Black Moose Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 De Grand Cherokee ( WJ 2004 4,7 V8) start niet. Startmotor draait wel rond. Had er voor geen problemen, s,avonds thuis gekomen. En volgende dag had de grand geen zin meer om te starten. Vandaag even een scan gedaan, volgende foutmeldingen: U1620 network error P0200 Injector circuit P00BE n/a DTC not found B0948 n/a DTC not found B0564 n/a DTC not found Check gagus lampje blijft branden Met 3x sleutel op contact, alleen DONE. Het enige wat mij wel opviel, is dat als ik de auto met A.B. op solt deed. Dat hij 2x regageerde, (er weer uit het alarm? ) en dus nog een keer op de AB drukte. weet dat er meer grands zijn die niet starten, maar kon zo niet het juste antwoord vinden. __________________ You're never too late, with a V8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Dat DTC geeft eigenlijk aan dat het apparaat daar geen foutcodes kan vinden. (ik neem aan dat je je scanner gebruikt hebt) "Diagnostic Trouble Codes not found". Raar. Dan blijft eigenlijk alleen het nummer P0200 injectie circuit over.. dat zou in ieder geval het niet aanslaan recht doen. Betekend dat het injectie circuit geen stroom krijgt of helemaal op z'n gat ligt, toch niet gewoon stekkertje los zeker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Maar de U1620 network error , wat betekend dat? Dat de computer van de grand naar de haaien is? Of is het probleem toch met een startonderbreker? c.q. alarm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Geen flauw idee.. ik ben die code nog nooit tegengekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Maar het roode lampje gaat ook niet uit "GAGAUS" waar heeft dit mee te maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Maar de U1620 network error , wat betekend dat? Dat de computer van de grand naar de haaien is?Of is het probleem toch met een startonderbreker? c.q. alarm? Geen flauw idee.. ik ben die code nog nooit tegengekomen. U:blink:1620???? ook geen idee Zal die U1620 mischien een foutcode van de scanner zelf zijn aangezien alle foutcodes altijd met P beginnen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Maar het roode lampje gaat ook niet uit "GAGAUS"waar heeft dit mee te maken? Check meters, dus 1 van de meters doet het niet. Niet vervelend bedoeld , maar zit er wel benzine in ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Check meters, dus 1 van de meters doet het niet.Niet vervelend bedoeld , maar zit er wel benzine in ? Echt wel, en niet bevroren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 He Jacco nu je de foutcodes hebt uitgelezen kan je de computer resetten,of had je dit al gedaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Lijkt mij de startonderbreker. Gaf bij mij in het verleden ook problemen. Uiteindelijk is bij mij de startmotor uit het onderbrekingscircuit gehaald. Als ie dan geblokkerd stond (altijd automatisch na 30 sec), kon ik wel starten, maar sloeg ie niet aan, omdat het geen peut en vonk kreeg. Nog een keer op de AB drukken en ik kon starten. Gewoon een keer proberen. Misschien werkt 't. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 He Jacco nu je de foutcodes hebt uitgelezen kan je de computer resetten,of had je dit al gedaan? Uiteraad Ed, heb ik gedaan. Daarna ook de accu polen er af, en kortgesloten. Maar niks helpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Lijkt mij de startonderbreker. Gaf bij mij in het verleden ook problemen. Uiteindelijk is bij mij de startmotor uit het onderbrekingscircuit gehaald. Als ie dan geblokkerd stond (altijd automatisch na 30 sec), kon ik wel starten, maar sloeg ie niet aan, omdat het geen peut en vonk kreeg. Nog een keer op de AB drukken en ik kon starten.Gewoon een keer proberen. Misschien werkt 't. Maar de startmotor werkt wel, Ik zal morgen eens kijken of er wat vonkt. En als er ook benzine aangevoerd wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 De vonk is er ook, spanning op de benzinepomp relais. Ook op de zekering voor de pomp is goed. ook de zekering voor injector. De spanning is trouwens 5,2 volt voor het starten, en tijdens het starten 12 volt. Het enige vermoeden is nu de benzine pomp zelf. Nog andere suggestie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 Op je fuelrail zit een nippel waar je bv de druk kan meten.Daar kan je ook kijken of je wel benzinedruk hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 Op je fuelrail zit een nippel waar je bv de druk kan meten.Daar kan je ook kijken of je wel benzinedruk hebt. Heb gisteren ook dat dopje er af gehad, en ventieltje ingedrukt. Zat geen druk op, en geen benzine.( in neem aan als ie op contact staat, dat er ook druk op deze leiding zit) Volgende, Benzine filter of iets met de pomp. Maar ik heb ook autogas, sluit dit systeem ook iets af. (spanning naar de benzine pomp?) De motor verwarmer die ook op benzine werkt, die doet het wel. Heeft dit systeem een eigen leiding vanaf de benzinetank? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
adh Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=122276 Meschien is dit wat het lijkt op het zelfde! probeer te helpen mvg,Ad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
adh Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 Sorry,ik zit verkeerd je had wel spannig:( (5,2 en 12 volt) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 Heb gisteren ook dat dopje er af gehad, en ventieltje ingedrukt.Zat geen druk op, en geen benzine.( in neem aan als ie op contact staat, dat er ook druk op deze leiding zit) Volgende, Benzine filter of iets met de pomp. Maar ik heb ook autogas, sluit dit systeem ook iets af. (spanning naar de benzine pomp?) De motor verwarmer die ook op benzine werkt, die doet het wel. Heeft dit systeem een eigen leiding vanaf de benzinetank? Pomp zit in de tank toch? Deze gaat draaien als je het contact aan zet, even luisteren aan de vulopening van de tank, dan zou je moeten kunnen horen. Zet anders de schakelaar van de gasinstallatie gewoon op benzine, dan sluit je de gasinstalatie in ieder geval uit. De motor verwarmers (standkachels) die ik ken hebben allemaal een eigen tank aansluiting en eigen (impuls)pomp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 Normaliter staat er altijd druk op de fuelrail ook als je op gas rijd.Ik denk dat je het probleem bij de brandstofpomp moet zoeken of bij de gasinstalatie die misschien de brandstofpomp uitschakeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hendrik Geplaatst December 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2009 Check gauges heb ik ook al eens gehad, was bij mij een lege accu! Opgeladen en karren maar! Oorzaak was bij mij binnenverlichting vergeten uit te doen! Groeten Henk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2009 de grand maar eens in de garage geduwd, wrangler er uit. Bij -8 gr en sneeuw wordt het toch minder om buiten te schroeven. Daar het achterste van de grand op blokken gezet, om er makkelijker onder te kruipen. Benzinetank losgeschroefd, filter/drukregelaar na gekeken. Kijk ik ook de stekker die naar de benzine pomp gaat, zie ik dat de 12 volt leiding door gesleten is. De gasboer heeft alle kabels vast gemaakt, ( vat de controle wenst) En de leiding van het LPG ventiel vast gezet met zo,n taireepje. En die de dikke 12 volt leiding naar de benzine pomp doorgesneden. Ook een kabel van de benzinevlotter lag bloot. Aangezien dit gelijk achter de stekker ligt. Heb ik de stekker er uitgeknipt, en kroonsteentjes gebruikt.( ik weet , ziet er niet perfect uit) Vulkanische tape er omheen, en daarna wordt het nog ingespoten met tectyl. Maar de motor loopt weer. Allen bedankt voor het meedenken, en heb weer veel geleerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2009 Idd hebben we allemaal weer wat geleerd. Super Jacco dat hij weer rijdt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2009 ......Betekend dat het injectie circuit geen stroom krijgt of helemaal op z'n gat ligt, toch niet gewoon stekkertje los zeker? Prachtig voor je dat het zo eenvoudig was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
br0ns Geplaatst December 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2009 Even nog terug komen op die U code dat is een communicatie foutcode P is voor emmissie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 Even nog terug komen op die U code dat is een communicatie foutcode P is voor emmissie OK, thanks. Misschien zit die er de volgende keer er weer bij. Maar dan weet ik het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.