Spring naar bijdragen

hansje2000

Forum member
  • Aantal bijdragen

    48
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over hansje2000

  • Verjaardag 29/07/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://

hansje2000's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. In zo'n geval zou ik bij inderdaad bij de brandstofpomp beginnen (omdat hij wel liep op de directe inpuiting, spuitbus van de anwb). Je kunt heel simpel je pomp testen door bv. even de aanvoerslang los te koppelen, in een potje hangen en dan proberen te starten en vervolgens kijken of er brandstof in het potje zit (is een simple oplossing, maar meestal efectief). Als dit niet het geval is kunnen er nog altijd meerdere oorzaken zijn die hiermee van doen heeft: 1* het kan idd zijn dat je brandstofpomp kapot is: maar volgens mij had je deze al laten testen. 2* Zit je filter niet verstopt? 3* Is je brandstof relay nog (te vinden voor bij je motor) goed, en krijgt deze stroom? Als hetgeen hierboven niet het probleem zou zijn, zou je de injectors even na kunnen meten! Kijk ook eens welke foutcode je auto geeft! groeten hans.
  2. Of je de goede gekocht hebt weet ik dus niet, zolang ze niet 1 meter voorbij je bumpers komen zullen ze wel goed zijn.(plaats eens een afbeelding). In veel gevallen zijn er twee of meer strips kaaks op de sidebar gelast, welke dan weer onder tegen je kokerbalken komen, hierbij moet je zelf dus de gaten boren etc.. (not easy fit). Dan hebje ook nog deze sidebar waarbij de uiteinden al naar binnen toelopen, waarbij de bevestigingspunten al overeenkomen met gaten die al in je kokerbalken zitten (easyfit) Ik hoop dat hier wat aan hebt. groeten Hans
  3. Teveel is natuurlijk nooit goed, en teweinig ook niet. Ik weet wel dat je beter te weinig olie in je versnellingsbak kunt hebben dan teveel. Persoonlijk ondervonden dat bij teveel olie in je versnellingsbak je bak geen lang leven heeft. Zo,n geintje heeft mij 1100 euro gekost voor een revisie bak. Had je overigens bij een koude motor dan geen last van een erg hoge oliedruk?? Je zou toch haast moeten denken dat je metertje op tilt had moeten staan.
  4. 3e rij??? Dat noemen ze in Arnhem, stap maar op de fietsendrager. In Tiel zegen ze: Vat maar een veilingkiske. In andere plaatsen noemen ze dit ook wel: ga maar op de trekhaak ........ Ik heb totaal geen idee waar je in een grand een 3de bank zou moeten plaatsen. Mischien hebben hier andere mensen nog oplossingen.
  5. Tankcertificaat is niet nodig, als ze het E67 + het numer van de tank zelf is het goed. Nu moet ik wel toegeven dat ik nu 3 mensen van de rdw (zogenaamde technische dienst) te woord heb gestaan en ze heel erg wazig in spraakstof worden na gelang het gespek vorderd. Voorbeeld bij 1 persoon. Vraag 1: wat zijn de basis eisen waaraan een gasinstalatie moet voldoen voor de keuring. Antwoord 1: uhhhh daar hebben we een boek voor. Vraag 2: Wat kost de keuring? Antwoord 2: minder dan bij een instalatiebedrijf. Vervolg vraag 2: wat kost het dan.???? Antwoord 2: dat weet ik niet. Mijn reactie: hoe weet je dan dat het goedkoper is dan bij een gas instalatie bedrijf? Antwoord: dat weet ik gewoon. MIJN GEDACHTE OP DAT MOMENT = HET 3 LETER WOORD BEGINNEDE MET L Nou.. wat kun je dus met de informatie van de RDW....... Gewoon niks.. Eigenlijk komt het erop neer dat je gewoon een keuring moet doen bij de RDW, en vervolgens maar moet afwachten wat het gaat worden. Mijn ervaring bij dit soort bedrijven is om vooral niet op vrijdag en maandag een afspraak te maken. Het lijkt een beetje alsof ze niet echt zitten te wachten op keuringen van gas instalaties die door niet erkende bedrijven zijn geplaatst. Maar ze moeten de keuring doen..dus moeten er ook regels zijn waar hetgeen aan moet voldoen. Groeten mij.
  6. Ik ga de instalatie zelf laten keuren bij de RDW.. Navraag gedaan bij de RDW! 1* De tank mag maximaal 10 jaar zijn. 2* De vulslang niet ouder dan 1 jaar. 3* Voor de rest moet op alle onderdelen in het systeem een E65 keurmerk hebben. Bij de gasinstalatie heb ik de notas gekregen, met ieder onderdeel apart vermeld en het E65 nummer erbij (dus geen probleem). Bij de instalatie zat een gascomputer uit de states van DUAL CURVE (CHRYSLER ODB II ITERGRATED PROCESSOR). Zoals je al vermelde fopt deze ook de injectie. Deze gascomputer heeft 3 grote voordelen tenopzichte van andere: 1 Het is een OEM PCM Conversion (dus geen vreemde trouble codes in je dashboard, zoals check engine light wat spontaan gaat branden etc... 2 Deze heeft een load-sensitive timing curve (Iedere brandstof zijn juiste timing). 3 Precise closed loop adaptive fuel managemand for the lowest possible emissions and the best fuel economy. (dus nog eens 7% zuiniger op gas rijden). @ IVO Ben je er al achter waar dat vacuum slangetje moest? Als je het niet weet, heb ik wel een diagram waar de verbindingen op staan vermeld.
  7. Kijk hier heb ik wat aan.... Heel erg bedankt.... Hmmm 1997, ik zal het een beetje vergelijken met de orginele bedrading. Persoonlijk denk ik dat er niet zo veel verschil in zit.
  8. Uhh jha.... FSM graag...je mag hem ook inpakken.....grapje Ben gek op gekleurde draadjes. Om dat boekwerk te bemachtigen ben ikk maanden verder. Echt niemand een idee.. INJ 1 =? INJ 2 =? INJ 3 =? enz.. en natuurlijk ff de + kleur..
  9. Hallo beste mensen, FF een vraagje , Ik heb hier de handleiding van haynes voor me liggen, en ben druk opzoek naar de: Fuel injection system wiring diagram 1998 and earlier models. Nu kijk ik op pagina 12-43 en zie daar alleen het diagram van volgens mij een 6 cilinder. Heeft er iemand hier een diagram van een 8 cilinder van voor 1998 voor mij?? Ik zou hiermee erg blij zijn. Alvast heel erg bedankt voor je reactie.
  10. Hallo beste mensen. Gezien me steeds meer ga ergeren aan de brandstofprijs heb ik besloten om een gas instalatie in m'n grand te bouwen. Ik heb bij Bastings in valkenburg een gebruike instalatie voor mijn type grand gekocht. Wat zat er in het pakket: 1X Gas verdamper IMPCO type-e 1X Gas afsluiter voor op de verdamper. 1X Gas filter IMPCO om voor de verdamper te plaatsen. 1x Gas computer (DUAL-CURVE). 1X Gas mixer IMPCO type 225. 1X Tank onderbouw + bevstiging 60 liter. 1X TwinTank inbouw 72 liter. 1X kleine Benzinetank +/- 42 liter. Gasslangen .. etc.. Dus een compleet pakket voor 300,- euries. Z Zoals gewoonlijk viel er dus best te handelen daar.!!1 TIP Nu mijn vraag....... Welke typ gas mixer gebruik jij in je grand 5.2? Waarom deze vraag. Ik persoonlijk denk dat de mixer die ik bij dit pakketje heb gekregen te weing airflow heeft voor een 5.2 liter.
  11. Ik ben bezig met een grand 95 om te bouwen op gas..zonder si gebeuren. Ik heb al aardig wat gelezen over gas voor een v8 op usa sites. Het 3de slangetje gaat bij mij naar een apart vacuum tankje wat bij de gas instalatie zat en niet naar het vacuum van het blok zelf.
  12. Hier heb ik mischien watvoor je gevonden, maar ik weet dus niet of dit past. Ik weet dus niet of er veel verschil is gekomen is de pompen en bouwjaar. pomp 1 pomp 2
  13. Ik heb vandaag ook maar een setje voor mijn ZJ besteld, maar dan in duitsland. Het totaal voor 2 stuks incl. verzendkosten en btw was 75,- euro. Hun artikel nummer ZJ 93-98 Heckklappenlifter (links) = 114400237 ZJ 93-98 Heckklappenlifter (rechts) = 114400236 Te verkrijgen bij MNF in duitsland
  14. Ik zag net dat je een nieuwe type bak hebt, dus de regels hieronder gelden niet voor jou. Ik laat de post toch maar even staan voor mensen met hetzelfde probleem, maar dan met een oudere bak. excusses. Heb je bij het verversen van de olie en filter de banden van je bak ook weer onder het goede moment aangespannen? Hier voor verdere informatie. Automatic Transmission Band Adjustment: The front band controls the 2nd gear cluster. The rear band controls the 3rd gear cluster and reverse. For a 2-3 shift, the transmission shifts back to 1st gear with the front band while the rear band engages 3rd gear. If the front band does not release the 2nd gear clutches before the third gear clutches engage, the transmission binds, which shortens the life of the transmission clutches. If the front band releases too early in the shift, the engine will overspeed (sounds and feels like a slip) during the 2-3 shift. Bij mij heeft het geholpen
  15. Het lijkt een beetje het zelfde probleem als ik met m'n voyager 3.3 V6 heb gehad.. Probleem wat ik toen had.. bij koude start stoteren of slect lopen... tegen het randje van afslaan soms. Pas na 10 a 15 min te hebben gereden was het beter en loopte hij weer goed. Het probleem.. te weinig koelvloeistof in de radiator.. er loopt namelijk een slang vanaf je radiator naar je verdamper en weer terug. (deze zorgt dat je verdamper op temp blijft, en niet bevriest). Het vreemde wat ik toen zelf vond.. was .. dat het meestal bij een koude start het ergste was.... maar dan toch heeft je koelvloeistof die door de verdamper loopt en functie blijkt. Het lijkt zoals ik het bij jou nu ziet hetzelfde probleem (volgens mij bevriest je verdamper)...Heb je je koelvloeistof al eens gecheckt?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...