Spring naar bijdragen

vanderputtens

Forum member
  • Aantal bijdragen

    139
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over vanderputtens

  • Verjaardag 01/01/1980

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

vanderputtens's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, Ik heb hier nog een complete achterbank liggen van een 2006 Grand Cherokee Overland. De bank is geheel compleet en als nieuw, met uitzondering van de zitting. Hier ontbreekt in het midden een deel van de bekleding, deze is echter door een bekleder zeer eenvoudig te herstellen. Verder is de bank compleet met gordels, hoofdsteunen, bekerhouders e.d. Bijzonder mooie bekleding overigens van deze Overland!
  2. Het is een RB3 systeem, weet iemand daar een navigatie cd van Europa voor te vinden??
  3. Goedemorgen! Hoe zie ik om welk type navigatie het gaat?
  4. Hallo, Ik ben op zoek naar een Europeesche navigatie cd voor een WJ...wie weet waar ik die een kan krijgen, liefst voor een aangenamere prijs dan bij de dealer? Ook zoek ik een tweede afstandbediening voor de WJ...? Bedankt alvast!
  5. Eindelijk: iemand die een ECHTE Jeep weet te waarderen! Dit topic kan op slot want de auto is van eigenaar gewisseld!
  6. Ik heb een Jeep Grand Cherokee 5.9 LX uit 1998. Ik heb de auto puur uit hobby gereden zo af en toe en vooral erg veel aan versleuteld, eveneens uit hobbymatige overwegingen. Ik heb de auto al eens eerder te koop gezet voor een bedrag dat mij reeel leek voor een dergelijke Jeep met dergelijke onderhoudshistorie maar hierop kwam weinig reactie, mensen kopen nu eenmaal liever een goedkoop ding om vervolgens van probleem naar probleem te rijden lijkt het wel eens. Mijn auto is een speeltje en staat eigelijk veel te vaak stil dus ik wil deze graag ruilen voor een nieuw speeltje waarbij ik alle auto's, motoren of spaceshuttles in overweging neem! Ik krijg er ongetwijfeld spijt van maar ja...ik wil wat nieuws en de baas zegt dat er dan eerst iets weg moet... Daar komt bij dat het echt een unieke kans is om in een een Jeep te stappen die rijd als een nieuwe en zonder een hoop gedoe zoals defecte airco's en ander duur onderhoud vlak na aanschaf. Het is een originele Nederlandse auto uit 1998 waarvan ik de tweede eigenaar ben als we de handelsvoorraad waar deze eerst op stond niet mee tellen. De auto heeft aantoonbaar minder dan 95.000 kilometer gereden en is voorzien van een uitdraai van de NAP. De laatste 10.000 kilometer heb ik er het volgende aan vervangen: - 4 nieuwe banden - nieuwe aircocondensor + nieuwe vulling - nieuwe automaatbakolie + filter - nieuwe tussenbakolie - nieuwe motorolie + filter 2 x - 8 nieuwe bougies - nieuwe K&N luchtfilter - nieuwe remolie - nieuwe remschijven achter - Remklauwen achter gereviseerd (nwe. keeringen/seals en zuigers) - nieuwe remblokken rondom - nieuwe rotor en verdelerkap - ISCV gereinigd - Nieuwe multiriem - Nieuwe koelvloeistof - nieuwe olie voordifferentieel - nieuwe olie achterdifferentieel + toevoeging voor LSD - nieuwe rubbers voor stabilisator - nieuwe rubbers achter stabilisator - 4 x nieuwe speakers (MTX) achterportieren + soundbar in dak En vast nog wel iets dat ik nu vergeet... Een snelle rekensom leert dat het bovenstaande onderhoud bepaald niet weinig heeft gekost...tel dit op bij de aanschaf van een 'goedkope' Jeep en het wordt al snel een dure Jeep! Verder is de auto standaard als LX-uitvoering de meest luxe uitvoering welke ooit door Jeep geleverd is met o.a. gescheiden climatecontrol, ABS, LSD, CC, electrische ramen rondom, vollederen interieur met verwarmde voorstoelen, voorstoelen volledig electrisch verstelbaar met geheugen functie, startonderbreker en alarm, 6-cd wisselaar en ga zo maar door. De 5.9 heeft t.o.v. de 5.2 ook nog een andere (sport) grille standaard en louvres in de motorkap. De auto is ook nog voorzien van een afneembare trekhaak voor het betere inparkeer werk. De auto heeft van binnen het 'luxe' dus dikkere en geplooide leer van Jeep, volop ernstig nep donker notenhout en bagagenetten, bagageafdekrol, origineel en ongebruikt reservewiel in originele lederen hoes. Ik durf te stellen dat de Jeep van binnen zo goed als nieuw oogt! Ook heb ik er een gloednieuwe complete MOPAR performance inlaatspruitstuk-kit bij voor nog meer vermogen, alhoewel de auto nu al...euh...erg rap is. Deze kit bevat een nieuw inlaatspruitstuk, nieuwe pakkingset, nieuwe boutenset en als klap op de vuurpijl een fijne sticker van Mopar. Deze set kun je rechtstreeks omwisselen met de originele inlaat, alles wat je daarvoor nodig hebt zit erbij. Setje kost ruim 500 euro en zit nieuw in doos erbij! Tot slot: een (bijna) nieuwe APK zit erop en de laatste twee APK brieven zitten er ook bij zodat je kunt zien dat er niets mis mee is geweest de laatste jaren. Er is tot op heden nog nooit aan gelast en de bodem en balken zien er uit als nieuw! 1 minpuntje: een of andere lul heeft afgelopen week een kras op de zijkant gezet met een sleutel o.i.d. is wel erg dun en met kleurwas waarschijnlijk wel grotendeels te verbergen. Als je echt een eerlijk en hele goede Jeep wil waar erg veel tijd en geld in is gestoken dan is de mijne de beste die je zult vinden. Ik had ´m eerder te koop voor 6750 wat kennelijk veeeeeeel te veel was...totdat je met je Jeep van 3000 euro aan de kant van de weg staat ;-) Ik wil er OF 5500 cash voor hebben of een leuke inruil, een aparte of juist hele saaie auto zou zomaar eens op prijs kunnen worden gesteld maar een motor is ook altijd leuk. Wie weet kunnen we elkaar blij maken? Foto's heb ik wel maar op een andere pc die niet hier staat dus als je echt interesse hebt snor ik ze even op voor je maar veel beter nog: kom gewoon kijken! groet, Cor vanderputtens@hotmail.com
  7. Ik heb zojuist de passagiersstoel gefikst!!! Er was een dikke zwarte draad afgebroken bij de instap, deze was verbonden met....nou ja niks eigenlijk? Een klodder kit met een gaasje...of is dit nu het verwarmingselement??? Bij mij zit er niets in het schuim van de zitting zelf, alleen een aantal draden tegen de onderkant van het leer. Aan de andere kant speelde hetzelfde euvel maar helaas: geen warme kont. Wel hoor ik een relais schakelen als ik die verwarming aanzet en op de vier-polige stekker komt 12 volt te staan.... Iemand met enig idee wat hier niet goed zit?
  8. Mijn Jeep was uitgerust met een Gemini alarm waarbij de cv hierop aangesloten was. Helaas ging dit alarm kapot en werkte de aafstandbediening niet meer. Nu is het zo dat als ik het portier opendoe met de sleutel de cv niet werkt. Als ik de knop binnen bedien dan werkt de cv wel.... Hoe kan ik ervoor zorgen dat de cv ook gewoon op het portierslot werkt?
  9. Ik heb zo'n beetje alles aan mijn 5.9 zelf gerepareerd, tot en met een nieuwe airco verdamper maar de stoelen moeten nog en daaar zie ik om de een of andere reden fors tegenop! Iemand met ervaring zin om me te helpen in ruil voor gezelligheid/Mac D/biertje? Ik woon in Veldhoven dus ergens in het Brabantse misschien? Zou echt te gek zijn, heb de Jeep na een jaar maar weer uit de stalling gehaald en besloten het beestje toch maar voor altijd te houden maar dan wil ik 'm ook perfect hebben!
  10. De dag dat ik rekening ga houden met een eventueel nieuwe eigenaar van de Jeep i.p.v. mijn eigen wensen....... Maar de impendantie van de Infinity rommel is anders dan die van courantere speakers, vandaar dat je de versterker toch maar beter kunt vervangen.
  11. Inderdaad: het standaard systeem klonk prima ware het niet dat er een aantal speakers kapot waren... MTX leverde redelijke speakers voor een redelijke prijs en deze zouden toch wel een verbetering over de originele spullen moeten geven.
  12. Ik heb een standaard Chrysler headunit, die verbonden is met een standaard 6-cd wisselaar. De Voorste speakers zijn van Infinity, alle overige heb ik al vervangen door MTX. De weerstand van de versterker/speakers van Chrysler is anders dan de rest van het systeem dus om het goed te krijgen wil ik de originele versterker vervangen door een gangbaarder type. Hoe kan ik dit doen? Zit er een signaalaansluiting voor de versterker op de headunit (dmv. tulp)? Hints en tips anyone?
  13. Ik heb zo'n 350.000 km's gezet op een 5.2 waar ik na 250.000 km een 5.9 in heb gehangen. Nooit een probleem gehad eigelijk met beide motoren. Heb nu ook een probleemloze 5.9. Die ik nu heb heeft een hele lage km-stand en enorm veel preventief onderhoud gehad maar desondanks wilde niemand 'm kopen voor 6500 euro. Wel willen we allemaal een goede voor weinig en gaan we daarna met behulp van dit (overigens super) forum een hoop problemen oplossen Ik heb de mijne maar gehouden en heb er zojuist 4 MX6 instelbare schokbrekers onder gehangen, de M1 inlaat ligt ook al klaar, nu nog even wachten op de grotere TB en ik kan weer aan de slag! Hij staat stil in de garage maar zo'n nagenoeg nieuwe 5.9 is toch wel leuk voor de heb dus...
  14. Klinkt als een beschimmelde airco-verdamper.... Ik heb de mijne vervangen en daarbij de gehele kachelbak, slangen, blenddoors e.d. gereinigd en ruikt het weer als een nieuwe auto! Omdat de ZJ geen interieurfilters heeft heb ik een lap van de allerdunste zijde over de inlaat onder het parvan gespannen en die houd alle bladeren en dergelijke tegen!
  15. Nee, ga niet verhogen! Rijd echt nooit offroad en ik vervang juist de schokbrekers en swaybars om een'strakker sturende Jeep te krijgen... Vindt het wel mooi overigens, een hoge Jeep. Ik wil wel nog een keer een Dodge Ram kopen, een 6.7 Cummins diesel, en die wil ik wel verhogen...niet te veel maar toch wel wat...dan nog een setje 'lompe' velgen eronder, al het chroom matzwart en dan vrolijk rond dieselen! Maarre...die injectoren?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...