Spring naar bijdragen

Het resultaat van waterslag


Raven
 Share

Recommended Posts

Als de diameter goed is maakt de lengte niet veel uit als ik moet ademen door een rietje van 3 meter of een brandslang......Dat maakt het verschil naar mijn idee.

Offtopic:

Niet helemaal, als ik me mijn duiklessen goed herinner :blink:

De motor zuigt continue lucht aan en voert het af via de uitlaat, dus dat zal wel goed gaan bij de juiste diameter.

Voor het ademen werkt het alleen maar als je de verbruikte lucht ook via een andere route kwijt raakt.

Je hebt niet genoeg longinhoud om je verbruikte lucht via een brandslang van drie meter kwijt te raken, dus zodra je weer inademt krijg je dezelfde lucht binnen, met uiteindelijk waarschijnlijk een koolmonoxidevergiftiging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Offtopic:

Niet helemaal, als ik me mijn duiklessen goed herinner ;)

De motor zuigt continue lucht aan en voert het af via de uitlaat, dus dat zal wel goed gaan bij de juiste diameter.

Voor het ademen werkt het alleen maar als je de verbruikte lucht ook via een andere route kwijt raakt.

Je hebt niet genoeg longinhoud om je verbruikte lucht via een brandslang van drie meter kwijt te raken, dus zodra je weer inademt krijg je dezelfde lucht binnen, met uiteindelijk waarschijnlijk een koolmonoxidevergiftiging.

Dus gewoon via de mond in ademen en via de neus er weer uit.:blink:

Da kies ik toch voor de brandslang ipv het rietje.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Offtopic:

Niet helemaal, als ik me mijn duiklessen goed herinner :blink:

De motor zuigt continue lucht aan en voert het af via de uitlaat, dus dat zal wel goed gaan bij de juiste diameter.

Voor het ademen werkt het alleen maar als je de verbruikte lucht ook via een andere route kwijt raakt.

Je hebt niet genoeg longinhoud om je verbruikte lucht via een brandslang van drie meter kwijt te raken, dus zodra je weer inademt krijg je dezelfde lucht binnen, met uiteindelijk waarschijnlijk een koolmonoxidevergiftiging.

Ging mij erom dat er naar mijn idee beweerd word dat een hoge "normale"snorkel niet goed is omdat de weg te lang zou zijn die de lucht moet af leggen. Daarom denk ik als de diameter van de slang/pijp goed is dat dat niet heel veel uitmaakt. En dat de lucht bij de dakrand nog koeler is als bij de rand motorkap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij en bij eucalypta zit er een zit er wel een aanzuigbuis voor warme lucht.

Dus zal het wel een 2,5L euvel zijn:D

Zit er bij mij niet in hoor; is gewoon één geheel, zonder opening aan zijkant.

Bij Ramon2 zit er volgens mij wel weer 1 in; die is dichtgetaped.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit hij niet aan de onderkant John,de vorige eigenaar had daar nl zijn snorkel op aangesloten?

Zit aan de smalle kant voorop het filterhuis (aan de kant van de grille).

De mini snorkel gaat dan in de hoek tussen grille en spatbord omhoog en bovenop met een knietje gedraaid naar het blok.

Aan zijkant (zoals op foto's van Utah) zit geen gat/luik. Wel lijkt het erop dat er merktekens staan. Wellicht om iets te retrofitten.

Nu heeft mijn auto bij de vorige eigenaar een keer waterslag gehad en zit er een andere motor in; wellicht is toen het filterhuis ook vervangen?

Bij Ramon viel me wel op dat juist op die plaats een gat zat wat met een klepje en tape is dichtgemaakt....

@Moto; dat klopt niet; er zit ook nog een luchtinlaat. Deze zie je niet maar zit aan de smalle voorkant; daar loopt volgens mij een korte pijp naar voren richting het (nutteloze) linkerknipperlicht in de grille.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit aan de smalle kant voorop het filterhuis (aan de kant van de grille).

De mini snorkel gaat dan in de hoek tussen grille en spatbord omhoog en bovenop met een knietje gedraaid naar het blok.

Aan zijkant (zoals op foto's van Utah) zit geen gat/luik. Wel lijkt het erop dat er merktekens staan. Wellicht om iets te retrofitten.

Nu heeft mijn auto bij de vorige eigenaar een keer waterslag gehad en zit er een andere motor in; wellicht is toen het filterhuis ook vervangen?

Bij Ramon viel me wel op dat juist op die plaats een gat zat wat met een klepje en tape is dichtgemaakt....

@Moto; dat klopt niet; er zit ook nog een luchtinlaat. Deze zie je niet maar zit aan de smalle voorkant; daar loopt volgens mij een korte pijp naar voren richting het (nutteloze) linkerknipperlicht in de grille.

Ja,

Die had ik voor het gemak maar effe weggelaten. Dat is de aanvoer voor het filter. Maar bij mij dan wel de enige aanvoer.....:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zullen het zien als hij er uit is ;)

In ieder geval is de carterpan alleen na enig buig en laswerk weer te gebruiken. :blink:

Het kleppendeksel is nog wel goed...

Ik ben heel benieuwd!

Succes met de transplantatie binnenkort. En heel jammer dat je er wellicht nooit achterkomt hoe dit is ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zullen het zien als hij er uit is :P

In ieder geval is de carterpan alleen na enig buig en laswerk weer te gebruiken. :yes:

Het kleppendeksel is nog wel goed...

De gaten in het carter worden natuurlijk niet door water veroorzaakt. De drijfstang is de zeer waarschijnlijke oorzaak. Als die (of de zuiger) gebroken is door waterslag, en daar lijkt het op, zijn er in de motor enorme krachten ontstaan, die hoogst waarschijnlijk ook schade hebben aangericht aan de cilinderkop, cilinderwanden en de -hoofdlagers van- de krukas.

Mijn advies: op de schroothoop ermee, reviseren is zinloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gaten in het carter worden natuurlijk niet door water veroorzaakt. De drijfstang is de zeer waarschijnlijke oorzaak. Als die (of de zuiger) gebroken is door waterslag, en daar lijkt het op, zijn er in de motor enorme krachten ontstaan, die hoogst waarschijnlijk ook schade hebben aangericht aan de cilinderkop, cilinderwanden en de -hoofdlagers van- de krukas.

Mijn advies: op de schroothoop ermee, reviseren is zinloos.

<eigenwijs>

en als je de cilinderinhoud vergroot? of is de integriteit van het hele blok waarschijnlijk aan gort?

</eigenwijs>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een revisie ben je net zo veel kwijt als een nieuw blok. Dus ik zou dan voor een paar honderd een goed lopend 2de hands blok kopen.
Jouw beurt komt nog :yes:

Niet om de thread van Raven te kapen, maar ik speel met de gedachte om op mijn dooie gemak een stroker te gaan bouwen, en vandaar mijn interesse...

't is momenteel nog niet veel meer dan een gedachte, maar de ogen open houden kan nooit kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk het ook :yes:, behalve het schroothoop-deel :no:

Denk dat ik het blok ga gebruiken om een beetje uit te vogelen hoe alles in elkaar zit.

Je kan er ook een top-gear salontafel van maken. Maar wat je zegt is waar, het is vast leuk en zeker leerzaam om zo'n blok te ontleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...