Spring naar bijdragen

Hobbelen achterkant eerste 300 meter bij kou


japie_99
 Share

Recommended Posts

Hallo,

De m'n eerste post op het forum:

Sinds begin november ook in het bezit van een cherokee uit 2000. Jeep bevalt super. Echter;

Sinds de kou is ingevallen hobbelt de achterkant de eerste 300 meter wanneer ik wegrijd (maar niet altijd). Ligt dit aan de olie die nog niet warm is, of heeft dit een andere reden?

Groet Jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt mss raar, maar rij jij op zomer banden?

zo jah dan zijn de banden nogal hard, als ware bevroren...

mss na een tijdje rijden dat het dan wat soepeler geworden is?

Bij winterbanden gaat het ook niet alleen maar om grip maar ook om kou weerstand.

Weet niet of het dit kan zijn... iemand anders ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zijn zomerbanden met dit weer inderdaad stugger dan normaal, maar of de achterkant daardoor gaat hobbelen? En waarom de voorkant dan niet? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand alleen op de vooras winterbanden zou leggen . . . .

Wellicht zit er (bevroren) vocht tussen de bladveren waardoor die niet meteen soepel doorveren? (Aangenomen tenminste dat een Cherokee van 2000 ook nog bladveren heeft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zou het ook niet kunnen zijn dat de draagarmen vast zitten/ niet soepel meer zijn / bouten verrot zijn van de draagarmen? Hierdoor kan je, lijkt mij, dus ook een veerprobleem hebben.

Misschien ff WD40 er op ofsow? Je moet toch wat als je niet weet wat het is.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jp'rs,

Dit soort 'klachten' ervaar ik ook...., de banden worden stugger als het kouder wordt, bij de eerste rit in de ochtend (ik heb zomerbanden).

Bij mij stopt het na een 100 mtr. Vervolgens de hele dag lekker rijden.

Een misschien wat te simplistische gedachte..., de motor moet ook eerst op temperatuur komen voordat hij als een naaimachine loopt. Schakelen met een handbak of automaat gaat in de winter na de eerste start in de ochtend bij mij ook stugger, de automaat doet er langer over om automatisch te schakelen Met het materiaal rubber zie ik dat ook een beetje zo. Rubber is in de winter stugger dan in de zomer. Samenstelling van de band kan verschillen (zomer- of winterband), oude banden of nieuwe banden.

Als een auto met zo'n 1600 kg. aan gewicht na een koude nacht weer gaat rijden, kan ik mij voorstellen dat zomerbanden weer in vorm gereden moeten worden.

Ik denk dat eventueel ook een te lage bandenspanning de klacht kan verergeren.

Mogelijk heb je er iets aan.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

De m'n eerste post op het forum:

Sinds begin november ook in het bezit van een cherokee uit 2000. Jeep bevalt super. Echter;

Sinds de kou is ingevallen hobbelt de achterkant de eerste 300 meter wanneer ik wegrijd (maar niet altijd). Ligt dit aan de olie die nog niet warm is, of heeft dit een andere reden?

Groet Jaap

Ander idee.. is de weg niet hier en daar een klein beetje verzakt? :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ander idee.. is de weg niet hier en daar een klein beetje verzakt? :)

dan is het hier ook verzakt denk ik

ik heb het nl. ook de eerste 100 meter hobbelen, maar ik verdenk ook

gewoon de banden

schokbrekers zijn nieuw en

ik heb bladveren met allemaal nieuwe poly nogwat rubbers

dus daar zal het ook niet in zitten

bewerkt door ratteplaag (Dave)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...