Spring naar bijdragen

Jeep verkopen


vanderputtens
 Share

Recommended Posts

Ik heb al een tijd een Jeep te koop en het viel me op dat er op dit forum amper wordt gereageerd op een 'te koop'-topic, of in ieder geval het mijne :bye1::P

Zou het komen omdat vrijwel iedereen die hier komt al een Jeep heeft of...? Hebben jullie tips waar ik mijn Jeep het beste aan zou kunnen bieden?

Ik heb 'm nu maar geschorst en in de garage gezet maar da's ook zonde he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al een tijd een Jeep te koop en het viel me op dat er op dit forum amper wordt gereageerd op een 'te koop'-topic, of in ieder geval het mijne :bye1::P

Zou het komen omdat vrijwel iedereen die hier komt al een Jeep heeft of...? Hebben jullie tips waar ik mijn Jeep het beste aan zou kunnen bieden?

Ik heb 'm nu maar geschorst en in de garage gezet maar da's ook zonde he...

Het is niet de prioriteit van de meeste bezoekers om hier hun Jeep te kopen inderdaad..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We wijken wat af van het topic, maar ik moet bekennen dat ik ook graag eerst forums afspeur van een bepaald merk/type dat ik op het oog heb. Je zult verbaasd staan hoeveel je kunt leren over een auto als de eigenaar actief is geweest op het/een forum! Je ziet dan wat voor problemen ze zijn tegengekomen, welke reparaties zijn uitgevoerd en soms door wie. Erg nuttig.

Volgens mij is de markt momenteel te slecht, zeker voor grotere auto's zoals de Jeeps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat is te duur? Ik lees vrij vaak dat mensen een Jeep kopen voor een relatief laag bedrag om er vervolgens van alles aan te kunnen repareren...soms loont het de moeite om wat meer te betalen.

Ik heb voor mijn Jeep 9.000 km geleden 6250 betaald.

Eerste eigenaar, 80.000 km gereden met nationale autopas.

vervolgens heb ik er VEEL preventief onderhoud aan gedaan en veel aan vervangen, zoals airco, banden, remmen, alle vloeistoffen, riem etc.

Ik vraag er nu 6750 voor...is dat veel of juist weinig?

Let wel, het gaat hier om een akelig net voertuig met zeer lage kilometerstand waaraan enorm veel vervangen is dus nar verwachting vele probleemloze kilometers.

Ik weet wel dat ik liever deze kocht dan een ding van 4.000 euro met het dubbele aan kilometers en geen of gebreke historie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste forummers hebben al een Jeep, dus daar zul je hem niet snel aan verkopen.

Dat jij preventief onderhoud doet siert je, maar is niet nodig, normaal onderhoud is voldoende. Dat je je Jeep tiptop in orde wilt hebben, begrijp ik wel, maar dat komt ook een beetje omdat het je hobbyauto is, anders zat je niet op dit forum.

Dan de prijs, simpel te hoog.

Je krijgt niet je onderhoudskosten terug.

Een WJ is mijn ogen niet meer waard dan 5000 euro, dan heb je het over een Jeep uit 2000.

Dus kun je nagaan wat ik jouw Jeep waard vind die ouder is.

En het is gewoon een slechte tijd om te verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof

Een lage kilometerstand en enorm veel vervangen gaan NIET samen.

Of de KM stand is niet correct of er is flink mee geragt.

en na 9000km er weer van af willen???? dat is ook geen argument om meer voor de auto neer te tellen.

Succes met de verkoop...

Ik heb voor mijn Jeep 9.000 km geleden 6250 betaald.

Eerste eigenaar, 80.000 km gereden met nationale autopas.

vervolgens heb ik er VEEL preventief onderhoud aan gedaan en veel aan vervangen, zoals airco, banden, remmen, alle vloeistoffen, riem etc.

Ik vraag er nu 6750 voor...is dat veel of juist weinig?

Let wel, het gaat hier om een akelig net voertuig met zeer lage kilometerstand waaraan enorm veel vervangen is dus nar verwachting vele probleemloze kilometers.

Ik weet wel dat ik liever deze kocht dan een ding van 4.000 euro met het dubbele aan kilometers en geen of gebreke historie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met 90.000 km kun je best 4 banden vervangen, evenals remschijven en remblokken...en na 11 jaar is een kapotte airco ook niet bepaald uitzonderlijk...net zoals het vervangen van alle vloeistoffen.

Dus de insinuatie dat er flink mee geragd is of dat de km-stand niet klopt is er een die ik niet weet te waarderen...

Voor wat betreft het ervan af willen na 9.000 km: Ik heb een Jeep Commander gekocht en ik heb nog meer auto's dus...

Eerst denken, dan praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je advertentie staat niet op het forum, is het misschien niet slim om die hier ook op te zetten??

Chris,

Hij staat er wel op :no:

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=16491

Misschien zo af en toe de advertentie een schop geven, zodat hij weer onder de aandacht komt!

Foto's helpen vaak ook :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste forummers hebben al een Jeep, dus daar zul je hem niet snel aan verkopen.

Dat jij preventief onderhoud doet siert je, maar is niet nodig, normaal onderhoud is voldoende. Dat je je Jeep tiptop in orde wilt hebben, begrijp ik wel, maar dat komt ook een beetje omdat het je hobbyauto is, anders zat je niet op dit forum.

Dan de prijs, simpel te hoog.

Je krijgt niet je onderhoudskosten terug.

Een WJ is mijn ogen niet meer waard dan 5000 euro, dan heb je het over een Jeep uit 2000.

Dus kun je nagaan wat ik jouw Jeep waard vind die ouder is.

En het is gewoon een slechte tijd om te verkopen.

sorry ejg maar met deze opmerking trap je paar mensen op hun ziel, niet echt gepast voor een moderator, maar no hard feelings hoor dit is mij mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter vergelijking: in mei 2005 kocht ik de ZJ bjr '97 5.2V8 LTD met 115.000 km. op de klok, net een beurt van middelbeek gehad, 4 nieuwe BFG AT bandjes eronder, voor € 6.750.

Ik ben nu 50.000 km. verder en heb voor totaal iets van € 1.100 aan onderhoud gehad, dus klagen doe ik niet, of het moet over de airco zijn die afgelopen najaar is overleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met 90.000 km kun je best 4 banden vervangen, evenals remschijven en remblokken...en na 11 jaar is een kapotte airco ook niet bepaald uitzonderlijk...net zoals het vervangen van alle vloeistoffen.

Dus de insinuatie dat er flink mee geragd is of dat de km-stand niet klopt is er een die ik niet weet te waarderen...

Voor wat betreft het ervan af willen na 9.000 km: Ik heb een Jeep Commander gekocht en ik heb nog meer auto's dus...

Eerst denken, dan praten.

Ik begrijp je wel hoor. Voor mijn gevoel is mijn GC WJ ook meer waard dan waar ze nu voor van de hand gaan.

Ook die van mij is door eigen inspanning in perfecte staat en ik ook heb er veel tijd en geld in geinvesteerd. Maar zoals Desperado al zei dit krijg je nooit terug bij verkoop.

De harde werkelijkheid is zoals gezegd dat er meer mensen op het moment van hun dure SUV af willen dan dat er zijn die er een willen aanschaffen.

Zeker op de tweede hands markt. Het aanbod is gewoonweg te groot.

Ook de slechte waardevastheid van Jeep werkt natuurlijk niet echt mee.

Neem nou je commander. Ik weet niet of je die nieuw hebt aangeschaft zoals een kennis van mij.

Rond de 85.000 euro had hij er in 2008 voor neergelegd maar na een jaar wou hij weer eens wat anders. Inruilwaarde rond de 50.000 euro kon hij er op terug krijgen. 35.000 euro in een jaartje jeepen gewoon weg. werd ie nog "gematst'' ook:wacko:omdat hij wel ff een nieuwe GC zou bestellen:no:

en ook die was zeker nog in perfecte staat met 29.000 km en bij dezelfde dealer onderhouden. leeftijd en gemiddelde waarde van het type en niet alleen gereden km bepalen vaak meer de prijs als de staat waarin de auto verkeerd

Mindere staat van een auto doet de handelsprijs meestal wel iets dalen maar andersom vaak niet.

Meer vragen voor een oud model dat 9000 km geleden nog goedkoper was als nu..... ik heb er een heel hard hoofd in. maar wie weet???

Toch succes met de verkoop. wie weet heb je mazzel

bewerkt door joost
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ook aangeven wat ik verkeerd zeg ?

btw mag een moderator geen mening hebben, dus moeten we afzijdig blijven ?

nee ejg niet afzijdig worden vind het wel leuk zo

de waarheid is hard maar rechtvaardig

en ja je jeep is meer waard dan ie opbrengt zoals altijd maar er loopt wel iemand die het er voor geeft en ja de markt is vol met wj en zj,s

en ja een 98 er jeep grand brengd in de handel niet meer op dan 3000 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat we er nu nog niet achter zijn, EJG je hebt groot gelijk:yes:, geen enkele en dan ook geen enkele JEEP is z'n geld waard:cry:.

Het gaat puur om de EMOTIE, er zijn mensen die dat in geld proberen uit te drukken, maar helaas gaat dat bijna nooit lukken:whistle:.

Oh ja natuurlijk mag de moderator zijn mening geven, blij toe zeg, je moet er niet aan denken dat ze alleen de boel opslot gooien/verplaatsen/de boel in bedwang houden enz enz.

Voor EJG maakt het niet uit dat de waarheid hard is, hij is toch oostindisch doof:wacko:

weltrusten allemaal:bye1:

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat we er nu nog niet achter zijn, EJG je hebt groot gelijk:yes:, geen enkele en dan ook geen enkele JEEP is z'n geld waard:cry:.

Het gaat puur om de EMOTIE, er zijn mensen die dat in geld proberen uit te drukken, maar helaas gaat dat bijna nooit lukken:whistle:.

Tja, kan kwam ik recent ook achter. Ik had 4,5 uur in de sneeuw gestaan op de A9 vorige week. Na 3 dagen nog pijn in mijn kuit. Dus ik dacht: inruilen die JK voor een automaat. Slik. Mijn Green Onions gekocht voor 44k oid in 2007. Ik krijg er nog 25k voor terug... Da's een hoop geld. Zelfs voor een hobby. Dus nu maar een roeitoestel gekocht bij Tell Sell voor 200 euro en m'n kuitspieren aan het trainen :no: Da's veel goedkoper. In 2012 komt er weer een nieuwe JK geloof ik, dus dan nog maar eens kijken. Ik hoop dat de afschrijving niet lineair is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emotie dat woord zocht ik, dus dan begrijp je misschien wat IK bedoelde EJG, afzijdig uh een beetje diplomatie eerder maar ja je hebt een paar medestanders en ik dacht er dat over, waarvan akte i.i.g. succes met de verkoop en inderdaad krijg je er weinig voor in de handel maar we hebben het hier over particuliere verkoop toch, dus een beetje onderhandelingsruimte moet er altijd zijn maar b.vtje voor EJG;) een Overland uit 2000 die krijg je toch echt niet voor 5 ruggies in handen en een goede 5.9 b.v :no: met zo'n weinig km's en onderhoudsstaat die levert toch zeker wel 5 ruggies op(zelfs in Duitsland vragen ze er vaak meer voor!), alleen is de tijd er nu nietnaar en de vraag naar dit soort auto's is dramatisch afgenomen!, dus maar wachten tot we een echte cultstatus krijgen, en geduld want een snelle verkoop zit er nu alleen in als je een ''bodemprijsje" vraagt, hehe me zegje gedaan.

Droom lekker verder.

Mijn WJ van 2000 bracht easy 5000 op.

En dat is dan ook max prijs.

De dealer geeft 4000 voor deze auto.

Kortom de meesten vragen maar een slag.

En zeker een 5.9 sluit max op 3000 en dan ook snel ja zeggen.

En ik denk dat hij bij de dealer nog geen 3000 kreeg inruil.

Kortom te duur.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...