Spring naar bijdragen

mpera

Forum member
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

mpera's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Niemand interesse voor deze mooie Jeep?
  2. Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, Dark Iris (Grijs/Paars metallic) Km stand 149.000 Bouwjaar 1-02-1998, APK tot 12-04-2010 In bezit sinds 4-02-2006, derde eigenaar. In zeer goede staat, zowel binnen als buiten. Geen uitgeleefd hok! Volledige onderhoudshistorie bekend (incl. rekeningen), altijd bij dealer of Jeep specialist onderhouden. Alles werkt; airco, stoelverwarming, spiegels, enz. Onderhoudshistorie: 2006 - kleine beurt - 5x nieuwe band Michelin Synchrone - achteras revisie+sperdifferentieel vervangen. - waterpomp + longlife koelvloeistof. 2007 - accu - grote beurt 2008 - kleine beurt - voorras opnieuw gelagerd, wiellagers, remschijven en remblokken en ashoezen. 2009 - grote beurt (automaatbakolie, bougies, beide assen olie vervangen) Vorige week nog mee naar Italië geweest, super. Gaat weg met pijn in het hart (wegens leaseauto).
  3. Hey Lars, Hoe lang is het al goed na het vervangen van de lamba sonde, bij mij is het namelijk een half jaar weggeweest na het vervangen van de TPS sensor. Weet iemand of het ook schadelijk is voor de automaatbak, tot nog toe vind ik het alleen lastig en probeer iets sneller of langzamer te rijden.
  4. Hoi, Ik heb hetzelfde probleem, is na vervanging van de TPS sensor een tijdje weggeweest, nu weer terug (bij 80km/h, voor vervanging TPS sensor 120km/h). Er zijn veel mensen met dezelfde problemen. Onze "duitse vrienden" op Jeepforum.de hebben er een poll van gehouden "Getriebestoerungen oder was ist der Ausloeser" (staat op de hoofdpagina van het ZJ forum). Ook in amerika veel mensen met dezelfde problemen. Heeft iets te maken met de lockup van de automaatbak. Als oplossingen worden aangedragen; TPS, TV-Cable, Onderdelen van de onsteking, automatische bak, speedsensoren, enz. Volgens mij heeft nog niemand een blijvende oplossing gevonden.
  5. Vanmiddag de auto opgehaald. Probleem was erger dan in eerste instantie gedacht; het slijpsel had alle lagers aangetast en de as was ook wat ingesleten. Vervangen: Limited slip differentieelhuis (oude huis was ingesleten), alle lagers, keerringen van het diff, beide wiellagers en keerringen. Resultaat een fluisterstille achteras. Omdat de monteur nog een licht gierend geluid midden onder de auto hoorde, de olie van de tussenbak bekeken; was zwart met slijpsel, moet volgens iedereen ATF in (is rood). Ik had dit geluid wel eerder gehoord maar dacht dat dit ook met de achteras te maken had. Geluid is na verversen wel minder geworden maar treedt op bij gas los, als je gas geeft is het over, kuilen in de weg beïnvloeden het geluid ook. Iemand een idee wat dit kan zijn ?? Met dank aan een Jeep dealer in Den Bosch !! Banden zijn ook nog versleten, iemand op het forum ervaring met Michelin Synchrone 4x4 of Michelin LTX M/S. Andere alternatieven ook welkom.
  6. Nee, helaas geen garantie. Bij 101.680 is door de dealer de cardanolie vervangen. Ik heb hem gekocht via een handelaar die hem rechtstreeks van de dealer heeft gekocht. Uiteraard heb ik voor de koop contact gehad met de dealer en de vorige eigenaar. De dealer heeft mij de volledige onderhoudshistorie gefaxt. Alles leek dus in orde. Dus typisch gevalletje van "jammer maar helaas". Aan de andere kant; bij de dealer met garantie betaal je wel de hoofdprijs .
  7. Hallo allemaal, Maar weer eens een updatje, problemen worden steeds minder maar beginnen nu wel geld te kosten !! In maart (2 weken na aanschaf), komen er schurende en jankende geluiden uit het achter diff. Door garage situatie laten controleren, olie was grijsmetallic en er lag een stukje metaal onderin de klok. Garage heeft olie vervangen door 75W140 met Friction Modifier. Mededeling geluid wordt veroorzaakt door lager, herkomst stukje metaal onbekend. Als het erger wordt naar laten kijken. Omdat het me toch niet lekker zat naar JeepParts te Wommels. Nico geluid laten horen, vond het niet schokkend. Bij het tonen van het metaaldeeltje wist Nico direct te vertellen dat dit uit de limited slip kwam. Dus niet goed. Diff. open en kijken, ziehier het resultaat. Op verschillende plaatsen volledig door gescheurd en er missen stukjes (beide kanten). Nieuwe "Trac Loc" unit wordt deze week vervangen (alléén plaatjes vervangen was volgens de deskundigen niet raadzaam), inclusief pinion lager, keering van de steekas en wat verder nodig mocht zijn. Ik vraag mij alleen af hoe dit kan na 110.000km (volledig dealer onderhouden), dealer moet dit geweten hebben (100.000km beurt), wat had er wel niet kunnen gebeuren als het volledig afgeknapt was Hier trouwens nog een foto van de Jeep.
  8. Heb in het FSM ook gezien dat je de rembanden kunt stellen van dit type. Is door de vorige eigenaar in onderhoud geweest bij VEMA in s'Hertogenbosch. Heeft daar ook de grote 100.000 km beurt gehad met vervangen van alle vloeistoffen. Of ze dan ook de rembanden stellen weet ik niet (het blijft tenslotte een dealer). Ik weet niet hoeveel verstand de dealer in Groningen heeft van Jeep maar ik zal ze eens bellen over een eventuele update van de software. P.S. een laktstiftje bestellen voor mijn kleur (Dark-Iris) is hun niet gelukt, iedere keer kwam er weer een zwarte (laknummer doorgegeven onder de motorkap). Bij een automaterialen shop een MOTIP lakstiftje gehaald (zelfde nummer als onder de motorkap en gewoon op voorraad).
  9. Ik zal in het weekeinde even kijken of ik misschien ook haarscheurtjes heb. Is op het ogenblik lekvrij. Waarschijnlijk kan ik de rubberslang zelf wel vervangen, hij zit aan de bak kant met een soort klem vast op een harde leiding en bij de radiator met een slangklem. Heeft iemand een idee hoeveel ATF olie eruitkomt als ik de slang loshaal? Loopt het eruit of kan ik het met een stop o.i.d. aan de vaste leiding tegenhouden.
  10. Hallo, Ik vind nog steeds, ook na het afstellen van de Throttle Valve Cable, dat de bak niet vloeiend schakelt. Oliepeil e.d. houd ik nauwlettend in de gaten omdat hij soms iets lekt bij de koeler. Olie is dus op peil, helder rood en ruikt niet verbrand (ongeveer 12.000 km geleden is het filter en de olie vervangen). Voor de Jeep heb ik een aantal duitse auto's gehad (allemaal 4 of 5 traps automaat), deze schakelden onder alle omstandigheden vloeiend, bijna zonder dat je het voelt. De Chevrolet Blazer (1998) die ik een paar jaar had schakelde in mijn beleving ook wat ruw. Bij hogere toeren (2.000) schakelt de bak vloeiender dan bij lagere toeren (1.500) , dan voel je hem schakelen. Ik kan dit sturen met de Throttle Valve Cable maar of hij schakelt schokkend bij lage toeren of hij slipt bij lage toeren, tussen 2 en 3. OD schakelt altijd vloeiend. Oh ja, het is een 1998, 5.2 V8. Wat zijn jullie ervaringen met de automaat en bij welke toerentallen schakelt de bak.
  11. TPS sensor kost bij B&S in Tiel € 81,- euro (inclusief btw en verzendkosten) en bij de dealer in Groningen € 90,-. Ik heb hem dus gewoon bij de dealer gekocht. Het geluid van de achteras (diff) wordt na de oliewissel niet beter of erger. Het vreemde vind ik dat het altijd hetzelfde geluid (gezoem) is, gasgeven, gas loslaten of bochten, het maakt allemaal niet uit. Het geluid is echter wel toerenafhankelijk, het geluid gaat sneller bij hogere snelheid. Van de zomer maar even bij B&S langs, wel een eind uit de buurt maar ik zou geen ander adres weten in regio Groningen. Oh ja, bij het verversen van de diff. olie was er wel slijtage op de tandwielen te zien. De aluminium assen waren ook iets blauw aan de uiteinden (te warm geweest?). De koelslang van de automaat bij de radiator lekt soms wel soms niet, geen pijl op te trekken. Ik houd het peil goed in de gaten. Volgens mij gewoon veroudering van de rubberslang in combinatie met de slangklem.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...