Spring naar bijdragen

Grand start niet, startmotor draait wel rond


Recommended Posts

De Grand Cherokee ( WJ 2004 4,7 V8) start niet.

Startmotor draait wel rond.

Had er voor geen problemen, s,avonds thuis gekomen. En volgende dag had de grand geen zin meer om te starten.

Vandaag even een scan gedaan, volgende foutmeldingen:

U1620 network error

P0200 Injector circuit

P00BE n/a DTC not found

B0948 n/a DTC not found

B0564 n/a DTC not found

Check gagus lampje blijft branden

Met 3x sleutel op contact, alleen DONE.

Het enige wat mij wel opviel, is dat als ik de auto met A.B. op solt deed.

Dat hij 2x regageerde, (er weer uit het alarm? ) en dus nog een keer op de AB drukte.

weet dat er meer grands zijn die niet starten, maar kon zo niet het juste antwoord vinden.

__________________

You're never too late, with a V8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat DTC geeft eigenlijk aan dat het apparaat daar geen foutcodes kan vinden. (ik neem aan dat je je scanner gebruikt hebt)

"Diagnostic Trouble Codes not found".

Raar.

Dan blijft eigenlijk alleen het nummer P0200 injectie circuit over.. dat zou in ieder geval het niet aanslaan recht doen.

Betekend dat het injectie circuit geen stroom krijgt of helemaal op z'n gat ligt, toch niet gewoon stekkertje los zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de U1620 network error , wat betekend dat? Dat de computer van de grand naar de haaien is?

Of is het probleem toch met een startonderbreker? c.q. alarm?

Geen flauw idee.. ik ben die code nog nooit tegengekomen.

U:blink:1620???? ook geen idee

Zal die U1620 mischien een foutcode van de scanner zelf zijn aangezien alle foutcodes altijd met P beginnen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij de startonderbreker. Gaf bij mij in het verleden ook problemen. Uiteindelijk is bij mij de startmotor uit het onderbrekingscircuit gehaald. Als ie dan geblokkerd stond (altijd automatisch na 30 sec), kon ik wel starten, maar sloeg ie niet aan, omdat het geen peut en vonk kreeg. Nog een keer op de AB drukken en ik kon starten.

Gewoon een keer proberen. Misschien werkt 't.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij de startonderbreker. Gaf bij mij in het verleden ook problemen. Uiteindelijk is bij mij de startmotor uit het onderbrekingscircuit gehaald. Als ie dan geblokkerd stond (altijd automatisch na 30 sec), kon ik wel starten, maar sloeg ie niet aan, omdat het geen peut en vonk kreeg. Nog een keer op de AB drukken en ik kon starten.

Gewoon een keer proberen. Misschien werkt 't.

Maar de startmotor werkt wel, Ik zal morgen eens kijken of er wat vonkt.

En als er ook benzine aangevoerd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vonk is er ook, spanning op de benzinepomp relais.

Ook op de zekering voor de pomp is goed. ook de zekering voor injector.

De spanning is trouwens 5,2 volt voor het starten, en tijdens het starten 12 volt.

Het enige vermoeden is nu de benzine pomp zelf.:bye1:

Nog andere suggestie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op je fuelrail zit een nippel waar je bv de druk kan meten.Daar kan je ook kijken of je wel benzinedruk hebt.

Heb gisteren ook dat dopje er af gehad, en ventieltje ingedrukt.

Zat geen druk op, en geen benzine.( in neem aan als ie op contact staat, dat er ook druk op deze leiding zit)

Volgende, Benzine filter of iets met de pomp.

Maar ik heb ook autogas, sluit dit systeem ook iets af. (spanning naar de benzine pomp?)

De motor verwarmer die ook op benzine werkt, die doet het wel.

Heeft dit systeem een eigen leiding vanaf de benzinetank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gisteren ook dat dopje er af gehad, en ventieltje ingedrukt.

Zat geen druk op, en geen benzine.( in neem aan als ie op contact staat, dat er ook druk op deze leiding zit)

Volgende, Benzine filter of iets met de pomp.

Maar ik heb ook autogas, sluit dit systeem ook iets af. (spanning naar de benzine pomp?)

De motor verwarmer die ook op benzine werkt, die doet het wel.

Heeft dit systeem een eigen leiding vanaf de benzinetank?

Pomp zit in de tank toch? Deze gaat draaien als je het contact aan zet, even luisteren aan de vulopening van de tank, dan zou je moeten kunnen horen. Zet anders de schakelaar van de gasinstallatie gewoon op benzine, dan sluit je de gasinstalatie in ieder geval uit.

De motor verwarmers (standkachels) die ik ken hebben allemaal een eigen tank aansluiting en eigen (impuls)pomp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de grand maar eens in de garage geduwd, wrangler er uit.

Bij -8 gr en sneeuw wordt het toch minder om buiten te schroeven.

Daar het achterste van de grand op blokken gezet, om er makkelijker onder te kruipen.

Benzinetank losgeschroefd, filter/drukregelaar na gekeken.

Kijk ik ook de stekker die naar de benzine pomp gaat, zie ik dat de 12 volt leiding door gesleten is.:yes:

De gasboer heeft alle kabels vast gemaakt, ( vat de controle wenst)

En de leiding van het LPG ventiel vast gezet met zo,n taireepje.

En die de dikke 12 volt leiding naar de benzine pomp doorgesneden.

Ook een kabel van de benzinevlotter lag bloot.

Aangezien dit gelijk achter de stekker ligt. Heb ik de stekker er uitgeknipt, en kroonsteentjes gebruikt.( ik weet , ziet er niet perfect uit)

Vulkanische tape er omheen, en daarna wordt het nog ingespoten met tectyl.

Maar de motor loopt weer.:lol:

Allen bedankt voor het meedenken, en heb weer veel geleerd.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...