te kijken wat dat ding nou zou kunnen en toen viel het mij op dat die begrenzer dus levensgevaarlijk ingrijpt.

Nogmaals in het dagelijkse rijden doe ik rustig aan ( ik moet wel ik ben per slot van rekening student).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...