Spring naar bijdragen

Stabilisator stang verplicht voor APK ?


Recommended Posts

Auto voor apk weggebracht, wiellager rechts voor kapot..... gvd.

Niks van gemerkt zelf helemaal nagelopen beurt gegeven geen verrassing verwacht. Maar blijft een jeep altijd :)

Ps. Stabilisator stang verplicht voor voor de apk bij een yj grijs kenteken?

Is al 2 keer goedgekeurd zonder nu schijnt hij eronder te horen?:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ps. Stabilisator stang verplicht voor voor de apk bij een yj grijs kenteken?

Is al 2 keer goedgekeurd zonder nu schijnt hij eronder te horen?:yes:

Yep, is verplicht, ik heb hem er achter ook niet opzitten, keurmeester vond voor voldoende, dus voor de disconnects erop en geen probleem meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, is verplicht, ik heb hem er achter ook niet opzitten, keurmeester vond voor voldoende, dus voor de disconnects erop en geen probleem meer.

Achter is volgens mij helemaal niet verplicht en voor naar mijn idee alleen bij geel maar kan het mis hebben ben tenslotte geen keurmeester. Heb alleen 2 jaar terug me stabilisator en quick disconnects verkocht dus maar duimen dat we geen steekproef krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal idd keurmeester afhankelijk zijn.... mij werd verteld dat het met grijs kenteken verplicht was....... hetzelfde met led achterlichten, zou ook afkeur moeten zijn... rede was dat het geen bulk licht gaf maar puntjes licht...... keurmeester vond het mooi, dus goedgekeurd (ook een rede van niks natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag RDW-afkeur vanwege het ontbreken van de stabilisatorstangetjes. (geel kenteken,dus vraag van hierboven meteen beantwoord;))

Ik was daar ivm motorswap 4-> 6cilinder. Alles was picobello in orde, alleen die idiote stab-stangen zaten er voor niet op: heb ik nooit,maar goed.

Ik zei nog dat ik hier alleen voor de motorwissel kwam en niet voor een apk, 'maar zo zijn de regels meneer'<_< gvd!!

Maar goed, allemaal even in de schuur kijken of jullie nog zo'n setje over hebben: ik wil ze graag hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag RDW-afkeur vanwege het ontbreken van de stabilisatorstangetjes. (geel kenteken,dus vraag van hierboven meteen beantwoord;))

Ik was daar ivm motorswap 4-> 6cilinder. Alles was picobello in orde, alleen die idiote stab-stangen zaten er voor niet op: heb ik nooit,maar goed.

Ik zei nog dat ik hier alleen voor de motorwissel kwam en niet voor een apk, 'maar zo zijn de regels meneer'<_< gvd!!

Maar goed, allemaal even in de schuur kijken of jullie nog zo'n setje over hebben: ik wil ze graag hebben!

Stabilisator is er bij mij helemaal af niet alleen de stangen maar de complete stabilisator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag RDW-afkeur vanwege het ontbreken van de stabilisatorstangetjes. (geel kenteken,dus vraag van hierboven meteen beantwoord;))

Ik was daar ivm motorswap 4-> 6cilinder. Alles was picobello in orde, alleen die idiote stab-stangen zaten er voor niet op: heb ik nooit,maar goed.

Ik zei nog dat ik hier alleen voor de motorwissel kwam en niet voor een apk, 'maar zo zijn de regels meneer'<_< gvd!!

Maar goed, allemaal even in de schuur kijken of jullie nog zo'n setje over hebben: ik wil ze graag hebben!

Dat van hierboven is APK, geen appels en peren vergelijken... voor RDW keuring zul je 'm inderdaad moeten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb op de xj en zj diverse keren apk goedkeur gehad altijd zonder complete achter stabi.

Is nooit aan de orde geweest dat het er op zou moeten zitten. Beide jeeps zijn geel kenteken exemplaren.

Als er een incomplete stabi onder zit kan ik me afkeur wel voorstellen ja, en dat je hem dan zo aanbiedt vindt ik op ze zachts gezegd niet handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat het over afkeur APK bij een geheel ontbrekende stabilisatorstang of een aanwezige maar niet 'aangekoppelde'?

Mijn XJ is ooit afgekeurd omdat de verbinding van de torsiestang naar de as was afgebroken. Een ondeugdelijke bevestiging van een onderdeel van de voorwielophanging, dus. Wanneer er in het geheel geen stabilisatorstang aanwezig is, is er van een ondeugdelijke bevestiging geen sprake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stabilisatoren moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen geen breuken of scheuren vertonen.

Zowl geel als grijs kenteken per 1 mei 2009 (was eerst alleen verplicht voor grijs kenteken).

Dus als er een gedeelte van de stabilisatie aanwezig is is dit afkeur, dus of compleet aanwezig of alles weg is goedkeur :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zover ik weet, alleen bij geel kenteken.

Maar de regels zijn vorig jaar een beetje veranderd.

Eiegenlijk geen idee dus....:D

*edit , nieuw topic van gemaakt *

In het verleden werd er niet op gecontroleerd maar of de wagen nu geel of grijs is conform APK regels moet hij op de wagen zitten als deze volgens de EU homologatieregels ermee was uitgevoerd. De stabilisatiestang is een onderdeel die van belang is op de verkeersveiligheid volgens de APK. Dit was in het verleden ook al het geval en het maakte niet uit of de wagen nu een geel of grijs kenteken had. Alleen werd er toen niet goed opgelet. Het wordt nog leuker. Veel jeep rijders inclusief mezelf haalden deze stang achter ook weg. Ook dat is een afkeurpunt als hij achter niet aanwezig is. Gelukkig zijn niet alle keurmeesters hiervan op de hoogte.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

IMG_0007.jpg

Stabilisatoren moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen geen breuken of scheuren vertonen.

Zowl geel als grijs kenteken per 1 mei 2009 (was eerst alleen verplicht voor grijs kenteken).

Dus als er een gedeelte van de stabilisatie aanwezig is is dit afkeur, dus of compleet aanwezig of alles weg is goedkeur :P

Geel of grijs maakt idd niets uit....Ik denk dat als er ook maar iets zit waaraan de stabilisatorstang bevestigd dient te worden en hij zit er niet de kans op afkeur mogelijk is..... ik heb achter alles weg incl de bevestigingspunten, en geen probleem mee gehad.

bewerkt door Dutchdaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...